AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Jeg ønske å bruke leke som belønning ved innkalling. Hunden digger leken, men hun tar ikke tak i den med en gang. Jeg må enten kaste den eller "slå" hunden med den for å få hu til å bite på den. Hun ELSKER dragkamp så med en gang hun tar tak så er det bra, men da er det jo gått såpass lang tid at det er glemt hva hun blir belønnet for. Noen tips of triks? Kanskje hvordan jeg kan øke verdien på leken? Anonymkode: 2c370...c32
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 Du kan jo ha leke som du smører inn med noe godt, så vil hun sikkert bli interessert i den leken etter hvert. Da hunden min var valp så brukte jeg pipeleker for å trene på innkalling. Nå bruker jeg en sjelden gang godbiter/tørrfor som jeg har i lommen for å vedlikeholde disiplinen. Anonymkode: 8a713...d70
Tabris Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Du kan gjerne kaste leken så lenge hun kommer tilbake til deg med den? F.eks holde henne i selen, kaste leken også "kappløpe" til leken. Ha gjerne den kjekkeste leken reservert som innkallingsleke slik at den eneste gangen hun får leke med den er ved innkalling, så blir den litt gjevere. Så lenge du holder henne aktiv med leken, og hun synes det er gøy, så er det fortsatt belønning.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 9 minutter siden, Tabris skrev: Du kan gjerne kaste leken så lenge hun kommer tilbake til deg med den? F.eks holde henne i selen, kaste leken også "kappløpe" til leken. Ha gjerne den kjekkeste leken reservert som innkallingsleke slik at den eneste gangen hun får leke med den er ved innkalling, så blir den litt gjevere. Så lenge du holder henne aktiv med leken, og hun synes det er gøy, så er det fortsatt belønning. Når hun får leken vil hun hjem Så å kaste den er ikke så lurt, da rusler hun hjemover. (hun er en bærer, plukker med pinne hun vil bære hjem, når hun finner den perfekte bæretingen så snur hun. Leken er forbeholdt belønning, hun får den kun ved trening. Anonymkode: 2c370...c32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå