Gå til innhold

"instagrammere" som er sponset

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker jeg blir veldig irritert når jeg kommer over instagrammere som tydelig er sponset eller reklamerer for en merkevare uten å merke dette som sponset innlegg.  

Dette må vel gå inn under samme loven som påvirker bloggere? 

Anonymkode: edd6f...b7e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva får deg til å tro at de ikke følger samme regler som bloggere? Er ikke alt som er sponset selv om man skryter av et produkt vettø 

Anonymkode: 096d4...72a

AnonymBruker
Skrevet

Lei av dem selv. De interiørbloggene jeg følger så lyser det gjennom at de blir sponset. Har også lurt på om det det er noen regler slik som med blogger, men har ikke kommet så langt at jeg har sjekket det enda. 

Anonymkode: 25a94...f59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tro at de ikke følger samme regler som bloggere? Er ikke alt som er sponset selv om man skryter av et produkt vettø 

Anonymkode: 096d4...72a

Vel, det er jo en kombinasjon av flere ting. Vedlagte linker,  produkter i fokus, konkurranser hvor man vinner produkter,  gjerne med produktet hen selv tidligere skrev en post om,  rabattkoder,  produkter som ikke er kommet på markedet enda,  tagging av butikker /salonger, etc 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med en gang jeg oppdager at bloggere og instagrammere kun poster for å tjene penger, så slutter jeg å følge de. Jeg oppsøker ikke reklame frivillig :D

Anonymkode: 7f7dd...443

AnonymBruker
Skrevet

De er underlagt markedsføringsloven alle sammen. Er noe sponset, skal du merke. Er du betalt for omtale, skal det merkes.

Anonymkode: e565c...c2c

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de driver næringsvirksomhet, og det gjør de kjente bloggerne stort sett, så skal innlegg/bilder som er betalt av et selskap, merkes med "reklame, annonse, sponset innhold" eller lignende som gjør det tydelig at innholdet er markedsføring.

Se markedsføringsloven § 3 første ledd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Dolus eventualis skrev:

Så lenge de driver næringsvirksomhet, og det gjør de kjente bloggerne stort sett, så skal innlegg/bilder som er betalt av et selskap, merkes med "reklame, annonse, sponset innhold" eller lignende som gjør det tydelig at innholdet er markedsføring.

Se markedsføringsloven § 3 første ledd.

Vet du også hvor man melder ifra om sånt? 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du også hvor man melder ifra om sånt? 

FO

Anonymkode: e565c...c2c

Skrevet

Hatet mot folk som lykkes i sosiale medier vil visst ingen ende ta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...