AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Hvor gradvis går dere frem når dere trener hunden til å være alene hjemme? Jeg synes det går sååååå sakte fremover, men vet ikke om det er dette som er normalen, eller jeg som er utålmodig Han klarer seg fint så lenge han har noe å spise på, dvs. ca to minutter. (Frossen kong er ikke så interessant for han..). Men når han har spist opp, begynner tassingen og pipingen... Vi har holdt på i ca 1 uke, og har altså kommet opp i to min. Men jeg vil gjerne se litt fremgang! Eller tar det virkelig så lang tid før man kan øke tiden?? Han er snart to år, så ingen valp. PS: føler på en måte at jeg jukser litt når det kun går greit siden han har noe å spise på.. Han kan jo ikke spise i flere timer i strekk, så hvordan klarte deres hunder overgangen fra å slappe av selv om det ikke var noe snask igjen? Anonymkode: 1efd4...f55
Tabris Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Jeg ville startet uten å gitt ham noe å tygge på, det kan han få når han kan være alene 15-20 minutter og mer. Jeg ville startet med å gå ut døren mens valpen ser på også umiddelbart gå rett inn igjen. Ikke prat til valpen eller gjør noe spesielt ut av det. Så fortsetter du med å gå ut døren og rett inn igjen til valpen slutter å bry seg. Så kan du vente på utsiden av døren noen sekunder og gå inn igjen, og så fortsette med det til valpen slutter å bry seg osv. Så det er snakk om å være i forkant å gjøre hunden vant til at man går inn ut døren til den slutter å bry seg før man går videre, i stedet for å la den være alene slik at den tasser og piper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå