Gå til innhold

Kjole til bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal i bryllup til sommeren hvor jeg må ha lang kjole. Blir det feil å ha litt åpen rygg i et bryllup? Slik som denne kjolen:

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/nly-eve-1103/maxi-crepe-gown-301426-286/

Går det med så mørke farger i et sommerbryllup som på kjolene i begge linkene? 

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/nly-eve-1103/cup-sleeve-maxi-dress-301192-1126/ 

Anonymkode: 838bb...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men hva er kleskoden? Du må ikke ha lang kjole med mindre antrekket angis som galla (altså kjole og hvitt for menn). Både til kleskode smoking og mørk dress er kortere kjole greit. 

Anonymkode: 686fb...12d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Synes begge kjolene var flotte! Synes ikke det hadde vært noe problem med den åpne ryggen, den var jo ikke så dramatisk. Den nederste kjolen ville jeg i såfall hørt med bruden om, siden den er i den røde fargefamilien. Tradisjonelt sett skal man ikke gå med rødt i bryllup, men det er jo ikke alle som bryr seg om det. Så om du er i tvil, ville jeg snakket med bruden om dere er så nære at den samtalen hadde vært temmelig naturlig.

Angående farge til sommeren kan jeg dessverre ikke si noe om normen, jeg har nemlig ikke vært i bryllup selv. Men det er klassiske, fine farger som kan brukes hele året. Trenger ikke vært gult, grønt eller rosa bare fordi det er sommer :) Her må du se helt an hva du selv er komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilli My

Begge er nydelige kjoler som egner seg godt til bryllup. Ville selv valgt noe mer fargesprakende til et sommerbryllup, men det er smak og behag. Burgunder er ikke en farge du trenger å høre med bruden om. Husk å ta med et sjal for å dekke til skuldrene dersom det er kirkevielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 23. mars 2017 den 16.58, AnonymBruker skrev:

Men hva er kleskoden? Du må ikke ha lang kjole med mindre antrekket angis som galla (altså kjole og hvitt for menn). Både til kleskode smoking og mørk dress er kortere kjole greit. 

Det er pent antrekk, men bruden ønsker at damene går i fotsid kjole :-) Da føler jeg at jeg nesten bør møte i lang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er pent antrekk, men bruden ønsker at damene går i fotsid kjole :-) Da føler jeg at jeg nesten bør møte i lang :-)

Noen ganger driter man i hva bruden vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syntes begge var flotte, og helt greie og gå i, man sier jo at man skal ikke gå i rødt i bryllup og det er jeg enig i, men denne var burgunderfarget og ikke knall rød, da syntes jeg ikke det gjør noe, den er helt rolig. :)

Syntes begge var fine, og du kan fint bruke de. :)

Anonymkode: f9f28...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så moro med bruder som ikke kan bruke normale kleskoder men blander sammen sin helt egen greie ... :P

Jeg synes forresten begge kjolene var veldig fine, og helt OK i bryllup. :) 

Anonymkode: ef77e...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
På 25.3.2017 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Hjelp, så hun har funnet på sin helt egne kleskode? Low class.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alltid vanskelig med dresskode som egentlig ikke er en dresskode, men egentlig bare en ide bruden har i hodet :fnise: 

Uansett mener jeg begge kjolene burde fungere greit i bryllup, men hvis det skal være kirkebryllup bør man vel ha en liten jakke eller noe akkurat under vielsen.  I kirken skal man jo ikke vise så mye hud... 

Anonymkode: 1339d...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På Saturday, March 25, 2017 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Så alle (eller 90 %) av damene må kjøpe ny kjole, som de sannsynligvis ikke kommer til å bruke mer enn en gang?

Sympatisk dame, den bruden....

Anonymkode: f85c9...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...