AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Hvordan fungerer det når utgiften til barnehagen blir redusert? Bidraget gikk opp med 500 da barnet begynte på skole og regningen på barnetilsyn gikk fra 2700 til 1200. Blir bidraget til far redusert når mor sender inn ny regning? Eller hvordan fungerer det? Anonymkode: acaf1...384
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Barnebidraget har ingenting med barnetilsynet å gjøre Anonymkode: 56c95...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 Barnetilsyn og barnebidrag er to forskjellige ting. Anonymkode: 883c0...660
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 Barnet gikk ikke på SFO da bidraget økte, men begynte 6 mnd etter skolestart på SFO. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnebidraget har ingenting med barnetilsynet å gjøre Anonymkode: 56c95...7fb Far betaler mer i bidrag når mor har utgifter til barnetilsyn. Hvis barnet ikke går i bhg eller på sfo så er bidraget mindre. Bare sjekk bidragskalkulatoren. Er en grunn til de spør om mor har denne utgiften for og så spør hvor mye den er på hvis hun har barnetilsyn. Anonymkode: acaf1...384
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnet gikk ikke på SFO da bidraget økte, men begynte 6 mnd etter skolestart på SFO. Far betaler mer i bidrag når mor har utgifter til barnetilsyn. Hvis barnet ikke går i bhg eller på sfo så er bidraget mindre. Bare sjekk bidragskalkulatoren. Er en grunn til de spør om mor har denne utgiften for og så spør hvor mye den er på hvis hun har barnetilsyn. Anonymkode: acaf1...384 Bidraget regnes basert på barnets alder. Heer er det snakko n forskuddsbidraget som ikke henger sammen med barnetilsyn. Sjekk sjæl. Anonymkode: 56c95...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnetilsyn og barnebidrag er to forskjellige ting. Anonymkode: 883c0...660 Når man skal regne ut bidrag så spør kalkulatoren om mor har utgifter til BHG og SFO. Svarer en nei så blir bidraget mindre, svarer en ja så blir bidraget høyere. Anonymkode: acaf1...384 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 Fødselsdato for barnet (1) (dd.mm.åååå) Har bidragsmottager utgifter til barnetilsyn for dette barnet? Nei Ja Mottar bidragsmottakeren stønad til barnetilsyn? Nei Ja Gjelder barnetilsyn deltid eller heltid? Deltid Heltid Anonymkode: acaf1...384
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #8 Skrevet 23. mars 2017 Så jo.. Mors utgift til barnetilsyn spiller en rolle for bidraget. Anonymkode: acaf1...384
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #9 Skrevet 23. mars 2017 Nav beregner ut i fra at mor tar den støtten hun har krav på. Derfor er barnebidrag korrekt. Anonymkode: 883c0...660
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #10 Skrevet 23. mars 2017 Da jeg ikke lenger gikk under aleneforsørger og ikke fikk redusert med 64% så økte fars bidrag her. Så BHG og SFO spiller en rolle i regnestykket far skal betale så derfor jeg lurer på om bidraget øker i takt med at regningen blir mindre med deltidsplass og ikke lenger fulltid som før. Anonymkode: acaf1...384
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #11 Skrevet 23. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nav beregner ut i fra at mor tar den støtten hun har krav på. Derfor er barnebidrag korrekt. Anonymkode: 883c0...660 Men når søker man om stønaden? SIste barnehage regning var i juni.. Barnet begynner på skole i august og har ingen SFO plass. Barnet får SFO plass i januar. Vet NAV at mor ikke har 2700 i BHG regning og er bidraget feil da siden det ikke økte etter barnet fikk SFO plass? Anonymkode: acaf1...384
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #12 Skrevet 24. mars 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men når søker man om stønaden? SIste barnehage regning var i juni.. Barnet begynner på skole i august og har ingen SFO plass. Barnet får SFO plass i januar. Vet NAV at mor ikke har 2700 i BHG regning og er bidraget feil da siden det ikke økte etter barnet fikk SFO plass? Anonymkode: acaf1...384 Dette kan jeg ikke nok om, og jeg anbefaler deg å ringe NAV selv så kan de svare. Jeg kan svare det jeg tror, og det er for det første at bidraget vil øke fra juli det året barnet blir 6. Så har du barn som begynner på skolen i år og avtale gjennom NAV så vil de på den basis øke barnebidraget fra 1. juli. Så vet jeg at det er slik at hver av dere kan kontakte NAV å be om ny utregning av bidraget, og jeg regner i grunn med at dette med bortfall av kostnader til SFO etc kan være en årsak til det. (Det samme er tapt inntekt). Da vil NAV regne seg frem til nytt bidrag. Men, jeg tror de har regel om at det ikke blir endringer i bidraget om det er snakk om mindre endringer (+/- 10%). Så har du et bidrag i dag på kr 3000 så skal endringene redusere det til godt under 2700 før NAV gjør endringen. Det er for øvrig veldig lang behandlingstid hos NAV. 5 mnd på bidrag, ihvertfall første gang (jeg har ventet på svar siden januar..) Anonymkode: 42ac4...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå