Gå til innhold

Fremgang på hjemme-alene-trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gradvis går dere frem når dere trener hunden til å være alene hjemme? Jeg synes det går sååååå sakte fremover, men vet ikke om det er dette som er normalen, eller jeg som er utålmodig:tongue:

Han klarer seg fint så lenge han har noe å spise på, dvs. ca to minutter. (Frossen kong er ikke så interessant for han..). Men når han har spist opp, begynner tassingen og pipingen... Vi har holdt på i ca 1 uke, og har altså kommet opp i to min. Men jeg vil gjerne se litt fremgang! Eller tar det virkelig så lang tid før man kan øke tiden?? Han er snart to år, så ingen valp.

PS: føler på en måte at jeg jukser litt når det kun går greit siden han har noe å spise på.. Han kan jo ikke spise i flere timer i strekk, så hvordan klarte deres hunder overgangen fra å slappe av selv om det ikke var noe snask igjen?

Anonymkode: 1efd4...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville startet uten å gitt ham noe å tygge på, det kan han få når han kan være alene 15-20 minutter og mer.

Jeg ville startet med å gå ut døren mens valpen ser på også umiddelbart gå rett inn igjen. Ikke prat til valpen eller gjør noe spesielt ut av det. Så fortsetter du med å gå ut døren og rett inn igjen til valpen slutter å bry seg. Så kan du vente på utsiden av døren noen sekunder og gå inn igjen, og så fortsette med det til valpen slutter å bry seg osv. 

Så det er snakk om å være i forkant å gjøre hunden vant til at man går inn ut døren til den slutter å bry seg før man går videre, i stedet for å la den være alene slik at den tasser og piper. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...