Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2017 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på motivasjonen. 

Anonymkode: 309d0...429

Og arbeidskapasitet. 

Anonymkode: 3457d...8ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

enten må du reise til eksamenssted eller forhøre deg rundt med nærliggende skoler om du får tatt det der. Det koster penger både å ta den bortr og å "leie plass å ta eksamen". Må regne med et par tusen på det. Å være kontaktlærer samtidig kan bli utrulig tøft alt etter hvilken utfordringer du har med klassen, men som "vanlig lærer" er det nok mer overkommelig. Du har noen helt nettbaserte studier og noen med samlinger.

Anonymkode: d420d...ea2

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

enten må du reise til eksamenssted eller forhøre deg rundt med nærliggende skoler om du får tatt det der. Det koster penger både å ta den bortr og å "leie plass å ta eksamen". Må regne med et par tusen på det. Å være kontaktlærer samtidig kan bli utrulig tøft alt etter hvilken utfordringer du har med klassen, men som "vanlig lærer" er det nok mer overkommelig. Du har noen helt nettbaserte studier og noen med samlinger.

Anonymkode: d420d...ea2

TS her.

Takk for svar. Prøvde å Google dette, ikke noe info om det på den aktuelle høgskolen sin nettside.. Men fant lignende info fra en annen høgskole. Det er en høgskole i byen her jeg bor, så får evt høre med de når det nærmer seg.

Noen som vet om det er mulig å ta denne skriftlig eksamen på ettermiddag? 

Vet at jeg får info når jeg starter og det nærmer seg, men om noen allerede har erfaringer her inne så slipper jeg å lure så lenge :D

Anonymkode: 19f6d...0a6

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke kontaktlærer forresten :D så slipper litt ekstra der. Føler i blant at jeg har nok å gjøre uansett da. Men tenker å bruke litt tid i sommerferien til å både planlegge og lese litt, så blir det ikke så hektisk når høsten kommer.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det skal veldig mye til for at du får tatt eksamen ved en annen skole eller annet sted. Vi tillater aldri det, hverken den ene eller andre veien. 

Skoleeksamen er typisk mellom 9-15 og er på studiestedet.

Anonymkode: 9903e...0aa

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Takk for svar. Prøvde å Google dette, ikke noe info om det på den aktuelle høgskolen sin nettside.. Men fant lignende info fra en annen høgskole. Det er en høgskole i byen her jeg bor, så får evt høre med de når det nærmer seg.

Noen som vet om det er mulig å ta denne skriftlig eksamen på ettermiddag? 

Vet at jeg får info når jeg starter og det nærmer seg, men om noen allerede har erfaringer her inne så slipper jeg å lure så lenge :D

Jeg har jobbet på en videregående skole og studert samtidig. Da fikk jeg fri til både lesedager før eksamen, tror det var to, og selve eksamen. Sikker på at dere ikke har noe slikt der du jobber også? Dette er også regulert i overenskomsten som gjelder på min nåværende arbeidsplass.

Undersøk hvilke muligheter du har, er mitt tips, ofte er det lettere enn du ser for deg. 

Anonymkode: fab94...fb9

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2017 den 16.11):

Det kommer helt an på motivasjonen. 

Anonymkode: 309d0...429

Stemmer. Man kan lese i helgene, for eksempel 

Anonymkode: a14d3...19b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2017 den 0.13):

Jeg jobber som lærer og tok 50% nettstudie ved siden av 100% kontaktlærerjobb i fjor. 

Hadde et ekstremt krevende år, og kommer nok til å tenke meg om en gang ekstra før jeg gjør noe sånt igjen, men det var vel egentlig fordi jeg tok over en krevende klasse med masse atferdsvansker og tunge bvt-saker, og så kom jo studiene oppå det igjen... 

Studiet var forresten organisert slik at vi ble fordelt i kollokviegrupper som skulle ha nettmøter sammen. Disse kunne vi plassere når vi selv ville, så vi satt stort sett kl 2000 og utover på søndager, siden den passet for flest. Et par av disse møtene skulle også veileder fra studiet være med på, og siden de da måtte legges i arbeidstiden til veilieder så slet vi litt mer med å finne tid... Men det løste seg alltid. 

Resten av studiet var nettforedrag man kunne se når det passet, samt lesing av pensum. Dessuten hadde vi oppgaveinnlevering ca annenhver uke, og til mange av disse måtte vi teste ut konkrete ting med våre elever og skrive refleksjon og teori rundt dette. Noe ble vurdert av veileder og annet ble vurdert av andre studenter (så man måtte også sette av tid til hverandrevurdering).  Eksamen til jul og sommer var mappeinnlevering med forbedring av tidligere godkjente oppgaver. 

Mye jobb, men veldig fritt så lenge man forholdt seg til frister. Eneste litt kronglete som sagt var videomøter med veilieder, men de var det heller ikke mange av. 

Anonymkode: 3b4e7...89b

Hva skjer hvis du jobber kveld akkurat når det passer alle andre medstudenter? Har de møte uten deg? 
Hva er mappeinnlevering? Er det mange frister å forholde seg til? 

Mange spørsmål 😁

Anonymkode: a14d3...19b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...