Gjest Melk Skrevet 16. desember 2004 #1 Del Skrevet 16. desember 2004 Hvis en mann ønsker å trene litt med manualer hjemme, hva bør de veie? Trener lite med armene fra før. 4 kg? 6 kg? Mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #2 Del Skrevet 16. desember 2004 hihi.... mer 15kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #3 Del Skrevet 16. desember 2004 hihi.... mer 15kg. Hallo, det kommer jo helt ann på hva hun trener da. Hvorfor tipses man da om å fylle flasker med vann, sand eller lignende å bruke om man må opp på over 15 kg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 16. desember 2004 #4 Del Skrevet 16. desember 2004 Det er til en mann. Er til å bruke hjemme, eks i sofaen. På vekttrening bruker jeg 2 kg selv, klarer også litt med 4. Mennene bruker 2 eller 4 de også. Men da har vi jo også trent med vektstang først, slik at man er med gåen i musklene. Synes 15 kg i hver manual høres mye ut. Tenker ikke bare sånn opp og ned bevegelser, men også baksiden av overarm, rett opp, ut til siden osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 16. desember 2004 #5 Del Skrevet 16. desember 2004 Spørs jo helt på mannen, om han har trent tidligere f.eks. og om han skal kjøre utholdende styrketrening, dvs med mange repitisjoner, eller med eksplosiv med færre repitisjoner. I tillegg er det jo forskjellig for ulike muskler. Jeg bruker f.eks. selv 8-10 kg på 3*10 reps på en del øvelser, mens andre øvelser bruker jeg 4-6 kg på samme reps. Skal jeg kjøre utholdende, mer av typen man gjør på gruppetrening, så er jo 4 kg nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #6 Del Skrevet 16. desember 2004 Kjæresten min har 15kg's men han er treningsnarkis også. Hmm...hva med 7? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. desember 2004 #7 Del Skrevet 16. desember 2004 Hmmm... jeg bruker 2,5 kgs manualer på armøvelsene - og det er mange repetisjoner og jeg blir kjempesliten. Syns at 4-5 kg høres mer enn nok ut når han er utrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #8 Del Skrevet 16. desember 2004 Hva med å kjøpe en vektkoffert på f.eks XXL med 20kg vekter til å starte med? Vektskivene er i ulike tyngder, og man kan ha på akkurat så mange man vil:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. desember 2004 #9 Del Skrevet 16. desember 2004 Hva med å kjøpe en vektkoffert på f.eks XXL med 20kg vekter til å starte med? Vektskivene er i ulike tyngder' date=' og man kan ha på akkurat så mange man vil:-)[/quote'] Kjempelurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. desember 2004 #10 Del Skrevet 16. desember 2004 Mye bedre å begynne med for lett enn for tungt, rimlig kjipt å bli skada. 7,5 eller 10 kg tror jeg han kan klare selv om han ikke er så veldig trent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. desember 2004 #11 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg er jente, og til meg selv ville jeg kjøpt 7-kilos (jeg er trent). Hva med 10-kilosmanualer? De kan brukes til det meste. Men som sagt er nok regulerbare de beste, helst noen av litt bedre kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 16. desember 2004 #12 Del Skrevet 16. desember 2004 Hm... Skal jo klare å ta de med fra butikken også. Hadde mest lyst til å kjøpe sånne som har plast utenpå. Jeg får dra og se. Er litt usikker på om vi snakker om de samme type vektene, for der jeg trener body pump har de kun noen få 6 kg manualer, og ikke engang mennene (som jevnlig trener)bruker disse. Også har man self. vekstenger der man kan lesse på med 10-20 kg. mANGE HAR 10-15 KG PÅ STANGA for å trene lårene, DA SKJØNNER JEG IKKE AT NOEN HER MENER AT DET ER DET MAN SKAL HA FOR Å TRENE en OVERARM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. desember 2004 #13 Del Skrevet 16. desember 2004 Når du trener bodypump, trener du på en helt annen måte...Du bruker lettere vekter og masse repetisjoner. Stort sett når jeg trener normalt, tar jeg ca 8-10 repetisjoner, og 3 eller 4 sett, til jeg blir sliten. Med lette vekter må du holde på i evigheter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå