AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Merker jeg blir veldig irritert når jeg kommer over instagrammere som tydelig er sponset eller reklamerer for en merkevare uten å merke dette som sponset innlegg. Dette må vel gå inn under samme loven som påvirker bloggere? Anonymkode: edd6f...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 Hva får deg til å tro at de ikke følger samme regler som bloggere? Er ikke alt som er sponset selv om man skryter av et produkt vettø Anonymkode: 096d4...72a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Lei av dem selv. De interiørbloggene jeg følger så lyser det gjennom at de blir sponset. Har også lurt på om det det er noen regler slik som med blogger, men har ikke kommet så langt at jeg har sjekket det enda. Anonymkode: 25a94...f59 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får deg til å tro at de ikke følger samme regler som bloggere? Er ikke alt som er sponset selv om man skryter av et produkt vettø Anonymkode: 096d4...72a Vel, det er jo en kombinasjon av flere ting. Vedlagte linker, produkter i fokus, konkurranser hvor man vinner produkter, gjerne med produktet hen selv tidligere skrev en post om, rabattkoder, produkter som ikke er kommet på markedet enda, tagging av butikker /salonger, etc Anonymkode: edd6f...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 Med en gang jeg oppdager at bloggere og instagrammere kun poster for å tjene penger, så slutter jeg å følge de. Jeg oppsøker ikke reklame frivillig :D Anonymkode: 7f7dd...443
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #6 Skrevet 25. mars 2017 De er underlagt markedsføringsloven alle sammen. Er noe sponset, skal du merke. Er du betalt for omtale, skal det merkes. Anonymkode: e565c...c2c 1
Dolus eventualis Skrevet 26. mars 2017 #7 Skrevet 26. mars 2017 Så lenge de driver næringsvirksomhet, og det gjør de kjente bloggerne stort sett, så skal innlegg/bilder som er betalt av et selskap, merkes med "reklame, annonse, sponset innhold" eller lignende som gjør det tydelig at innholdet er markedsføring. Se markedsføringsloven § 3 første ledd. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #8 Skrevet 26. mars 2017 8 timer siden, Dolus eventualis skrev: Så lenge de driver næringsvirksomhet, og det gjør de kjente bloggerne stort sett, så skal innlegg/bilder som er betalt av et selskap, merkes med "reklame, annonse, sponset innhold" eller lignende som gjør det tydelig at innholdet er markedsføring. Se markedsføringsloven § 3 første ledd. Vet du også hvor man melder ifra om sånt? Anonymkode: edd6f...b7e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #9 Skrevet 27. mars 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du også hvor man melder ifra om sånt? Anonymkode: edd6f...b7e FO Anonymkode: e565c...c2c
JackIost Skrevet 28. mars 2017 #10 Skrevet 28. mars 2017 Hatet mot folk som lykkes i sosiale medier vil visst ingen ende ta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå