Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne i 30 årene som vil gjøre noe med "11 tallet" mellom brynene, altså sinnarynkene. Problemet er at jeg har atopisk eksem og er veldig følsom for allergiske reaksjoner. I tillegg klør jeg meg selv i søvne, så selv om selve prosedyren går greit, så vet jeg ikke om jeg klarer å la være å ta på området i ettertid... Burde jeg la være? 

Anonymkode: 2f7cd...b0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nålen som brukes er svært tynn, i verste fall kommer det en liten bloddråpe-så det er ingen fysisk grunn til at du skal drive og ta på området etterpå. 

Anonymkode: 373c4...f37

AnonymBruker
Skrevet

Ja man kan få en allergisk reaksjon.

Side effects of Botox include:

Drooping of the eyelid (ptosis), inflammation of the cornea (keratitis), eye dryness, itchy eyes, double vision, tearing, increased sensitivity to light, reduced blinking, and eyelid swelling or bruising may occur when used for treating blepharospasm.

http://www.rxlist.com/botox-side-effects-drug-center.htm

Anonymkode: 27f5e...4f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man kan få allergisk reaksjon av botox behandling. Derfor blir man bedt om å sitte på venterommet for "observasjon" i ca. 20-30 min etter første behandling.

Anonymkode: 4ac66...31b

• Liker 1
Skrevet

Med mindre du har ekstemt dype rynker, gå heller for en fiiller med hyaleruonsyre. Denne glatterut rynker og folder. Hyaluronsyre er et stoff som naturlig finnes i  kroppen og forsvinner av seg selv. Ved fillerbehandling blir Hyaluronsyre (eksempelvis Juvederm) injisert inn i rynkene for å fylle de opp. Hyaluronsyre lages som en gel av ikke-animalsk virkestoff.

(Sakset fra get tidligere innlegg i liknende tråd) 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) 

Anonymkode: 2f7cd...b0e

Skrevet

Jeg får botox til medisinsk bruk regelmessig og får alltid en allergisk reaksjon i etterkant av behandlingen i form av forbigående rødmusset hud, svelgvansker, kvalme, svimmelhet og generell følelse av å føle seg "uvel". Dette er nok doseavhengig, og mest sannsynlig ikke relevant i ditt tilfellet. Ville forhørt meg med klinikken du vurderer å gå til.  Har også atopisk, sensitiv hud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...