Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt på en jobb, det er 100% stilling som kundebehandler i et stort firma som leverer tjenester innen strøm, bygg og anlegg, olje og gass, osv. Er det noen som vet hvordan det er å jobbe som kundebehandler? Er det et greit springbrett til å komme seg videre inn i administrasjonen i et slikt stort selskap? 

Anonymkode: 7a04d...64e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på, er det andre profesjonelle bedriftskunder i andre enden så er det som regel bedre og mer profesjonelle holdninger, selv om det kan være nok tull der også. 

Som kundebehandler ovenfor privatkunder (privatmarkedet) så vil man ofte bli betraktet som en personlig, mental søppelbøtte og du vil brukes som syndebukk for mye som er galt i livet til kundene. Det kan være en tøff jobb å være kundebehandler, da man er bedriftens ansikt utad og man vil måtte svare for mye som ikke engang handler om at du har gjort feil, men at noen på backoffice har gjort en feil, varer som er forsinket på grunn av trege logistikkfirmaer etc. en del kunder er selvsagt hyggelige også, men man vil normalt møte mange som ikke kan oppføre seg, som slenger dritt, som kjefter og som generelt er lite hyggelige mot kundebehandler. 

Det å være kundebehandler er med andre ord tøffere enn man tror, også fordi man hele tiden må være profesjonell selv når det stormer som verst og uansett hvor mye skitt man mottar. Men som skrevet, å være kundebehandler i B2B markedet (bedriftsmarkedet, der en annen bedrift er kunden deres) er mye oftere langt enklere fordi bedriften til kunden som regel også forventer at sine ansatte skal være profesjonelle. Slike krav har ikke kundene i privatmarkedet. 

Anonymkode: 1780f...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...