AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #1 Skrevet 25. mars 2017 Hei! Lurte på om det er noen som går førsteåret på GLU 1-7 her? Som kan fortelle litt om hvordan de synes studiet er - hvordan det er lagt opp, forelesere, pensum osv. Grunnen til dette er at jeg går førsteåret i Tromsø og det er helt forferdelig lagt opp. Allerede ett par som har droppet ut. Lurer på hvordan det er på andre universitet? Hvordan er for eksemple matte undervisningen lagt opp - bruker dere Van de Walle boken? Hvordan får dere forberede dere til Nasjonal deleksamen i brøk og hva mener dere om at det fra og med i år blir slik at alle MÅ bestå den ift året før hvor de ikke måtte det og kunne gå videre på studiet uten å måtte konte. Anonymkode: fa488...09b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #2 Skrevet 25. mars 2017 Sånn det har blitt nå med at man må ha 30stp i matematikk for å kunne undervise i matematikk på barneskolen, synes jeg det er helt på sin plass at man må vise at man forstår ulike emner som elever ofte sliter med, som f.eks brøk. Brukte Van de Walle boken da jeg tok videreutdanning i matematikk 2 i fjor, og syntes den var helt fantastisk (når jeg først ble vant til å lese pensum på engelsk). Så godt forklart og så mange fine oppgaver man kan bruke med elevene sine! Den har blitt et oppslagsverk og en inspirasjonskilde for meg i ettertid av videreutdanningen. Anonymkode: 09199...e62 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå