Gå til innhold

Tilvenning i barnehage, permisjon/ferie og plutselig sykmeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig usikker på hvilket underforum dette egentlig hører hjemme, men jeg prøver her. 

Det ble en litt knotete overskrift, men det var jaggu ikke enkelt å forklare saken. 
Vi har tilvenning i barnehagen førstkommende mandag. Nå har jeg vært syk nesten en uke, og har i dag fått sykmelding for en uke fremover. Det vil si at de dagene tilvenningen skal foregå er jeg sykmeldt. Jeg har selvsagt søkt om permisjon de dagene før jeg ble syk. Får en dag med lønn, resten måtte jeg ta ut ferie. Har det noen hensikt å levere sykmeldingen til arbeidsgiver, når permisjon og feriesøknad allerede er levert? Kan sykmelding overstyre dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du syk og har sykemelding, så lever den. Les i ferieloven på lovdata om hvordan dette forholder seg for å være sikker. Jeg mener du ved sykemelding skal ha feriedagene tilgode. Hvordan det forholder seg  til permisjon må noen andre svare deg på. Jeg vil tro at du om nødvendig kan trekke permisjonsdagene. 

Men klarer du barnehagetilvenningen, eller må den utsettes? Da trenger du jo permisjonsdagene senere? 

Anonymkode: ce238...069

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte på kurs at permisjon /avspasering som var avtalt på forhånd fikk man ikke tilgode hvis man ble syk. Feriedager har du krav på å få igjen. 

Anonymkode: f4689...675

Skrevet

Jeg håper jeg skal klare tilvenningen, har heldigvis noen dager på meg enda. Samtidig synes jeg det er litt vanskelig å være sykmeldt fra jobb, men samtidig være frisk nok til å være på tilvenning! Selv om det er noe helt annet enn en hektisk dag på jobb. 

Jeg mener jeg har lest at man ikke får sykepenger når man er i allerede avtalt permisjon ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...