AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Dette er litt og lese igjenom, jeg setter utrolig stor pris på svar! Dette gjelder barnløshet og prøveperiode. Hei, ja. Jeg og mannen min har vært på første time hos gynekolog pga barnløshet. Jeg har pcos. Og ble egentlig sendt rett ned i kjelleren igjen. Nå må vi venter på svar ang blodprøver og gyn skal snakkke med legen osv for å vite hva "neste steg" blir. Jeg har jo hørt om at man kan få noen piller, men da er risken stor for evt tvillinger/trillinger. Og i værstefall hvis jeg ikke kan få piller for å trigge eggstokkene(?)iom at det visstnok er risikabelt pga noe polysocker eller hva hun kalte det i egglederene(?), så må jeg ha en kikhullsopperasjon. Jeg føler selv at alt håpet er ute, og siden jeg har pcos så er det vel ment til at jeg ikke skal få barn av en eller annen grunn da? Og det er så tungt når venner og familie går barn, både en og flere. Ikke ta meg feil, jeg blir glad på dems veiene, selvfølgelig. Men det er liksom ett nytt slag i magen hver gang. Og gynekolog sa til oss at "dere må jo bare forsette og prøve på egenhånd", da tenker jeg; Eh hva faen tror du vi har gjort i flere år nå? Vi hadde jo for faen ikke bedt om time hvis det skjedde naturlig.. Så for min del, hva er vitsen med å si det? Er hun helt jævla tjukk i hodet? Og det irritere meg at noe som egentlig er "gratis" å lage, vil sikkert koste oss mange tusen! Noe jeg lurer på er til dere som evt har pcso eller pco? For det er vel ganske likt? Hvordan var det for dere? Hvor lang tid tok det for dere og bli gravide? Hvilken "løsning" fikk dere tilbud om? Hvor mye i egenandel måtte dere ut med totalt for prøveperioden? Anonymkode: 73cf5...825
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og gynekolog sa til oss at "dere må jo bare forsette og prøve på egenhånd", da tenker jeg; Eh hva faen tror du vi har gjort i flere år nå? Vi hadde jo for faen ikke bedt om time hvis det skjedde naturlig.. Så for min del, hva er vitsen med å si det? Er hun helt jævla tjukk i hodet? Poenget er at selv om man har prøvd en stund, kan det fortsatt skje naturlig. Mange "gir opp" når det blir vanskelig, hun prøver å få dere til å ikke gi opp. Jeg tror ikke du tjener på å være så aggressiv. Anonymkode: e7841...81f 15
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jo hørt om at man kan få noen piller, men da er risken stor for evt tvillinger/trillinger. Nei, egentlig ikke. Maks et par prosent ekstra sjanse. Du mener sannsynligvis eggløsningstabletter. Anonymkode: e7841...81f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Jeg har selv pcos, og brukte mange år på å bli gravid. Jeg har tatt laparoskopiundersøkelse av eggledere, gått på pergotime i flere år og vært gjennom mange spontanaborter og prøverørsforsøk. Nå har jeg to unger. Jeg skjønner at du blir fortvila og at det ler lett å krisetenke, men prøv å ta ting som de kommer. Jeg vet ikke hva egenandelen er på IVF nå, men det kommer nok til å koste litt. Men det er ikke sikkert at dere må ha det. Mitt råd er å lese deg opp på situasjonen din, ikke bare spar på det negative. Det finnes mange solskinnshistorier. Mitt råd nummer to er å ta vare på forholdet. Ikke bare gå og surr deg ned i det negative, pass på hverandre. Barnløshet kan være tøft, men dere er to om dette, dere blir to som foreldre, ta det som det kommer. Anonymkode: e7841...81f 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 Jeg har ikke pcos, men har vært ufrivillig barnløs, og har hatt sånn kontrastværskeundersøkelse av eggledere, kikkhulloperasjon, flere inseminasjonsforsøk og tre prøverørsforsøk, det siste (fryseforsøk) var vellykket. Det var mye ultralydundersøkelser, gu-er, sprøyter, kapsler, hormoner, blodprøver. Mye er "gratis", og man betaler bare egenandel, men allikevel ble det dyrt tilsammen, for mannen måtte også betale egenandel for hver spermprøve, jeg husker ikke helt, men selv om vi nådde egenandelstaket, påløp det ekstrautgifter. Den store utgiften er medisinene til selve prøverørsforsøkene. Det ble til sammen alt i alt 20 000,- kanskje? I tillegg kommer sporadisk fravær fra jobb. Selv om operasjon osv er sykmelding, blir det veldig mange legeundersøkelser og korte dager pga bivirkninger (for min del: tretthet), som ikke alt passet å melde inn som syk og legitimert fravær (mannen var med på en del for eksempel, at han kjører meg til sykehuset er ikke gyldig fravær for ham). Du bør prøve å snu tankegangen din litt, når dere nå ikke har fått barn naturlig til nå, er det ikke bra at dere endelig får hjelp? Dette kan gå bra! Nå er dere på vei! Gynekologer og leger og helsevesenet er ikke jævla tjukke i hodet, de ønsker å hjelpe dere. Jeg opplevde at de ble oppriktig glade da det endelig lyktes for oss til slutt. (Jeg husker jeg ble også sur/lei meg da legen ved sykehuset sa jeg måtte ta kikkhullsoperasjon før de gjorde noe videre, og han spurte om hvorfor jeg så så mutt ut... Jeg svarte da at det var jo selvfølgelig ikke noe jeg ønsket, det er jo negativt å i det hele tatt være der på kontoret hos ham med et slikt problem, og ingen ønsker en (kanskje unødvendig) operasjon! Men for dem er det buisness as usual, og de kan ikke bli deppa på hver enset pasients vegne). les om prosessen så du vet hva du kan forvente framover (i første linken står det om utgifter): https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/gynekologisk-avdeling/reproduksjonsmedisinsk-seksjon https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/svangerskap-og-fodsel/livsstil/planlegger-graviditet/barnloshet-infertilitet/ https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/svangerskap-og-fodsel/livsstil/planlegger-graviditet/barnloshet-infertilitet/ osv Anonymkode: 80e61...623 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at selv om man har prøvd en stund, kan det fortsatt skje naturlig. Mange "gir opp" når det blir vanskelig, hun prøver å få dere til å ikke gi opp. Jeg tror ikke du tjener på å være så aggressiv. Anonymkode: e7841...81f Er ikke noe med og være aggressiv. Men det er så mye og masse feil informasjon. Jeg fikk beskjed i 2015 at jeg har pcos, så får jeg ny fastlege høsten 2016 som forteller meg at "nei du har ikke pscos"(etter hva han så på blodprøver)og da ble jeg veldig glad, fordi jeg tenkte at da må det være noe annet og jeg håper på noe som ikke var så "alvorlig". Så får jeg beskjed på nytt fra gyn som sier at jeg har pcso. Så snakket hun så mye opp kikkhulsopperasjon og da syns jeg det høres veldig alvorlig ut. Samtidig skuffende fordi ting tar så ufattelig lang tid. Hadde det ikke vært mannen min som er såpass sterk mentalt, for meg hadde jeg blir utrolig deprimert. Jeg vet dette er tungt for han også. Men han viser det ikke på samme måte. Men jeg blir liksom sendt rett ned i kjelleren av de "dårlige" beskjedene. Jeg har også en lang historie ang andre helse problemer, så for min del er det liksom det ene etter andre. Jeg skal igjennom en operasjon til høsten også å jeg kanskje ha en kikkhusopperasjon senere i tid. Det blir veldig mye til sammen. Anonymkode: 73cf5...825 1
Chickenwings85 Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er litt og lese igjenom, jeg setter utrolig stor pris på svar! Dette gjelder barnløshet og prøveperiode. Hei, ja. Jeg og mannen min har vært på første time hos gynekolog pga barnløshet. Jeg har pcos. Og ble egentlig sendt rett ned i kjelleren igjen. Nå må vi venter på svar ang blodprøver og gyn skal snakkke med legen osv for å vite hva "neste steg" blir. Jeg har jo hørt om at man kan få noen piller, men da er risken stor for evt tvillinger/trillinger. Og i værstefall hvis jeg ikke kan få piller for å trigge eggstokkene(?)iom at det visstnok er risikabelt pga noe polysocker eller hva hun kalte det i egglederene(?), så må jeg ha en kikhullsopperasjon. Jeg føler selv at alt håpet er ute, og siden jeg har pcos så er det vel ment til at jeg ikke skal få barn av en eller annen grunn da? Og det er så tungt når venner og familie går barn, både en og flere. Ikke ta meg feil, jeg blir glad på dems veiene, selvfølgelig. Men det er liksom ett nytt slag i magen hver gang. Og gynekolog sa til oss at "dere må jo bare forsette og prøve på egenhånd", da tenker jeg; Eh hva faen tror du vi har gjort i flere år nå? Vi hadde jo for faen ikke bedt om time hvis det skjedde naturlig.. Så for min del, hva er vitsen med å si det? Er hun helt jævla tjukk i hodet? Og det irritere meg at noe som egentlig er "gratis" å lage, vil sikkert koste oss mange tusen! Noe jeg lurer på er til dere som evt har pcso eller pco? For det er vel ganske likt? Hvordan var det for dere? Hvor lang tid tok det for dere og bli gravide? Hvilken "løsning" fikk dere tilbud om? Hvor mye i egenandel måtte dere ut med totalt for prøveperioden? Anonymkode: 73cf5...825 Oi, dette høres ut som akkurat min situasjon. Jeg og mannen var prøvere i 1 år uten at det resulterte i positiv g-test. Jeg hadde uregelmessige sykluser og fant ut i form av eggløsningstester at jeg mest sannsynlig manglet dette. Når vi gikk til gynekolog så fikk jeg konstatert at PCO (etter svar på blodprøver, ultralyd mm), og at det mest sannsynlig var PCO som gjorde at jeg hadde uregelmessige sykluser og manglende eggløsning. Jeg fikk pergotime og beskjed om å fortsette prøvingen hjemme. I samme periode sendte fastlege henvisning om IVF. Det gikk et par måneder med fortsatt negative tester. I forsamtalen på sykehuset ble jeg henvist til laparoskopi (kikkhullsoperasjon) for en innvendig sjekk. 2 måneder senere utførte jeg denne operasjonen, og fikk beskjed om at det største problemet mitt var tette eggledere og at eneste mulighet for å bli gravid var gjennom IVF. Verden raste sammen den dagen! Jeg utførte kikkhullsoperasjonen helt i starten av desember, og i dag har jeg time for innsett av egg. Jeg har ikke gått gjennom alle kvitteringer, men betaler vel ca 350,- per konsultasjon, og medisinene for ivf-behandlingen har vel kostet meg omkring 9000 kanskje (grovt regnet). Egenandel på medisiner er på omlag 16500,-, og det som kommer over får vi tilbake fra Helfo. Det er en skikkelig kjip situasjon å være i, men takk og lov for at det finnes hjelp. Jeg hadde aldri hørt om verken PCO eller tette eggledere før jeg havnet der selv. Det er en prosess man lærer mye av, som man selvfølgelig skulle vært foruten. Men, forhåpentligvis kommer det noe godt ut av alt Masse lykke til
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 TS HER; et annet spørsmål , det er bedre og raskere oppfølging hvis jeg velger privat enn offentlig? Hva valgte dere? Vil medisinene koste det samme? Eller blir det også dyrer med tanke på egenandel osv? Tusen takk for at dere svarer. Litt kjipt og lese noen av svarene men. Jeg skal svare dere Anonymkode: 73cf5...825
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #9 Skrevet 24. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS HER; et annet spørsmål , det er bedre og raskere oppfølging hvis jeg velger privat enn offentlig? Hva valgte dere? Vil medisinene koste det samme? Eller blir det også dyrer med tanke på egenandel osv? Tusen takk for at dere svarer. Litt kjipt og lese noen av svarene men. Jeg skal svare dere Anonymkode: 73cf5...825 ved privat prøverørsforsøk må dere jo betale alt selv (30 000 pr ivf-forsøk ca). Medisinene får dere dekket opp til 16500 eller noe. Se for eksempel her: https://www.medicus.no/priser-proverorsbehandling/ Anonymkode: 80e61...623
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS HER; et annet spørsmål , det er bedre og raskere oppfølging hvis jeg velger privat enn offentlig? Hva valgte dere? Vil medisinene koste det samme? Eller blir det også dyrer med tanke på egenandel osv? Tusen takk for at dere svarer. Litt kjipt og lese noen av svarene men. Jeg skal svare dere Anonymkode: 73cf5...825 Det går mye fortere å ta det privat, men også mye dyrere. Medisinene koster det samme, men du må betale for behandlingene, det koster ca 30.000 for ett IVF forsøk. Hva en kikkhullsopersjon koster privat aner jeg ikke, men det er dyrt! Anonymkode: c72a7...152
Everios Skrevet 24. mars 2017 #11 Skrevet 24. mars 2017 Forstår at dette er tøft når dere står midt i det Må bare fortelle vår historie og håper det kan gi håp. Jeg har pcos og mannen så dårlig sædkvalitet at vi måtte ha ICSI for å forsøke å få barn. Hadde da prøvd i flere år selv. Gikk gjennom 3 mislykkede forsøk, og gav opp tanken om å få biologiske barn. Plutselig etter 3 år ble jeg gravid, og så etter 5 år, og så igjen etter 9 år! Fikk beskjed fra legene at sjansene våre for å bli gravide av oss selv var mindre enn å vinne i lotto, og jammen har vi blitt rike Lykke til i prosessen videre 3
Amaha Skrevet 24. mars 2017 #12 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har pcos. Hei Ts Jeg har også PCOS og jeg har lyst til å gi et lite råd. Mange med Pcos kan være overvektige, men ikke nødvendigvis. Jeg var ikke overvektig, men jeg var veldig glad i søtsaker og fikk i meg mye sukker. Jeg oppdaget at når jeg kuttet ut det meste av sukkerholdig mat i noen uker og kun spiste sunt så løsnet eggene, dette har jeg opplevd tre ganger og har til tross for pcos altså blitt mamma Det er verdt et forsøk og det er tross alt bare sunt å ikke få i seg for mye sukker. 1
Ruccula Skrevet 24. mars 2017 #13 Skrevet 24. mars 2017 13 minutter siden, Everios skrev: Forstår at dette er tøft når dere står midt i det Må bare fortelle vår historie og håper det kan gi håp. Jeg har pcos og mannen så dårlig sædkvalitet at vi måtte ha ICSI for å forsøke å få barn. Hadde da prøvd i flere år selv. Gikk gjennom 3 mislykkede forsøk, og gav opp tanken om å få biologiske barn. Plutselig etter 3 år ble jeg gravid, og så etter 5 år, og så igjen etter 9 år! Fikk beskjed fra legene at sjansene våre for å bli gravide av oss selv var mindre enn å vinne i lotto, og jammen har vi blitt rike Lykke til i prosessen videre Så herlig!!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #14 Skrevet 24. mars 2017 Jeg har ikke lest alle svarene her inne så jeg beklager om jeg bare gjentar noen. Jeg har selv pcos og det er virkelig en tålmodighetsprøve. Ikke minst er det kostbart, så vær forberedt på det. Jeg vet at det er vanskelig, men prøv å ikke bruk energi på negative ting, vær forberedt på skuffelser. Få deg en hobby ved siden av for å ikke fokusere for mye på prøving. Stress gjør det bare verre, og det vil gjøre veien til "kjelleren" kort. Vi har vært både på offentlig og privat, Norge og utland og syns ikke forskjellen på oppfølgingen var så stor. Jeg har prøvd mye kjerringråd og det var faktisk "kjerringråd" på forumet her som gjorde at jeg lyktes. Til sommeren venter vi vårt første og har vært prøvere i 10 år:) Ikke gi opp og lykke til <3 Anonymkode: a473c...30e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #15 Skrevet 24. mars 2017 Jeg har PCOS og de sier jo at vektnedgang skal gjøre det enklere å bli gravide for de av oss som sliter med overvekt pga sykdommene. Men jeg har gått ned i vekt mange ganger uten at det ble noe bedre for det. Men underveis så har jeg funnet ut hva som funker og ikke funker og sukker/raske karbohydrater påvirket hormonene mine veldig som nevnt over. Sikkert fordi insulinet ikke fungerer så godt som hos friske mennesker. I tillegg har jeg alltid slitt med underskudd av d-vitaminer. Jeg har nå et veldig bra kosthold og trening, selv om vekten min fortsatt er like høy som den alltid har vært. Men pga alderen hadde jeg egentlig gitt opp tanken om barn helt til jeg plutselig uventet ble gravid. Så det kan skje man kan bli naturlig gravid med pco selv om man har prøvd i 10-15 år som jeg uten at det har skjedd. Anonymkode: 39af5...560
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #16 Skrevet 24. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har PCOS og de sier jo at vektnedgang skal gjøre det enklere å bli gravide for de av oss som sliter med overvekt pga sykdommene. Men jeg har gått ned i vekt mange ganger uten at det ble noe bedre for det. Men underveis så har jeg funnet ut hva som funker og ikke funker og sukker/raske karbohydrater påvirket hormonene mine veldig som nevnt over. Sikkert fordi insulinet ikke fungerer så godt som hos friske mennesker. I tillegg har jeg alltid slitt med underskudd av d-vitaminer. Jeg har nå et veldig bra kosthold og trening, selv om vekten min fortsatt er like høy som den alltid har vært. Men pga alderen hadde jeg egentlig gitt opp tanken om barn helt til jeg plutselig uventet ble gravid. Så det kan skje man kan bli naturlig gravid med pco selv om man har prøvd i 10-15 år som jeg uten at det har skjedd. Anonymkode: 39af5...560 Vekten min er ikke noe problem, jeg har alltid vært slank og er forsatt slank. Eneste er at jeg har mye kviser og uønsket hårvekst diverse steder, går aldri i shorts feks da jeg har den manken bak lårene. Jeg er 25 år nå, og lese at flere av dere har nøtter prøve i 10 år gjør det ikke så mye lettere. Jeg har også underskudd av vitamin D som deg, sliter også med lavt blodtrykk. Jeg kan heller ikke se for meg at vi blir gravide naturlig. Vi har ikke gått på prevensjon siden 2012, da jeg mistet mensen min. Så det kunne vært en mulighet og blitt gravid i løpet av de årene frem til nå, noe som ikke har skjedd. Jeg har aldri mensen utenom hvis jeg får kur av legen(provera eller hva de heter?). Jeg prøver også så godt jeg kan og holde motet oppe, men det er så lett og gå i kjelleren når svarene man går er "negative". Og den utviteheten om man får det til eller ikke, hvor lang tid vil det ta før noe skjer, hvis det skjer. Og hvis det skjer, kommer det til å gå bra eller ender det med spontanabort. Anonymkode: 73cf5...825
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #17 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv pcos, og brukte mange år på å bli gravid. Jeg har tatt laparoskopiundersøkelse av eggledere, gått på pergotime i flere år og vært gjennom mange spontanaborter og prøverørsforsøk. Nå har jeg to unger. Jeg skjønner at du blir fortvila og at det ler lett å krisetenke, men prøv å ta ting som de kommer. Jeg vet ikke hva egenandelen er på IVF nå, men det kommer nok til å koste litt. Men det er ikke sikkert at dere må ha det. Mitt råd er å lese deg opp på situasjonen din, ikke bare spar på det negative. Det finnes mange solskinnshistorier. Mitt råd nummer to er å ta vare på forholdet. Ikke bare gå og surr deg ned i det negative, pass på hverandre. Barnløshet kan være tøft, men dere er to om dette, dere blir to som foreldre, ta det som det kommer. Anonymkode: e7841...81f Hva er pergotime? Jeg skjønner hvertfall at man lærer masse nytt når man må igjennom dette, det virker som det er veldig mye og sette seg inn i. Det blir liksom også litt ekstra tungt når venner og familie spør om vi har tenkt på barn, og når er det vår tur. Jeg har ikke lyst overhodet til og forklare for alle og enhver at vi sliter med det. Når det kan være en såpass lang prosess som 10-15 år ser jeg noen har skrevet at de måtte prøve. Og nå som jeg er 25 og kanskje ikke blir gravid før jeg er langt oppi 30 årene da føler jeg egentlig at det mye bortkastet tid, Mtp at man ikke aner om det noen gang vil lykkes. Anonymkode: 73cf5...825
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #18 Skrevet 24. mars 2017 45 minutter siden, Amaha skrev: Hei Ts Jeg har også PCOS og jeg har lyst til å gi et lite råd. Mange med Pcos kan være overvektige, men ikke nødvendigvis. Jeg var ikke overvektig, men jeg var veldig glad i søtsaker og fikk i meg mye sukker. Jeg oppdaget at når jeg kuttet ut det meste av sukkerholdig mat i noen uker og kun spiste sunt så løsnet eggene, dette har jeg opplevd tre ganger og har til tross for pcos altså blitt mamma Det er verdt et forsøk og det er tross alt bare sunt å ikke få i seg for mye sukker. Jeg er ikke overvektig, har aldri vært det. Har vare kviser og uønsket hårvekst som symptomer på dette + tette eggledere eller noe. Jeg spiser ikke så mye godteri og søtt. Jeg blir en sjelden gang sugen på sjokolade. Ellers pleier jeg og crave mye frukt😝Epler, mango.. hehe Får vel i meg en del sukker av andre matvarer da men. Hvor lang tid tok dere for dere før det gikk?:) Anonymkode: 73cf5...825
Amaha Skrevet 24. mars 2017 #19 Skrevet 24. mars 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke overvektig, har aldri vært det. Har vare kviser og uønsket hårvekst som symptomer på dette + tette eggledere eller noe. Jeg spiser ikke så mye godteri og søtt. Jeg blir en sjelden gang sugen på sjokolade. Ellers pleier jeg og crave mye frukt😝Epler, mango.. hehe Får vel i meg en del sukker av andre matvarer da men. Hvor lang tid tok dere for dere før det gikk?:) Anonymkode: 73cf5...825 Det er ikke alle som er overvektige, men mange overvektige kan ha/utvikle Pco eller Pcos...som igjen kan gjøre de overvektige...osv Første gangen jeg fant koblingen var helt tilfeldig. Jeg hadde hatt en skikkelig hard influensa og dårlig matlyst i lang tid(flere uker). Jeg husker jeg spiste lite og det gikk i knekkebrød, grønnsaker og salt kjøtt (av alle ting). Det gikk tre måneder fra jeg ble "syk" til jeg ble gravid, før det hadde vi prøvd i tre år. Jeg hadde på forhånd fått påvist Pcos, egg hadde jeg men de slapp ikke og jeg fikk beskjed om at det ville bli vanskelig å bli gravid. Andre gangen spiste jeg igjen mindre og ikke noe med mye sukker, det gikk to måneder så var jeg gravid igjen. Siste gangen gikk det også to måneder. Alle gangene har jeg kjent at kroppen er fornøyd med lite sukker, jeg føler meg kvikkere og mer opplagt. Jeg har ikke noe forklaring rent fysiologisk, men det er neppe tilfeldig at jeg gikk fra "egg som ikke slipper til vanlig" til "eggene slipper når jeg har en viss diett". Jeg har ikke blitt gravid utenom disse "sukkerfrie periodene". Det er mye sukker i frukt, sunt sukker da men fortsatt sukker. Det er slettes ikke sikkert dette virker på andre, men det er i hvert fall helt ufarlig og koster ingenting...mens man prøver Det hadde jo vært superfint om dette hjalp deg og andre med Pco/pcos også, masse lykke til
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #20 Skrevet 24. mars 2017 Jeg fikk dobbel kur med Pergotime (for å få eggløsning). Har nå fått to barn takket være medisinene, etter flere år som barnløs. Ja, det er en risiko for flerlinger... Men det ville vært verdt det, syntes vi. Vi fikk bare en per graviditet, da. Hvis det er Pergotime du også er blitt tilbudt, ser jeg ikke hvorfor du takker nei til det. Er det virkelig så krise om det blir fleringer? Det kan også skje uten medisiner... Anonymkode: 2b0ce...2a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå