Gå til innhold

Underholdende bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har lyst å begynne å lese bøker ( har ikke vært så flink til det før). Er det noen her som kan anbefale en fin, underholdende bok som ikke er altfor tung? Gjerne om livskjebner, kjærlighet, drama, selvbiografer, o.l. Leste Saaby´s "beatles" for noen år siden og likte den veldig godt ( men var ikke fullt så begeistra for "halvbroren").

Tips mottas med stoooor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Begge Bridget Jones' dagbøker.

Bunnforhold av Anne B. Ragde

Bøkene om Varg Veum av Gunnar Staalesen.

Skrevet

Les bøkene om Elling! Jeg lo godt av de jeg har lest i allefall!

:hoho:

Pam

Skrevet

En shopoholikers hemmelige drømmeverden av Sophie Kinsella. Det er flere bøker i serien, men dette er den første og beste. Utrolig festlig, og dessverre litt treffende (for noen av oss i hvert fall)

Jeg har lest dem på engelsk, men de er også oversatt til norsk.

Gjest mamma1 ikke innlogget
Skrevet

Jeg vil anbefale Hanne Ørstaviks bøker!

Skrevet

Bøkene til Erlend Loe e lett skrevet og lett fordøyelig. Men æ anbefale ikke L, den syntes ikke æ va no serlig. Prøv Naiv, super, en kompis har lest den å han likte den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale Naiv. Super. av Erlend Loe!

Skrevet

Anne Karin Elstad har bøker som passer til din beskrivelse. Bøkene om Julie er veldig underholdende lesning om livet, døden og kjærligheten.

"Julie", "Som dine dager er", "Lenker" og "Fri" er en flott serie. Hun er flink til å skrive engasjerende og beskriver veldig godt hvordan livet oppleves av hovedpersonene.

Selv likte jeg godt "Lenker" fordi den ga meg en helt ny forståelse av hvordan det var å oppleve krigen for "vanlige folk" som skulle leve livet sitt så normalt som mulig i denne perioden.

Hun får aldri nobelprisen i litteratur, men det er dugelig underholdning i juleferien i alle fall. Biblioteket har sikkert bøkene inne, for de er ikke helt nye lenger.

Gjest Iselilja i.i.
Skrevet

Tatt av kvinnen med Erlend Loe

Skrevet

Hvis du er ute etter rene underholdningsromaner(som jeg har lest maange av) så kan jeg anbefale;

Bridget Jones-bøkene

Shopoholiker-bøkene av Sophie Kinsella

Marian Keys har også skrevet mange gode bøker i denne sjangeren.

Ellers finnes det en serie som heter "Bag of Fun", dette er pocket-bøker i veldig varierende kvalitet.

Jeg kan også tilføye at hvis du er ute etter underholdningsromaner så kommer ikke akkurat Anne Karin Elstad under denne kategorien. Ikke det at hun ikke skriver godt, men det er nokså kjedelig.

Skrevet

Jeg syns krim er god og lett underholdning.

Da kan jeg anbefale flere forfatterer som:

Liza Marklund

Anne Holt

Jo Nesbø

Karin Fossum

John Grisham

Skrevet

Jeg synes Paulo Coelho skriver ganske lettlest og underholdende, samtidig som det er noe dypere.

Disse rosa pocketbøkene (marian keyes osv) er etter min mening like bortkastet som å se på dårlige sitcoms. Greit en gang i blant, men det gir veldig lite. Det finnes bøker som er bra uten at det går ut over underholdningsverdien også. :-)

Skrevet
Anne Karin Elstad har bøker som passer til din beskrivelse. Bøkene om Julie er veldig underholdende lesning om livet, døden og kjærligheten.

"Julie", "Som dine dager er", "Lenker" og "Fri" er en flott serie. Hun er flink til å skrive engasjerende og beskriver veldig godt hvordan livet oppleves av hovedpersonene.

Selv likte jeg godt "Lenker" fordi den ga meg en helt ny forståelse av hvordan det var å oppleve krigen for "vanlige folk" som skulle leve livet sitt så normalt som mulig i denne perioden.

Hun får aldri nobelprisen i litteratur, men det er dugelig underholdning i juleferien i alle fall. Biblioteket har sikkert bøkene inne, for de er ikke helt nye lenger.

Skulle akkurat til å anbefale henne jeg også :Nikke: Fantastiske bøker :)

tine

Skrevet

Disse rosa pocketbøkene (marian keyes osv) er etter min mening like bortkastet som å se på dårlige sitcoms. Greit en gang i blant, men det gir veldig lite. Det finnes bøker som er bra uten at det går ut over underholdningsverdien også. :-)

Det er jo det som er hele poenget med disse bøkene! Jeg liker bedre å lese enn å se på tv og da funker disse utmerket. Det er deilig å kunne lese "tomme" bøker som avkobling, spesielt hvis en har en ellers tankekrevende hverdag. Jeg orker sjelden å lese andre bøker, utenom ferier da.

Skrevet
Jeg vil anbefale Hanne Ørstaviks bøker!

Hanne Ørstavik tilhører definitivt IKKE kategorien lettleste bøker. Tungt og utilgjengelig. Spør du meg er Ørstavik grusomt oppskrytt, men i alle tilfeller synes jeg ikke de passer i den kategorien trådstarter spør etter.

Skrevet
Jeg synes Paulo Coelho skriver ganske lettlest og underholdende, samtidig som det er noe dypere.  

Det er han som har skrevet Alkymisten, er det ikke? Den er helt fantastisk, et skikkelig deilig eventyr for voksne. Og veldig lettlest. Jeg pløyde faktisk gjennom hele i et kjedelig familiebesøk en gang. Nå leser jeg nok litt raskere enn de fleste, men det hadde aldri gått om den ikke var ganske lettlest. Og utrolig fin, ikke rart den er prisbelønnet!

Skrevet

Melkecoctail av Sarah Mlynowski er en bok om dating, drinker og andre fornøyelser. Lett å lese, morsom og handler selvfølglig om kjærlighet.

Sangen til livet av Anne River Siddons. Washinton post skrev dette om boken "Jeg gråt....jeg lo. jeg var som forhekset. Denne romanen maner frem de fineste nyanser ved en tid som ganske snart vil være borte for bestandig." Boken handler om fire venninner som møtes mange år etter at skolen sluttet. De oppdager skjulte sannheter om seg selv og andre.

Mollys øy av Anne River Siddons. Om en kvinne som finner seg selv etter en skilsmisse. Vakker og morsom bok.

Det er trikken i ditt liv skrevet av Kuhn, Yvonne C. har jeg ikke lest ,men den er blitt sammenlignet med Bridget Jones.

God lesing :-)

Skrevet

Skjønner helt klart at det er greit å lese "tomme" bøker en gang iblant (leste selv "vannmelonen" to ganger for et par år siden eller noe... :oops: ), men det jeg ville poengtere er at det finnes bøker som er lettleste og lite krevende, samtidig som de er bra og givende!

Det er Paulo Coelho som har skrevet Alkymisten ja, og den er utrolig bra, ja :-) . Vil også anbefale Veronika vil dø av samme forfatter.

Gjest Anonymous
Skrevet
En shopoholikers hemmelige drømmeverden av Sophie Kinsella. Det er flere bøker i serien, men dette er den første og beste. Utrolig festlig, og dessverre litt treffende (for noen av oss i hvert fall)

Jeg har lest dem på engelsk, men de er også oversatt til norsk.

Har litt lyst til å lese denne selv :Nikke:

• 2 uker senere...
Skrevet

Shopoholiker-bøkene av Sophie Kinsella er noe av det morsomste jeg har lest - samtidig så var det nifst hvor truffet jeg følte meg enkelte ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...