Gjest motorrypa Skrevet 29. juli 2002 #1 Del Skrevet 29. juli 2002 det er nok litt uten for temaet men viste ikke helt hvor jeg skulle plassere spørsmålet mitt hen. har vært i bilulykke i 2001, hvor jeg fikk en del nakkeskader. som selvfølgelig ikke er enkelt å påvise. er det noen her som har opplevd noe lignende. holder fortsatt på å krangle med selskapet. å er enda under utredning, men det går i så vanvitti langdrag. huff. blir bare så ufattelig oppgitt :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølle Skrevet 29. juli 2002 #2 Del Skrevet 29. juli 2002 Joda, sånt tar tid! Alt må jo bevises osv. Har ikke selv vært ute for noe sånt, men har et søskenbarn som fikk whiplash for endel år tilbake. Hun måtte slite lenge før hun fikk det hun skulle ha. Samboeren min kræsja bilen for et par år siden, og da tok det også lang tid før forsikringsselskapet godtok at det ikke var hans feil. Det løste seg jo tilslutt, og han fikk de pengene han skulle ha, men som sagt; Ting tar tid! Stå på, du! Det løser seg nok tilslutt, skal du se! Lykke til! Mvh Krølle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motorrypa Skrevet 29. juli 2002 #3 Del Skrevet 29. juli 2002 at det tar tid, det hersker det ikke tvil om. har brukt de siste to åra allerede men hvor lenge kan de ha lov til å hale det ut. har godtatt alt av behandlingsalternativ å utredninger å medisinske rapporter som de har bedt om. har jo alt mitt på det tørre på alle måter. har bare lyst å bli ferdig med hele greia å kunne begynne å leve livet mitt uten å ha den ulykka som blir rippa opp i hele tiden. skal ha baby i januar å har liksom lyst til å bynne å leve på en måte i steden for å bare eksistere. er jo så heldig at jeg har ramlet mellom to stoler både i helsevesenet såvel som trygdevesenet. har gått på sosialen på andre året nå, bare for å kunne overleve siden jeg ikke har krav på så mye som ei krone i fra noen, hverken i sykepenger eller noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 29. juli 2002 #4 Del Skrevet 29. juli 2002 Hva mener du med at man ikke kan påvise? Er dette noe du finner på? Det er helt riktig av forsikringsselskaper å være på vakt, vi vet jo at det forekommer svindel. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 30. juli 2002 #5 Del Skrevet 30. juli 2002 Nå må du følge med da Waco.. Hun skrev at skaden ikke var enkel å påvise.. Frk. Busybody Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motorrypa Skrevet 30. juli 2002 #6 Del Skrevet 30. juli 2002 kjære deg waco. i tilfelle du ikke er klar over det så hvis du er så jævla uheldig å bli skadet i en bilulykke uten at du må tilbringe resten av ditt liv lenket fast i en rullestol så skal det jævla mye til før du kommer noen vei hos forsikringsselskapet. det forekommer endel svindel ja, men ikke alt er svindel heller. å de er nødt til å gå grundig til verks når en sak som min er under utredning. men mange ganger så kan det virke som om forsikringsselskapene bare leker med folk. å da er det ikke så jævla kult å sitte her hjemme som den lille mann i gata å ikke vite hva du har krav på å ikke har resurser til å fremme de kravene du har. det er ikke så sinnsykt vanskelig for et stort selskap som vesta eller gjensidige å ruinere et menneskets liv totalt. en rettsak er alt som skal til, å vips... det er du personlig konkurs. hva gjør du da? jeg har jo ingenting å miste å det er eneste grunn til at jeg klarer å ikke minst tør å krangle med et så stort selskap. men hvis jeg taper en eventuell rettsak så kan jeg heller aldri eie noe i hele mitt liv. å som i mitt tilfelle såvel som vanvitti mange andre som har denne typen skader, så er det det verste som kan skje med et menneske. for det er ikke i skader i skjellettet. hadde det vært det så hadde man kanskje kunnet gjøre noe med det å ikke minst at da er det bare et røntgenbilde som skal til har trenger du ikke krangle å slåss med nebb å klør for å bevise noe du vet er tilfelle. jeg har skader i vevet rundt skjelettet. altså muskler å sånt. å det er så lite sannsynlig at jeg noen ganger kommer til å bli 100% frisk noen gang at det er ikke verdt å ofre en tanke en gang. å når du da må gå på tre fire sorter smertestillende å betennelsesdempende medisiner om dagen bare for å klare å stå opp om mårran så er det ikke mye til liv. ' se da for deg at du må springe rundt på tusen kontorer for å hente papirer. å at du må gå på sosialkontoret hver måned for å få penger til livets opphold fordi du er en av det mange tusen i norges land som faller mellom to stoler i det såkalte rettsystemet å trygdevesenet som vi har her. synes ikke du da at man har krav på en erstatning på noen tusen kroner så du kan leve et verdig liv som de fleste du har rundt deg. så du må gjerne syns å mene det du måtte ønske for min del. men fra mitt synspunkt så har jeg fått livet mitt ødelagt totalt etter ulykka. kan ikke fullføre skolegang, går på medisiner dagen lang, klarer ikke å vaske huset eller stå foran komfyren sjøl, så synes faktisk jeg at det er ingen i hele verden som fortjener en fet erstatnig mere enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motorrypa Skrevet 30. juli 2002 #7 Del Skrevet 30. juli 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. juli 2002 #8 Del Skrevet 30. juli 2002 Nå må du slutte å syte. Er du dyktig kommunikativ og kreativ i brevskrive bruken, så kan jeg love deg at du kan leve fett på både yrkesattføring og forsikringspenger. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2002 #9 Del Skrevet 30. juli 2002 Kræsja for noen år siden med sykkelen min, jeg. Meldte fra om nakke-skaden til mitt forsikringsselskap, og de sendte da info om hvilke regler som gjaldt samt registreringsskjema. Med jevne mellomrom fulgte de meg opp via telefon, og jeg ble anbefalt fysioterapi (rart ikke legen min kom på det...) Etter endt behandling dekket forsikringsselskapet mine utgifter til behandlingen (minus egenandelen på kr 1000, da). (I tillegg fikk jeg fri m/vanlig lønn fra arb.giver ) Jeg tror det er lettere for et forsikr. selskap om det er småsummer det er snakk om og dersom de signaler de sender ut er viktige for selskapet. I dette tilfellet var det arb. giver (stor kunde) som hadde forsikret meg. Fikk ikke noe erstatning i dette tilfellet, for det skal endel til av varig nedsatt funksjonalitet før det gir krav på noen erstatning etter det jeg har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tilla Skrevet 30. juli 2002 #10 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei motorrypa Jeg var utsatt for en trafikkulykke for 10 år siden hvor jeg fikk nakkesleng skade. Etter råd fra en venninne tok jeg kontakt med Landsforeningen for Trafikkskadd. De ordnet med advokat og sørget for at jeg kom til en spesialist på nakkesleng. Selv om de på legevakten ikke fant noe galt med nakken min, konstaterte spesialisten at jeg hadde fått nakkesleng. Han så det b.l.a. på øynene mine. Sener har det kommet frem på rønkenbilder at det er noen forandringer nakkevirvlene. Etter fem år og fem nevrologiske rapporter fikk jeg erstatting. Forsikringselskapet kom et par ganger med tilbud som advokaten min sa at jeg ikke skulle godta. Det var først da vi hadde fått tid i retten at forsikringselskapet kom med et tilbud som var akseptabelt. Håper du har fått en advokat som kan jobben sin. Du kan kontakt Landsforeningen for Trafikkskadde og få vite om de anbefaler den advokaten du har. Jeg gjorde det da jeg måtte bytte advokat. Håper at alt går bra for deg med saken din. Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tilla Skrevet 30. juli 2002 #11 Del Skrevet 30. juli 2002 Glemte å si at mens saken pågikk fikk jeg dekket alle utgifter som jeg hadde i forbindelse med skaden min. Forsikringselskapet dekket også lønn for en ekstra jobb som jeg skulle ha begynt i noen dager etter at ulykken intraff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå