AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan skrive mld ? På forhånd takk! Anonymkode: 09271...741
Honey Dew Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Bare si som sant er, så lenge det er en ordentlig unnskyldning og ikke fordi du furter eller at det er andre personlige årsaker. Du kan f eks skrive: Kjære.... Tusen takk for innbydelsen. Jeg skulle så gjerne ha vært tilstede i bryllupet, men pga min økonomi (eller en annen god unnskyldning), har jeg ikke mulighet til dette.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 Takk for vennlig innbydelse. Jeg ville gjerne vært tilstede, men har dessverre ikke mulighet. Håper dere får en flott dag, og jeg kommer til å tenke på dere og drikke en skål for dere. (altså:ikke noen spesifikk grunn). Anonymkode: ae898...904 20
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for vennlig innbydelse. Jeg ville gjerne vært tilstede, men har dessverre ikke mulighet. Håper dere får en flott dag, og jeg kommer til å tenke på dere og drikke en skål for dere. (altså:ikke noen spesifikk grunn). Anonymkode: ae898...904 ENIG Anonymkode: 437db...460 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Ikke skriv grunnen "hei, tusen takk for invitasjonen. Beklageligvis har jeg ikke mulighet til å delta men jeg ønsker dere en fantastisk dag" Anonymkode: 30307...cc1 10
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 Jeg ville heller ikke oppgitt noen grunn, de to forslagene over her var bra. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #7 Skrevet 25. mars 2017 Bryllup i utlandet liker jeg ikke. Det er kjempedyrt med reise og overnatting og gave i tillegg. Så jeg hadde skrevet som sant var : Det hadde vært koselig å få komme til bryllupet, men kan dessverre ikke komme pga økonomi. Enkelt og greit, og noe som brudeparet må ta med i beregningen på forhånd . Det er verre og ikke oppgi grunn, da kan det virke som om man ikke har lyst i det hele tatt, og det hadde jeg syntes var mer leit om jeg var bruden. Anonymkode: e9f07...f85 1
Minlillesky Skrevet 25. mars 2017 #8 Skrevet 25. mars 2017 Vær ærlig. Hei! Tusen takk for innbydelsen til bryllupet. Jeg har dessverre ikke mulighet til å komme pga økonomien. Utenlandsbryllup er dyrt for gjester, og jeg kan dessverre ikke ta meg råd til dette. Ønsker dere en fantastisk flott dag! 1
exictence Skrevet 25. mars 2017 #9 Skrevet 25. mars 2017 Jeg ville heller ikke skrevet grunn. Synes dette var fint: På 23.3.2017 den 16.52, AnonymBruker skrev: Takk for vennlig innbydelse. Jeg ville gjerne vært tilstede, men har dessverre ikke mulighet. Håper dere får en flott dag, og jeg kommer til å tenke på dere og drikke en skål for dere. (altså:ikke noen spesifikk grunn). Anonymkode: ae898...904 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #10 Skrevet 25. mars 2017 19 minutter siden, Minlillesky skrev: Vær ærlig. Hei! Tusen takk for innbydelsen til bryllupet. Jeg har dessverre ikke mulighet til å komme pga økonomien. Utenlandsbryllup er dyrt for gjester, og jeg kan dessverre ikke ta meg råd til dette. Ønsker dere en fantastisk flott dag! Likte ikke denne. Hørtes noe anklagende ut... Anonymkode: e6fc2...bbe 14
Athene Skrevet 25. mars 2017 #11 Skrevet 25. mars 2017 Jeg ville ringt. En melding vil nesten alltid oppleves på en annen måte av mottaker enn av avsender. Noe diskusjonen i denne tråden allerede viser. Om du absolutt må sende melding i stedet for å ringe hadde jeg gjort det kort. "Tusen takk for hyggelig invitasjon, vi har dessverre ikke anledning til å delta. Lykke til med den store dagen!" 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #12 Skrevet 25. mars 2017 Hvis det er en veldig nær venninne så ville jeg tatt det med en kaffe eller ringt. Ellers synes jeg denne er fin: "Takk for vennlig innbydelse. Jeg ville gjerne vært tilstede, men har dessverre ikke mulighet. Håper dere får en flott dag, og jeg kommer til å tenke på dere og drikke en skål for dere. (altså:ikke noen spesifikk grunn). Anonymkode: ae898...904" Anonymkode: b707b...cc5 1
The Kitten Skrevet 25. mars 2017 #13 Skrevet 25. mars 2017 "Takk for invitasjonen. Jeg har vært i det landet før, og gidder ikke dra dit igjen." Neida... "Tusen takk for invitasjonen, dessverre har jeg ikke mulighet til å delta, men kommer til å tenke på dere på den store dagen."
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #14 Skrevet 25. mars 2017 Takk for alle svarene som har kommet inn. Grunnen til at vi ikke drar, er for at det blir veldig dyrt å reise dit. Anonymkode: 09271...741
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #15 Skrevet 25. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svarene som har kommet inn. Grunnen til at vi ikke drar, er for at det blir veldig dyrt å reise dit. Anonymkode: 09271...741 Økonomi er en privatsak og jeg synes ikke det passer seg å trekke det inn i å takke nei til en hyggelig invitasjon til bryllup. Ville derfor fokusert på det hyggelige i faktisk å bli bedt når jeg takket for invitasjon og ikke oppgitt spesifikk grunn til at jeg takket nei. Anonymkode: e5f53...df9 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #16 Skrevet 25. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svarene som har kommet inn. Grunnen til at vi ikke drar, er for at det blir veldig dyrt å reise dit. Anonymkode: 09271...741 Folk som velger å gifte seg i utlandet kan ikke ta det som en selvfølge at alle gjestene har økonomi til å delta i bryllupet. Hadde jeg blitt bedt i et bryllup som skulle feires i utlandet hadde jeg ikke gått. Er ikke interessert i å betale tusenvis av kroner for å være gjest i et bryllup. Anonymkode: ac80d...6fc 2
vscare Skrevet 27. mars 2017 #17 Skrevet 27. mars 2017 sånn jeg har forstått det så er brudepar som velger å gifte seg i utlandet ofte innforstått med at det kommer til å være en del inviterte som ikke kan delta, stort sett pga. økonomi eller vansker med å få fri fra jobb, så jeg tror ikke du trenger å oppgi noen grunn en av de "generelle" forslagene andre her har gitt funker helt fint! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå