Gå til innhold

Får ikke til å spise:(

Gjest MåneSkygge

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow

Beggynner å bli litt bekymret jeg nå. SOm mange her vet, har jeg slitt både med anorexi og bulimi. Har plagdes litt med bulimen for en mnds tid tilbake, men anorexian er det lenge siden jeg har slitt med..

Men nå får jeg altså ikke til å spise. Spiser kanskje ett lite måltid om dagen. Går bare å brekker meg. Er sulten, men får ikke ned noe...??

Er redd for at anorexian er på vei tilbake, men synes det er litt rart nå som jeg har det så utrolig bra :hjerter:

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Jeg hadde det sånn i begynnelsen da jeg ble sykemeldt, men det går bedre nå. Jeg ville spise, men spiste jeg noe tungt, kastet jeg opp. Så det gikk mye i suppe og salater. Legen mente det var pga stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Det er slitsomt da..Har prøvd å spise frokostblanding og youghurt å sånt.. men det går ikke...

Er vel kanskje fordi jeg er forelska, er jo ganske stressende det.. Håper det går over snart.. Har gått ned 4kg siden fredagen... Før hadde jeg endel å ta av,men jeg har jo nettop gått ned tikg fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh huff, det hørtes ikke noe særlig ut. Har ingen sånne erfaringer jeg da, heller tvert i mot :oops: Men er problemet at du ikke har lyst på mat, eller at du blir kvalm dersom du spiser? Kanskje om du spiser veldig lite, men prøver å presse ned noe nesten stort sett hele tida? Hva med rosiner? :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte også på typen mat - ikek spis noe med melk i eller mye fett.

Kylling, salat og andre lette ting er bra - bare du passer på å drikke nok så går det sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har angst eller er redd eller skikkelig deperimert så hender det at jeg ikke klarer å spise. I forbindelse med brudd og sorg har det hendt at jeg har gått i to uker og nesten ikke klart å spise. Jeg er kvalm fordi jeg er redd og lei, og jeg greier ikke spise for jeg er kvalm. Så blir jeg mer kvalm for jeg ikke spiser, og så fortsetter det slik.

Det som har "reddet" meg da er deserter. Karamellpudding, riskrem - slike små ferdige pakker. Muffins osv. Ikke sundt, men litt innabords iallefall. Man mister all energi uten mat. Og da blir alt bare værre. Men jeg vet jo at desertene er dumme å spise, har hatt anorexi jeg også, nå bare trøstespiser jeg.

Jeg vet ikke, men kanskje du klarer å spise hvis det er noe som frister? Hvorfor klarer du ikke spise? Kjenner du det igjen som anorexi? Følelser og spenning gjør ofte at man blir spent og kvalm og slikt. Men det er viktig å prøve å få i seg noe likevel.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Har fått ned litt pizza nå.. Det eneste jeg hadde lyst på. Ble litt roligere etter jeg hadde vært å møtt W. Er vel forelskelsen som gjør meg sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...