Gå til innhold

Hva får du ut av å være på KG?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får meg en god latter av alle idioter her inne og tenker jeg er heldig som har en snill mann

Anonymkode: 06e1f...291

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir alltid litt flau når noen påstå at KG stort sett består av brukere med negative karakteristikker, som gjerne går på at de er dumme, kunnskapsløse, sosiale utskudd og lignende.  Dette er ikke tull, jeg ser daglig innlegg fra brukere som er i en eller flere av disse kategoriene: kunnskapsrike, reflekterte, morsomme, empatiske, hjelpsomme, villige til å by på seg selv og sin erfaring. Hvis man kun, eller stort sett, er her for å le av dumme og teite folk, så tør jeg påstå at man åpner feil tråder, eller kanskje har litt storhetstanker om seg sjøl slik at man leser andre i verste mening. 

Eller kanskje jeg bare blir flau over å ikke være i dette elitesjiktet av KG-brukere som ser noe jeg ikke ser. :ler:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
16 timer siden, Søgni skrev:

Jeg blir alltid litt flau når noen påstå at KG stort sett består av brukere med negative karakteristikker, som gjerne går på at de er dumme, kunnskapsløse, sosiale utskudd og lignende.  Dette er ikke tull, jeg ser daglig innlegg fra brukere som er i en eller flere av disse kategoriene: kunnskapsrike, reflekterte, morsomme, empatiske, hjelpsomme, villige til å by på seg selv og sin erfaring. Hvis man kun, eller stort sett, er her for å le av dumme og teite folk, så tør jeg påstå at man åpner feil tråder, eller kanskje har litt storhetstanker om seg sjøl slik at man leser andre i verste mening. 

Eller kanskje jeg bare blir flau over å ikke være i dette elitesjiktet av KG-brukere som ser noe jeg ikke ser. :ler:

Flott skrevet, jeg liker deg :) Husker godt den gangen du sendte meg den hyggelige pm-en 😊

Hva får jeg ut av å være her? Jeg får noe å gjøre på :P Og er alltid noe som skjer her, kg er som en realityserie som går 24/7 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At du nesten aldri er alene uansett hva som skjer i livet, alltid noen som har opplevd noe lignende eller likt.
Finner det ganske beroligende. Så er min personlige favoritt her inne og lese om bloggere !:mynona:

Anonymkode: df2ad...a8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Søgni skrev:

Jeg blir alltid litt flau når noen påstå at KG stort sett består av brukere med negative karakteristikker, som gjerne går på at de er dumme, kunnskapsløse, sosiale utskudd og lignende.  

KG består ikke bare av dumme brukere eller brukere som troller, men synes du ikke det er lettere å få øye på slike folk her enn ellers? Jeg vet ikke med deg, men jeg har aldri opplevd at mennesker utenfor KG kommer med lange tirader om hvor avtennende det er med lyse kjønnshår eller lange tær. Det er heller aldri noen som har spurt meg om kjærestene deres muligens kan være homofile fordi de liker romantiske komedier, eller fortalt meg at jeg har kastet bort livet mitt ved å ta en utdannelse når jeg heller bare kunne skaffet meg en rik mann.

Jeg synes ikke det er det minste rart at mange går inn på KG når de vil føle seg litt ekstra smarte eller fordomsfrie.

Endret av Cathrine88
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker kg til å trene hjernen og lære meg å skrive og formulere meg bedre, men jeg liker ikke å bli rettet på av språknaziene!

Anonymkode: be96c...f5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kg til å trene hjernen og lære meg å skrive og formulere meg bedre, men jeg liker ikke å bli rettet på av språknaziene!

LOL

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev:

LOL

:essen2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Cathrine88 skrev:

KG består ikke bare av dumme brukere eller brukere som troller, men synes du ikke det er lettere å få øye på slike folk her enn ellers? Jeg vet ikke med deg, men jeg har aldri opplevd at mennesker utenfor KG kommer med lange tirader om hvor avtennende det er med lyse kjønnshår eller lange tær. Det er heller aldri noen som har spurt meg om kjærestene deres muligens kan være homofile fordi de liker romantiske komedier, eller fortalt meg at jeg har kastet bort livet mitt ved å ta en utdannelse når jeg heller bare kunne skaffet meg en rik mann.

Jeg synes ikke det er det minste rart at mange går inn på KG når de vil føle seg litt ekstra smarte eller fordomsfrie.

Men da kommer vi jo inn på det jeg mener med å lese "feil" tråder. Om man stort sett leser tråder om kjønnshårfarge, tråder som "Er han homo fordi han drikker te? :O", tråder hvor selvutnevnte kjønnsbiologer utdanna fra Sjekkeblogger University legger i vei om  at likestillingen har gått for langt fordi kvinner er selvforsørga etc., så er det jo klart man sikkert føler seg litt smart, og at andre er dumme. Og jeg har da vel selv lest min andel av disse, de er jo enormt lette å komme med sarkastiske og morsomme svar i, og noen ganger er det dette man trenger fra et forum: Å kunne få utveksle sarkastiske onelinere i en tråd som krever null og nada av hjernekapasitet å svare i.  Er også enig i at disse trådene er lette å få øye på. 

Men jeg syns det er noe ekstremt kleint med folk som skal inn i slike tråder som det her og skrive om at brukerne her er så dumme, at KG er så flaut og det ene med det andre. Jeg syns at om man er interessert, så finner man tråder i en annen kategori, hvor man faktisk får brukt kunnskapen sin, eller kan hjelpe/få hjelp på en måte man ikke kan på et mindre forum som ikke er anonymt.  Det er greit å ikke ønske dette (jeg er der selv i perioder), men da blir det også litt perspektivløst å late som man er en av få som er "The voice of reason" i en endeløs rekke dumme tråder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Søgni skrev:

Men da kommer vi jo inn på det jeg mener med å lese "feil" tråder. Om man stort sett leser tråder om kjønnshårfarge, tråder som "Er han homo fordi han drikker te? :O", tråder hvor selvutnevnte kjønnsbiologer utdanna fra Sjekkeblogger University legger i vei om  at likestillingen har gått for langt fordi kvinner er selvforsørga etc., så er det jo klart man sikkert føler seg litt smart, og at andre er dumme. Og jeg har da vel selv lest min andel av disse, de er jo enormt lette å komme med sarkastiske og morsomme svar i, og noen ganger er det dette man trenger fra et forum: Å kunne få utveksle sarkastiske onelinere i en tråd som krever null og nada av hjernekapasitet å svare i.  Er også enig i at disse trådene er lette å få øye på. 

Men jeg syns det er noe ekstremt kleint med folk som skal inn i slike tråder som det her og skrive om at brukerne her er så dumme, at KG er så flaut og det ene med det andre. Jeg syns at om man er interessert, så finner man tråder i en annen kategori, hvor man faktisk får brukt kunnskapen sin, eller kan hjelpe/få hjelp på en måte man ikke kan på et mindre forum som ikke er anonymt.  Det er greit å ikke ønske dette (jeg er der selv i perioder), men da blir det også litt perspektivløst å late som man er en av få som er "The voice of reason" i en endeløs rekke dumme tråder. 

Men brukerne i denne tråden skriver at de ler seg skakk av enkelte brukere og enkelte tema, og at de går inn i enkelte tråder for å føle seg smartere. Hvis det er det som er målet deres med å være på KG, er det vel ganske naturlig at de leter opp akkurat de trådene.

Jeg ser ingen i denne tråden som påstår at alle KG-brukere er idioter. :vetikke: 

Jeg tror heller ikke at det er flere dumme mennesker her enn ellers, men jeg tror det er veldig mange som synes det er morsomt å starte trolletråder hvor de later som om de er dumme eller har sinnsvake meninger, og det er tydeligvis underholdende både for dem selv og andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden fikk meg til å tenke på noe. Er vi mange som sjeldent bruker KG til å diskutere det vi virkelig brenner for? For meg er KG grei som underholdning, og selvsagt hender det at jeg svarer i tråder om ting jeg synes er virkelig interessante, men det er ikke de trådene jeg oftest svarer i (jeg leser dem, men uten å svare). Jeg har aldri lagt ut bilde, og det er helt sikkert annerledes for de som har gjort det, men for meg er det en måte å holde meg mest mulig anonym på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Denne tråden fikk meg til å tenke på noe. Er vi mange som sjeldent bruker KG til å diskutere det vi virkelig brenner for? For meg er KG grei som underholdning, og selvsagt hender det at jeg svarer i tråder om ting jeg synes er virkelig interessante, men det er ikke de trådene jeg oftest svarer i (jeg leser dem, men uten å svare). Jeg har aldri lagt ut bilde, og det er helt sikkert annerledes for de som har gjort det, men for meg er det en måte å holde meg mest mulig anonym på.

De av oss som har vært her en stund er vel gått lei seriøse debatter for lenge siden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Thursday, March 23, 2017 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Ser mange tråder fra de som mister troen på menneskeheten og blir skeptisk til motsatt kjønn av å henge her men er det noen positive ting med å være her?

Anonymkode: 71f8a...907

Tidsfordriv og irritasjon i skjønn forening. 

Anonymkode: 6999f...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
28 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Holde deg anonym vev å ikke svare i de trådene du har interesse for? Man kan vel diskutere uten å legge ut for mye om seg selv. 

Eller har du interesse for et veldig snevert felt du har mye kunnskap om? Da blir jo ting annerledes. 

Anonymkode: c5469...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
20 timer siden, Søgni skrev:

Eller kanskje jeg bare blir flau over å ikke være i dette elitesjiktet av KG-brukere som ser noe jeg ikke ser.

KG-eliten?:fnise:

Dette er uten tvil det kuleste forumet på Internett med mange tøffe brukere. Her føler jeg meg hjemme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye egentlig.

Jeg liker gjerne å diskutere en sak,. Eller hjelpe andre mennesker med et problem. Jeg liker gjerne å komme med råd om jeg har ett.

Noen ting er artig å lese også om. De trådene svarer jeg aldri i men feks tråden som handlet om at ts trodde at mannen hun hadde et forhold til på si ble steril i 40 års alder slik at det kunne jo ikke være han som var faren til barnet hennes synes jeg var moro.

En tredje ting er at jeg tar til meg kunnskap. Feks om steder som er flotte å reise til. 

Sist men ikke minst er det et tidsfordriv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Silfen skrev:

De av oss som har vært her en stund er vel gått lei seriøse debatter for lenge siden... 

Veldig godt poeng. :ler: 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holde deg anonym vev å ikke svare i de trådene du har interesse for? Man kan vel diskutere uten å legge ut for mye om seg selv. 

Eller har du interesse for et veldig snevert felt du har mye kunnskap om? Da blir jo ting annerledes. 

Anonymkode: c5469...b46

Ja, jeg mener ting jeg har mye kunnskap om. Det er ikke nødvendigvis så lett å gjette hva jeg har studert, jobber med eller liker å lese om ut fra innleggene mine her.

Jeg svarer i tråder jeg har interesse for altså, men det virker nok veldig overfladisk og muligens dumt for de som stort sett deltar i seriøse debatter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 23.04, canacas skrev:

Absolutt ingenting lenger.

Hvorfor ikke? 😔 Om det hjelper noe, så skal du i hvert fall vite at jeg både fniser og nikker alvorlig med hodet over svarene du gir her inne. Du virker som ei ærlig dame med bein i nesa, som kommer med konstruktive tilbakemeldinger, og er spydig der det behøves å være spydig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
På 23.3.2017 den 20.54, AnonymBruker skrev:

Jeg setter utrolig stor pris på mannen min når jeg leser her inne! Man skulle jo tro at alle andre har totalt dysfunksjonelle forhold. 
Fra tid til annen føler jeg meg dessuten som et geni :fnise:

Anonymkode: e2249...bbb

Jammen mange damer her inne som har et helvete forhold. Så ja du er heldig der. Jeg lurer på hva slags menn enkelte faller for. Er nok bare bevis at mange damer kun går etter utseendet. Det fortalte ei eks av meg. Jeg er i følge henne en som bare har utseendet og ingenting annet. Jaja godt å ha noe. Uansett er det smarteste og ikke bare gå etter utseendet. Bak det vakre ytre kan det gjemme seg et helvete. 

Hva jeg får ut av å være her? Gode råd, morsomme og ikke så morsomme diskusjoner, og får meg en del latter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Ja, jeg mener ting jeg har mye kunnskap om. Det er ikke nødvendigvis så lett å gjette hva jeg har studert, jobber med eller liker å lese om ut fra innleggene mine her.

Man kan bruke AB-funksjonen om man vil være anonym. :P

36 minutter siden, Silfen skrev:

Kan jeg forstå. Har bare vært her en kort stund og gått lei av flere ting på KG Enkelte brukere og tråder er veldig repeterende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...