AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Hei, lurer litt på dette med når jeg må si fra til bhg om at barnet skal slutte for å ikke måtte betale ekstra? Regner med det er bindingstid. Anonymkode: c71cf...274
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, lurer litt på dette med når jeg må si fra til bhg om at barnet skal slutte for å ikke måtte betale ekstra? Regner med det er bindingstid. Anonymkode: c71cf...274 Hvis barnet ikke skal begynne på skolen bør du si fra med en gang. Det er ofte ekstra lang oppsigelsestid om sommeren. Anonymkode: 8aaad...253
Blackbird Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Vi har 3 mnd oppsigelsestid. Dette finner du i kontrakten og vedtektene til barnehagen. Det er bare å se på hjemmesiden eller spørre styrer.
^^Belle^^ Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Jeg har nettopp sagt opp i vår bhg pga. bytte til en annen, og da kunne jeg legge inn hvilken måned vi ønsket var den siste. Minimum 3 måneders oppsigelsestid her, men jeg sa opp plassen fra 01.august av.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 4 timer siden, Blackbird skrev: Vi har 3 mnd oppsigelsestid. Dette finner du i kontrakten og vedtektene til barnehagen. Det er bare å se på hjemmesiden eller spørre styrer. Så hvis jeg ikke sier opp nå så må jeg betale bhg til høsten når barnet er begynnt på skolen? Anonymkode: c71cf...274
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Norge har 428 kommuner. Hvordan og hvor lang oppsigelsestid kommunene har på sine bhg plasser varierer fra kommune til kommune. Hvorfor leser du ikke på hjemmesiden til den aktuelle kommunen, eller sender mail dit og spør? Anonymkode: b45e1...62a 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 Mye mulig ja. Hør med daglig leder i barnehagen så får du svar som gjelder akkurat din barnehage. Vi hadde juni som siste måned før skolestart, måtte si opp. Anonymkode: 3ea03...db7
ViljaH Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 Her trenger man ikke si opp plassen på skolestartere. Barnehagen har ikke plasstilbud for 6-åringer, så der er det naturlig avgang. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #9 Skrevet 24. mars 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis jeg ikke sier opp nå så må jeg betale bhg til høsten når barnet er begynnt på skolen? Anonymkode: c71cf...274 Tror du alle foreldre med barn på skolen skriver oppsigelse til barnehagen? Anonymkode: 36ea2...78f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du alle foreldre med barn på skolen skriver oppsigelse til barnehagen? Anonymkode: 36ea2...78f Nei, jeg vet faktisk ikke derfor jeg spør. Det høres veldig tungvindt og ulogisk ut ja, men det var en som sa til meg at hvis barnet skal ha sommerferie 3-4 uker så må du nesten sende melding om at barnet skal slutte i bhg f.eks. 1.juni slik at man ikke betaler for juni,juli og august frem til skolen starter ihvertfall. Anonymkode: c71cf...274
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #11 Skrevet 24. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vet faktisk ikke derfor jeg spør. Det høres veldig tungvindt og ulogisk ut ja, men det var en som sa til meg at hvis barnet skal ha sommerferie 3-4 uker så må du nesten sende melding om at barnet skal slutte i bhg f.eks. 1.juni slik at man ikke betaler for juni,juli og august frem til skolen starter ihvertfall. Anonymkode: c71cf...274 Det er kanskje ikke likt i alle barnehager, men i de jeg har erfaring med så har det vært sånn at skolestartere har plassen ut juli, da nytt barnehageår starter 1. august. SFO starter også 1. august i vår kommune. Juli er betalingsfri måned i barnehagene, ergo betaler man ut juni. Men skal man ha fri i juni så kan man jo spare 1 barnehageregning på å si opp plassen da. Oppsigelsestiden er alt fra 1 mnd til 3 mnd, men mange opererer med at hvis man sier opp etter 1. april eller 1. mai så må man betale ut barnehageåret uansett. Anonymkode: 8aaad...253 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #12 Skrevet 24. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vet faktisk ikke derfor jeg spør. Det høres veldig tungvindt og ulogisk ut ja, men det var en som sa til meg at hvis barnet skal ha sommerferie 3-4 uker så må du nesten sende melding om at barnet skal slutte i bhg f.eks. 1.juni slik at man ikke betaler for juni,juli og august frem til skolen starter ihvertfall. Anonymkode: c71cf...274 Du får sjelden sagt opp plassen for å slippe å betale for juni. Juli er sannsynligvis betalingsfri - det er det vanligvis i alle barnehager. Her starter SFO fra 1. august og da er det automatisk tilbud/faktura derfra og ikke fra barnehagen. Anonymkode: a4c49...374 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #13 Skrevet 24. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får sjelden sagt opp plassen for å slippe å betale for juni. Juli er sannsynligvis betalingsfri - det er det vanligvis i alle barnehager. Her starter SFO fra 1. august og da er det automatisk tilbud/faktura derfra og ikke fra barnehagen. Anonymkode: a4c49...374 ok takk for svar, da er det greit Anonymkode: c71cf...274
Blackbird Skrevet 24. mars 2017 #14 Skrevet 24. mars 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hvis jeg ikke sier opp nå så må jeg betale bhg til høsten når barnet er begynnt på skolen? Anonymkode: c71cf...274 Hvis det er skolebarn så er slutt-tiden allerede lagt inn i systemet fra barnet fikk tildelt plassen. En har plass frem til skolestart (og slipper å søke hvert år), med mindre en sier opp plassen før av ulike grunner. Ved skolestart betaler en ut juni, de fleste bhg har betalingsfri juli. Du må sjekke din kommune når sfo starter, her i min kommune starter den ikke før ca 15 august. (Det vil si 2 uker etter sommerstengt barnehage i hele juli.) Det kan bli veldig problematisk mtp ferieavvikling og barnepass. Det er ikke mulig å bli i bhg de 2 ukene da det er tatt inn nye barn fra 1 august... Endret 24. mars 2017 av Blackbird 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå