AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Jeg og en venninne forlovet oss med 3mnds mellomrom og er i bryllupsmodus. Hun ble veldig stresset da jeg forlovet meg først og tok mye over bryllupsplanleggingen min. Gleden var derfor stor da hun ble forlovet og håpet å slippe at hun overkjører mine egne planer. Jeg liker å holde det low-key, men eksklusivt og intimt. Hun liker too much av alt. Bløtkakekjole i kirken, pluss kjole nummer 2 til festen, i tillegg til reservekjole. Mye pynt, save the date kort, i tillegg til invitasjonen, invitere så mange som mulig til middag, kaffe og kaker og kun til vielsen inkl fingermat før middagen. Orkester i kirken, dj til festen fancy lokale osv osv... Dere skjønner tegninga. Problemet hennes er at budsjettet deres ikke strekker til. Det skal sies at mannen min ønsket orkester i kirken og dj til festen og dette har vi booket. Vi har også booket fotograf for hele helgen. Budsjettet vårt er foreløpig ubegrenset. Vi har ganske ulik smak og stil, og jeg ønsker heller ikke å dele denne dagen med en annen brud, eller andre ukjente gjester. Hun har lagt masse planer om hvor fint dette kommer til å bli og jeg ser for meg at dette blir en rølpefest. Hun har kontaktet bryllupslokalet vårt og utvidet antall gjester. Jeg har ikke sagt ja til forslaget hennes, så hun tolket det som ja. Hvordan si nei på en grei måte uten at hun blir fornærmet? Jeg har også en bryllupsplanlegger som hun overkjører fullstendig. Jeg har fortsatt noen måneder på meg til bryllupet og jeg kjenner at jeg er drittlei allerede. Anonymkode: a5805...2f7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 Du må jo si at den dagen her er deres og at du vil ha den alene med din kjære. Og at dere også vil planlegge osv alene, etter deres ønsker kanskje? Anonymkode: 7dc0a...486 11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Du må si ifra nå med engang. Si det som det er, dere ønsekr et bryllup hvor dere er i sentrum og ønske rikk eele dagen med dem. Anonymkode: 6146b...a70 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Du må si fra med en gang. Hvor lenge har hun trodd dere skal feire sammen? Hun vil kanskje bli sur fordi hun har hatt en ide om at du har sagt ja (eller ikke sagt nei)... Synes også forsåvidt at hun har grunn til å bli fornærmet hvis hun har gått rundt å trodd dere skal ha dobbeltbryllup i uker og mnd, uten at du har klargjort for henne at det skal dere ikke! Greit nok at hun har bestemt seg for dette uten at du egentlig har sagt ja, men du burde korrigert den "misforståelsen" umiddelbart hvis det bare er snakk om dager blir hun nok uansett skuffet, men det får du bare ta. Bare vær ærlig og si at du ikke ønsker et dobbeltbryllup, men at du vil at bryllupsdagen skal være deres spesielle dag. Ikke bland inn økonomi og ulik smak og slik. Fokuser på at dette er det dere ønsker dere. Man gifter seg jo bare en gang! Skjønner det kjempegodt, forresten. Hadde vært uaktuelt med dobbeltbryllup for min del, og særlig når dere har så ulike ideer. Får litt følelsen av at hun prøver å få deg med så HUN kan få sitt drømmebryllup, og dere tar halve kostnaden? Anonymkode: 6b785...343 11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må si fra med en gang. Hvor lenge har hun trodd dere skal feire sammen? Hun vil kanskje bli sur fordi hun har hatt en ide om at du har sagt ja (eller ikke sagt nei)... Synes også forsåvidt at hun har grunn til å bli fornærmet hvis hun har gått rundt å trodd dere skal ha dobbeltbryllup i uker og mnd, uten at du har klargjort for henne at det skal dere ikke! Greit nok at hun har bestemt seg for dette uten at du egentlig har sagt ja, men du burde korrigert den "misforståelsen" umiddelbart hvis det bare er snakk om dager blir hun nok uansett skuffet, men det får du bare ta. Bare vær ærlig og si at du ikke ønsker et dobbeltbryllup, men at du vil at bryllupsdagen skal være deres spesielle dag. Ikke bland inn økonomi og ulik smak og slik. Fokuser på at dette er det dere ønsker dere. Man gifter seg jo bare en gang! Skjønner det kjempegodt, forresten. Hadde vært uaktuelt med dobbeltbryllup for min del, og særlig når dere har så ulike ideer. Får litt følelsen av at hun prøver å få deg med så HUN kan få sitt drømmebryllup, og dere tar halve kostnaden? Anonymkode: 6b785...343 Takk det har bare gått en uke. Og tanken har slått meg ang kostnaden, men har bare ikke sagt det høyt. Det har vært veldig mye meg, meg, MEG. Anonymkode: a5805...2f7
Alice123 Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Du må bare si i fra med en gang, så får hun bare bli sur.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk det har bare gått en uke. Og tanken har slått meg ang kostnaden, men har bare ikke sagt det høyt. Det har vært veldig mye meg, meg, MEG. Anonymkode: a5805...2f7 Bra det ikke har gått lenger, da har ikke planleggingen kommet så langt! Da er det bare å få sagt det så fort som mulig. Det kan godt være hun blir sur og lei seg, men det får du bare ta som det kommer! De fleste vil jo ha "alenebryllup" for å si det sånn, synes ikke akkurat du er urimelig som vil ha bryllupsdagen din for deg selv! Anonymkode: 6b785...343 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bra det ikke har gått lenger, da har ikke planleggingen kommet så langt! Da er det bare å få sagt det så fort som mulig. Det kan godt være hun blir sur og lei seg, men det får du bare ta som det kommer! De fleste vil jo ha "alenebryllup" for å si det sånn, synes ikke akkurat du er urimelig som vil ha bryllupsdagen din for deg selv! Anonymkode: 6b785...343 Jeg sendte henne sms og sa at vi ikke ønsket å dele dagen vår med noen. Det er 5 timer siden og jeg har ikke fått svar enda. Grunnen til at jeg ikke har sagt nei tidligere, var fordi jeg trodde hun bare tullet. Hun har rukket å gjøre mye siden fredagen. Utvidet antall gjester, menyforslag har hun også kommet med og bestilt prøvesmaking. Hun har forkastet menyen vi hadde bestemt oss for. Og hun hadde visst lagt frem utkast for invitasjonskortene. Utdrikningslaget mitt blir også utvidet, og der hadde jeg gitt klar beskjed om at jeg ikke ønsket stripper, men en koselig spatur i utlandet. Siden jeg har bestemt dette, dekker jeg også mye av reisen. Kostnaden blir mye større jeg må ta med meg flere. Som jeg heller ikke kjenner. Anonymkode: a5805...2f7
lalaB Skrevet 24. mars 2017 #9 Skrevet 24. mars 2017 Herremin, dobbeltbryllup?!? Hvem gjør sånt? Hun kan jo ikke bare forvente at det er greit for deg å forkaste dine planer for DIN dag. Ditt bryllup er jo din dag, ikke hennes mulighet til å finansiere sitt drømmebryllup. 3
Ananas. Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 Her må du bare være tydelig, herfra og ut. Alt som har med bryllupet ditt å gjøre er det du og mannen din som bestemmer over, og skal ikke deles med et annet par eller henne. Utdrikningslag osv., det høres helt vilt ut at hun skal ta med gjester til utlandet på din regning, jeg hadde aldri i verden godtatt det selv om det var en god venninne og jeg hadde råd til det. Tydelige grenser NÅ, ellers tror jeg du kommer til å angre resten av livet. 5
altflyter Skrevet 24. mars 2017 #11 Skrevet 24. mars 2017 For guds skyld si i fra med en eneste gang. Vær høflig men bestemt. Med en så god venninne burde det gå greit å være ærlig og si at du ønsker at denne dagen skal være din og forloveden din sin og at du ikke har noe ønske om noe dobbeltbryllup. Du må få lov til å ha ditt bryllup på din måte, og dere er åpenbart forskjellige. Det burde hun forstå. 1
appelsinjuice Skrevet 24. mars 2017 #12 Skrevet 24. mars 2017 Her burde du ha sagt i fra med en gang, og i alle fall før venninnen din kontaktet lokale osv. Har hun bestilt save the date kort med din bryllupsdato også ?? 3
Gjest O.G. Skrevet 24. mars 2017 #13 Skrevet 24. mars 2017 Hvordan kom hun frem til at dere skal ha dobbelbryllup?
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2017 #14 Skrevet 24. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og en venninne forlovet oss med 3mnds mellomrom og er i bryllupsmodus. Hun ble veldig stresset da jeg forlovet meg først og tok mye over bryllupsplanleggingen min. Gleden var derfor stor da hun ble forlovet og håpet å slippe at hun overkjører mine egne planer. Jeg liker å holde det low-key, men eksklusivt og intimt. Hun liker too much av alt. Bløtkakekjole i kirken, pluss kjole nummer 2 til festen, i tillegg til reservekjole. Mye pynt, save the date kort, i tillegg til invitasjonen, invitere så mange som mulig til middag, kaffe og kaker og kun til vielsen inkl fingermat før middagen. Orkester i kirken, dj til festen fancy lokale osv osv... Dere skjønner tegninga. Problemet hennes er at budsjettet deres ikke strekker til. Det skal sies at mannen min ønsket orkester i kirken og dj til festen og dette har vi booket. Vi har også booket fotograf for hele helgen. Budsjettet vårt er foreløpig ubegrenset. Vi har ganske ulik smak og stil, og jeg ønsker heller ikke å dele denne dagen med en annen brud, eller andre ukjente gjester. Hun har lagt masse planer om hvor fint dette kommer til å bli og jeg ser for meg at dette blir en rølpefest. Hun har kontaktet bryllupslokalet vårt og utvidet antall gjester. Jeg har ikke sagt ja til forslaget hennes, så hun tolket det som ja. Hvordan si nei på en grei måte uten at hun blir fornærmet? Jeg har også en bryllupsplanlegger som hun overkjører fullstendig. Jeg har fortsatt noen måneder på meg til bryllupet og jeg kjenner at jeg er drittlei allerede. Anonymkode: a5805...2f7 Hvorfor har hun inntrykk av at du vil ha dobbeltbryllup, for hun har vel spurt? Ingen antar noe sånt uten å vite. Si at du vil ha din egen vielse og din egen fest på den viktigste dagen i livet ditt. Ferdig!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #15 Skrevet 24. mars 2017 6 minutter siden, Boomonster skrev: Hvorfor har hun inntrykk av at du vil ha dobbeltbryllup, for hun har vel spurt? Ingen antar noe sånt uten å vite. Si at du vil ha din egen vielse og din egen fest på den viktigste dagen i livet ditt. Ferdig! Vi satt og planla. Dvs hun snakket på innpust og utpust. Hun er den jeg vil kalle bridezilla. Jeg svarte bare når hun spurte og da vi kom frem til budsjettet, var hennes svært begrenset og da plumpet hun med ideen om dobbeltbryllup. Og igjen var hun i bridezillamodus. Jeg har allerede sagt nei, og jeg skal ringe henne imorgen for å være sikker på at beskjeden er mottatt. Det gjelder også utdrikningslaget. Anonymkode: a5805...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #16 Skrevet 25. mars 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk det har bare gått en uke. Og tanken har slått meg ang kostnaden, men har bare ikke sagt det høyt. Det har vært veldig mye meg, meg, MEG. Anonymkode: a5805...2f7 Det er utrolig mange bryllupsting man kan bestille via nett i løpet av en uke hvis man tror man har ressursene til det. Si i fra til henne i dag!! Muntlig og tydelig! (Lykke til!) Anonymkode: 3699e...9ac
Gjest O.G. Skrevet 25. mars 2017 #17 Skrevet 25. mars 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har allerede sagt nei, og jeg skal ringe henne imorgen for å være sikker på at beskjeden er mottatt. Det gjelder også utdrikningslaget. Anonymkode: a5805...2f7 Har dere mye godt de samme gjestene så kan det være greit for dem at det kun blir bare ett utdrikkingslag.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #18 Skrevet 25. mars 2017 27 minutter siden, O.G. skrev: Har dere mye godt de samme gjestene så kan det være greit for dem at det kun blir bare ett utdrikkingslag. Helt enig i dette, men det forutsetter da at TS ikke må dekke regningen for venninnens gjester, samt at de deler på kostnaden ved å invitere felles gjester (slik jeg forsto det på TS skulle hun dekke deler av kostnaden for gjestene selv) Dersom det er gjestene som skal ta regningen for utdrikningslaget (slik som er vanlig) så blir det litt rart dersom gjester som ikke kjenner den ene bruden skal være med på å spleise på aktiviteter og bevertning for bruden de ikke kjenner... Anonymkode: 87292...de4 5
Gjest O.G. Skrevet 25. mars 2017 #19 Skrevet 25. mars 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig i dette, men det forutsetter da at TS ikke må dekke regningen for venninnens gjester, samt at de deler på kostnaden ved å invitere felles gjester (slik jeg forsto det på TS skulle hun dekke deler av kostnaden for gjestene selv) Dersom det er gjestene som skal ta regningen for utdrikningslaget (slik som er vanlig) så blir det litt rart dersom gjester som ikke kjenner den ene bruden skal være med på å spleise på aktiviteter og bevertning for bruden de ikke kjenner... Anonymkode: 87292...de4 Jeg snakket om utdrikkingslaget og da er det som oftest gjestene som må dekke kostnaden for bruden(e), og en hundrelapp ekstra for den bruden man ikke kjenner skal sånn sett ikke være noe problem. Det blir uansett forlovernes problem å forklare det der på voksent vis til de gjestene brudene ikke har felles, hvorfor det har blitt gjort sånn. Er jo lov å si nei til utdrikkingslaget hvis man ikke liker opplegget. Endret 25. mars 2017 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #20 Skrevet 25. mars 2017 23 minutter siden, O.G. skrev: Jeg snakket om utdrikkingslaget og da er det som oftest gjestene som må dekke kostnaden for bruden(e), og en hundrelapp ekstra for den bruden man ikke kjenner skal sånn sett ikke være noe problem. Det blir uansett forlovernes problem å forklare det der på voksent vis til de gjestene brudene ikke har felles, hvorfor det har blitt gjort sånn. Er jo lov å si nei til utdrikkingslaget hvis man ikke liker opplegget. Jeg fikk bestemme hvordan jeg vil ha utdrikningslaget mitt og da syns jeg det er greit å dekke kostnaden selv. Det er ikke alle i gjengen som kan hoste opp flere tusen for en langhelg i utlandet, og jeg vil ha med alle. Så får de heller finne på spennende aktiviteter dit vi skal. Jeg ønsket meg en kosetur, hvor alle koser seg, og ikke en fylledag. Anonymkode: a5805...2f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå