AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Jeg sliter med å være oppblåst hele tiden, jeg har akkurat gått fra en usunn til en sunn livsstil. Gikk fra å bare gå turer og spise godteri, drikke brus, spise hurtigmat og spise når jeg ville til å spise 3 faste måltider hverdag. Drikker masse vann. Trener også styrke 3 gang i uken. Trodde jeg skulle bli bedre når jeg la om kostholdet men det blir jeg ikke. Er på 3 uke med forandring. Sånn ser en matdag ut for meg. Frokost: 2 Brødskiver, skyr og 1 glass melk. Lunsj: Salat, skyr og en banan. Middag: Kylling, litt ris med grønnsaker og saus. Er ikke så flink med kveldsmat enda. Noen som vet åssen jeg kan finne ut hva jeg blir oppblåst av ? Eller hva dere tror jeg kan prøve å holde meg unna ? Anonymkode: 59f0a...9bc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Det kan være en matvare, det kan være stress, det kan være depresjon, det kan være nevrologiske problemer. Av de matvarene du lister opp, så har jeg problem med noen type melkeprodukter, hvete, banan og noen type sauser Anonymkode: 9301e...469
Pringle Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 Du spiser antakeligvis større volum og mer tungtfordøyelig mat enn før, og det tar det tid å venne seg til. Det er ikke det - fordøyelsen, altså - du kjenner, da? Har du tidligere ikke spist mat som inneholder hvete og/eller laktose og/eller kasein? Det er de allergenene jeg kommer på i farta som peker seg ut, hvis det er sånn at du reagerer allergisk på noe.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 Sunn mat gir ofte luft i magen, isåfall til meg! Eks bønner, løk, brød og frukt blir jeg veldig oppblåst av. La kroppen venne seg til det, så kanskje det blir bedre? Prøv evt med litt fennikel og karve te osv. Anonymkode: 84cce...bad
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Kan hende du spiser for fort også. Da sluker du mye luft sammen med maten. Anonymkode: 5060f...4e5
lokmeister2016 Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Prøv laktosefri melk hjalp meg selv om de ikke kom opp på allergitester men sliter endel med luft i magen .. merker de spesielt av brød og pasta
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #7 Skrevet 25. mars 2017 Mye fiber i kosten kan ha motsatt effekt og gi mer luft i magen og mageproblemer generelt. Kjenner ei som sleit med urolig mage, og hun fikk faktisk beskjed om å spise mindre fiber. Høres rart ut, men det er sånt. Er ikke sikkert det er tilfelle for deg da selvsagt. Tyggis kan også gi luft i magen. Det kan også være at du spiser annerledes og dermed svelger mer luft, som i likhet med tyggis gir luftplager Anonymkode: 1bd82...45a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #8 Skrevet 25. mars 2017 Gå til lege og få målt vitamin og mineralverdiene dine i blodet. Usunt kosthold kan føre til mangelsykdommer. Luft i massevis i tarmene kan komme av folatmangel. Anonymkode: c947d...abb
Amaha Skrevet 25. mars 2017 #9 Skrevet 25. mars 2017 Plutselige endringer i matvaner/kosthold, allergi overfor enkelte matvarer, eller irritabel tarm er de vanligste årsakene til oppblåst mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå