Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det ikke :( Enten har jeg hatt maks uflaks eller så er det meg det er noe galt med. Jeg skulle så gjerne ønske jeg visste hva som er galt med meg, slik at jeg kunne rettet det opp. 

Jeg er i slutten av tjueårene. Utseendemessig er jeg slank, langt hår osv. Har alltid fått høre at jeg er pen, men smaken er vel som baken. Jeg syntes det er gøy med reising, teater, musikk, film, kunst, trening, være aktiv og er samfunnsengasjert. Jobber som frivillig 3 ulike steder, i tillegg til studier og en deltidsjobb. Som person er jeg snill, omtenksom, liker å møte nye folk, men er nok litt reservert i begynnelsen. Jeg er hun som lytter og kommer med innspill, istedenfor å være hun som sitter å prater, om dere skjønner hva jeg mener, men dette er verst i store grupper - så fort man er i mindre grupper/på tomannshånd er jeg ikke så veldig reservert. 

Er ingen på studiet mitt, de er enten for unge eller i forhold allerede. Venninner på min egen alder er opptatte i forhold og har sjelden tid til å treffes. De single venninnene mine har ingen mannlige venner. Jeg har forsøkt Tinder i et par år, uten hell. Var 2 av rundt 10 menn jeg møtte som jeg kunne tenkt meg å faktisk bli bedre kjent med og som jeg datet en god stund, men begge dumpa meg. Han ene dumpet meg uten et ord over natta. 

Møtte en bekjent av en jeg studerer med og datet han en stund, men han også ble plutselig bom stille etter rundt 1 måneds tid. 

Hadde de i det minste forklart hvorfor eller avsluttet på et vis.. men når man blir sittende med 1000 spørsmål om hva som skjedde så blir man jo bare lei seg og frustrert. 

Nå er jeg lei av å gå på byen og snakke med fulle menn og jeg har slettet Tinder for føler ikke det er noe vits å prøve der engang. Hvor i all verden møter jeg noen da? Jobber som nevnt frivillig TRE steder, studerer OG jobber. Det er 5 måneder siden sist jeg forsøkte å date noen, men jeg har lyst å prøve igjen.. men om jeg møter noen - så er jeg jo redd for å drite meg ut igjen :( og det verste er egentlig ikke at man ikke passer sammen, men at de bare kutter kontakten uten et ord fra én dag til en annen. Hvordan skal man vite eller se tegnene på sånt? 

Hva gjør jeg feil? Jeg har ikke sex med én gang heller. Hva kan jeg gjøre annerledes? 

Anonymkode: 6d376...1b0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hva med konvensjonell nettdating? Sukker og sånt?

Ellers så synes jeg det er ganske sprøtt at de sluttet med "du inviteres". Det ville sikkert passet bra for deg.

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Hva med konvensjonell nettdating? Sukker og sånt?

Ellers så synes jeg det er ganske sprøtt at de sluttet med "du inviteres". Det ville sikkert passet bra for deg.

Jeg forstod ikke helt hva du mente med det siste.. 

Skrevet

Det viktigste er nok at du får selvtilliten tilbake. Nå er det lettere sagt enn gjort, men finnes sikkert noen tips om du googler.

AnonymBruker
Skrevet

Synd at jeg antakeligvis er for ung for din smak, siden du høres ut som en svært aktuell kandidat i forhold til hva jeg ser etter. Du har mange av de samme interessene som meg, og mange personlige likhetstrekk. Driver for øvrig også med frivillig arbeid.

Anonymkode: 087ce...87d

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hermine Grang skrev:

Det viktigste er nok at du får selvtilliten tilbake. Nå er det lettere sagt enn gjort, men finnes sikkert noen tips om du googler.

Jo.. men har selvtilitt når jeg har datet. Men mistet den etter siste som gikk til dundas. Er derfor jeg har lagt det på is så lenge. For tenker at jeg må finne ut hva det er jeg gjør feil først. Andre får jo kjærester i hytt og pine.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo.. men har selvtilitt når jeg har datet. Men mistet den etter siste som gikk til dundas. Er derfor jeg har lagt det på is så lenge. For tenker at jeg må finne ut hva det er jeg gjør feil først. Andre får jo kjærester i hytt og pine.

Det er jo umulig for oss å vite hvorfor de ikke ville noe mer med deg.  Men jeg tror på at man må finne gleden i dating og at man må føle at man er mer enn god nok. Og om de ikke vil ha deg så vet de enten ikke hva de gikk glipp av eller så ville ikke du ha dem uansett.

Gjest Herr Heftig
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstod ikke helt hva du mente med det siste.. 

Før var det et datingkonsept som het "du inviteres". Det kunne vært en aktuell arena for deg. Men siden det ikke driftes lenger, så er det jo ikke det.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Det viktigste er nok at du får selvtilliten tilbake.

Jaha? I farten kommer jeg i grunnen ikke på noen tilfeller der jeg har tenkt: Hun der ser jammen selvsikker og brautende ut. Henne må jeg jammen prøve å bli kjent med!

Anonymkode: 28aaa...fa3

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? I farten kommer jeg i grunnen ikke på noen tilfeller der jeg har tenkt: Hun der ser jammen selvsikker og brautende ut. Henne må jeg jammen prøve å bli kjent med!

Sånn. :)

Endret av Hermine Grang
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Sånn

Nei, du er helt på villspor. Det er mulig, ja sannsynlig, at det er kjønnsforskjeller ute og går her. Altså at kvinner tiltrekkes av selvsikre menn. Men jeg kan forsikre deg om at menn tiltrekkes IKKE av selvsikre damer. I den grad det betyr noe, er det en minusfaktor. 
Så å råde en kvinne til å bli mer selvsikker for å klare å kapre mannfolk, er så galt som det kan få blitt.

Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du er helt på villspor. Det er mulig, ja sannsynlig, at det er kjønnsforskjeller ute og går her. Altså at kvinner tiltrekkes av selvsikre menn. Men jeg kan forsikre deg om at menn tiltrekkes IKKE av selvsikre damer. I den grad det betyr noe, er det en minusfaktor. 
Så å råde en kvinne til å bli mer selvsikker for å klare å kapre mannfolk, er så galt som det kan få blitt.

Mennene som kun går etter damer som sliter med selvtilliten er uansett ikke noe å samle på.  "Jeg dumpet henne fordi hun var for trygg på seg selv" kan umulig komme fra menn man kan ha et godt forhold med. 

Bedre å være singel enn i et dårlig forhold. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Hermine Grang skrev:

Mennene som kun går etter damer som sliter med selvtilliten er uansett ikke noe å samle på

Var det det jeg skrev? Skal du prøve deg med sitatfusk, bør du nok heller forsøke et annet beite. På diskusjonsfora avsløres løgnere litt for enkelt av lesere som orker å sjekke.

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS! Jeg kan relatere meg til det du skriver, på 2 år har jeg datet 15 menn, og kun to av dem har jeg datet mer enn 2-3 ganger. Han siste treffer jeg enda, og det ser ut til å kanskje bli noe. Men før han har det vært MYE skuffelser, tårer og forvirring. 

Jeg aner ikke hva som kan være galt her, men jeg tror egentlig du bare må treffe flere, og jeg tror det er fint å være tydelig fra starten av på hva du ønsker. Vil du ha noe seriøst kan du luke ut de som ikke vil det ved å kommunisere det tidlig.

Ellers er det skummelt å være sårbar, men ofte nødvendig. Med han jeg dater nå sa jeg rett ut at jeg ikke vil ha sex med han før vi har blitt enige om å ikke date andre. Dette sa jeg på 4. date, og han var helt enig. Så da ble det eksklusivitet, og allerede daten etter møtte jeg et par kompiser av han, og han oppførte seg ganske kjæresteaktig den kvelden. Tror kanskje ikke vi hadde kommet dit om vi ikke hadde hatt den samtalen gangen før. Eksklusivitet er jo et signal om at man er interessert, uten at man blottlegger følelser og ber om å bli kjærester. 

Anonymkode: c5cd0...df5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS! Jeg kan relatere meg til det du skriver, på 2 år har jeg datet 15 menn, og kun to av dem har jeg datet mer enn 2-3 ganger. Han siste treffer jeg enda, og det ser ut til å kanskje bli noe. Men før han har det vært MYE skuffelser, tårer og forvirring. 

Jeg aner ikke hva som kan være galt her, men jeg tror egentlig du bare må treffe flere, og jeg tror det er fint å være tydelig fra starten av på hva du ønsker. Vil du ha noe seriøst kan du luke ut de som ikke vil det ved å kommunisere det tidlig.

Ellers er det skummelt å være sårbar, men ofte nødvendig. Med han jeg dater nå sa jeg rett ut at jeg ikke vil ha sex med han før vi har blitt enige om å ikke date andre. Dette sa jeg på 4. date, og han var helt enig. Så da ble det eksklusivitet, og allerede daten etter møtte jeg et par kompiser av han, og han oppførte seg ganske kjæresteaktig den kvelden. Tror kanskje ikke vi hadde kommet dit om vi ikke hadde hatt den samtalen gangen før. Eksklusivitet er jo et signal om at man er interessert, uten at man blottlegger følelser og ber om å bli kjærester. 

Anonymkode: c5cd0...df5

Takk :) Problemet mitt er vel at jeg har kommunisert at jeg er ute etter et forhold. Han ene for eksempel var helt med på det, men etter noen måneder fant han vel ut at jeg ikke var den rette for han og forsvant uten et ord. Det er som sagt greit at man finner ut at man ikke er en god match, men jeg må si jeg er veldig skuffet over å ha blitt "utsatt" for slike folk som ikke evner å kommunisere at de ikke syntes det funker, men bare slutter å svare en dag helt ut av det blå uten forvarsel... :( 

Han andre var veldig lik han du dater; han var ute etter noe seriøst, introduserte meg for sine beste venner, holdt meg i hånda ute, ville ha meg med på alt; bursdagen til vennen sin, kunstutstilling, ut på middag osv. På en onsdag var siste dagen vi så hverandre, vi hadde spist lunsj og hadde avtalt å sees igjen førstkommende helg. Torsdag ga han ikke noe lyd fra seg, fredag sendte jeg han en melding han ikke svarte på. Ringte på lørdag, ikke svar. Søndag sendte jeg en ny melding, fortsatt ingen svar. Prøvde å ringe han på nytt et par uker etterpå, ingen svar. Han var aktiv på Facebook så han levde jo. Sendte han melding på Facebook, han leste den, men svarte ikke. Og det var det. Jeg aner fortsatt ikke hva som skjedde... Og dette var andre gang på kort tid at dette skjedde! 

Så jeg er oppriktig intr. i å finne ut hva det er med meg som gjør at menn tenker at de ikke vil ha meg, sånn helt over natta.. 

Han ene fikk forøvrig ny dame et par uker etterpå. Han ble sammen med henne på et knips.. :(

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd at jeg antakeligvis er for ung for din smak, siden du høres ut som en svært aktuell kandidat i forhold til hva jeg ser etter. Du har mange av de samme interessene som meg, og mange personlige likhetstrekk. Driver for øvrig også med frivillig arbeid.

Anonymkode: 087ce...87d

Det er egentlig ikke alderen i seg selv som er superviktig, men de jeg snakker om på studiet mitt er såpass unge at de fortsatt bor hjemme hos foreldrene sine og det blir litt feil for min del. Jeg eier leilighet og har bodd for meg selv i mange år allerede :wink: Men en fyr som er selvstendig og har betalt sine egne regninger en stund, kan godt være litt yngre altså.. om alt annet stemmer.

Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det merkeligste jeg har lest på KG. 

Blander du selvsikker og selvgod? 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...