AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Jeg har en kul i munnen, på innsiden av nedre leppe, på størrelse med en drue. Jeg har etter litt googling kommet frem til at det er en hoven spyttkjertel. Kulen er litt bevegelig, men gjør ikke vondt i det hele tatt. Kulen er også alltid like stor, altså den blir ikke større ved måltider. Da begynner jeg å tvile på at det er en spyttkjertel, siden den har samme størrelse hele tiden? Den er heller ikke vond. Har prøvd å klemme litt på den, men ingenting skjer. Har noen erfaring med dette? Eventuelt hva skal man gjøre med det? Hva annet kan det være? Anonymkode: 262a4...a4a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Tenkte hvis noen hadde vært borti det før, så slipper jeg å dra til legen Anonymkode: 262a4...a4a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Jeg pleier å få kuler oppe i ganen som jeg "selvdiagnostiserte" ved hjelp av google, men tannlegen støttet i alle fall diagnosen. XD Det er små, små spyttkjertler som går tett nå og da, men forsvinner etter noen dager. Du bør nok få det sjekket , for sikkerhets skyld. Bedre føre var og så videre. Anonymkode: cbfb4...f25
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da begynner jeg å tvile på at det er en spyttkjertel, siden den har samme størrelse hele tiden? Det er dei tre store spyttkjertlane som aukar i storleik ved måltid/tanke på noko surt, ikkje dei små, som produserer tyktflytande spytt. Ja, det er praktisk talt sikkert at det er ein tett kjertel. Det går over; treng ikkje sjekkast. Anonymkode: 29390...0b9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Jeg har hatt spyttstein i en spyttkjertel.Jeg fikk plutselig en blemme nedenfor den bakerste jekselen i underkjeven.Det var fryktelig vondt.Var på sykehuset hvor de prøvde å klemme ut spyttsteinen.Sitron skulle visst hjelpe til å få ut steinen.Det endte med at jeg måtte operere bort hele spyttkjertelen. Anonymkode: d63fe...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå