Gå til innhold

Kebab saus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg pleier å lage rullekebab av tortilla lefser med svakt krydret storfekjøttdeig og en enkel salat (mais, rødløk, kål mm). 

Men jeg klarer ikke finne en oppskrift på den milde men gode kebabsausen som man får inni kebaben sin når man kjøper rundt hjørnet her. Sausen skal harmonere godt med både kjøtt og grønnsakene slik som mange kebabsjapper er flink med å få til.

Noen som har et lite hint om hvordan jeg kan begynne for å prøve å lage denne sausen selv?

Anonymkode: 41e52...9ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpt ferdig kebabdressing på flaske fra Aramso, den kommer i mild og hot variant, men du må nok på velassorterte kiwi eller meny-butikker for å finne den.

Anonymkode: e2d40...124

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får kjøpt ferdig kebabdressing på flaske fra Aramso, den kommer i mild og hot variant, men du må nok på velassorterte kiwi eller meny-butikker for å finne den.

Anonymkode: e2d40...124

Takk for tipsen! Skal sjekke den ut

Skrevet

Veit ikke hvor du bor, men Bislett kebab selger sin kebabsaus på flasker, og den er supergod :) Men det er i Oslo da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kamelia83 skrev:

Veit ikke hvor du bor, men Bislett kebab selger sin kebabsaus på flasker, og den er supergod :) Men det er i Oslo da.

Synd for jeg bor i Bergen. Står det hva den inneholder bakpå flasken? 

Skrevet

De har mild og sterk saus, og en som heter kebabdressing. Jeg har den milde sausen, og dressingen. På den milde står det :Rapsolje, kefir, yoghurt, vann, eggeplomme, sukker, sennep, eddik, krydder, salt og så div konserveringsmidler.

På dressingen står det: rapsolje, vann, tomatpure, eggeplomme, sukker, eddik, sennep, fanta, sprite, krydder, salt og div konserveringsmidler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kamelia83 skrev:

De har mild og sterk saus, og en som heter kebabdressing. Jeg har den milde sausen, og dressingen. På den milde står det :Rapsolje, kefir, yoghurt, vann, eggeplomme, sukker, sennep, eddik, krydder, salt og så div konserveringsmidler.

På dressingen står det: rapsolje, vann, tomatpure, eggeplomme, sukker, eddik, sennep, fanta, sprite, krydder, salt og div konserveringsmidler. 

Takker, dette må prøves ut! Fantastisk!

Skrevet

Ikke akkurat lett å få frem samme smaken da, men man kan jo prøve seg frem litt . Aner ikke hva slags krydder man bruker for eksempel :/

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kamelia83 skrev:

Ikke akkurat lett å få frem samme smaken da, men man kan jo prøve seg frem litt . Aner ikke hva slags krydder man bruker for eksempel :/

Etter mye leting så fant jeg denne linken her. Har ikke prøvd det ut, men jeg tror de virkelig er inne på noe. Så hvis jeg bruker den til basis også prøver meg frem med alternativer. Det koster å driver forsøksprosjekt, men tror det er verdt det.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd for jeg bor i Bergen. Står det hva den inneholder bakpå flasken? 

Om du kjenner noen med kort på storcash så får du kebabsaus der

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Om du kjenner noen med kort på storcash så får du kebabsaus der

Ok, noen som vet om den er god sånn til sammenligning med andre kebabdressinger?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, noen som vet om den er god sånn til sammenligning med andre kebabdressinger?

Det er de som de har der som blir kjøpt inn i store kvanta av de som driver kebabsjappene.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Det er de som de har der som blir kjøpt inn i store kvanta av de som driver kebabsjappene.

Ok. Skal se hva jeg får fatt i. Takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...