Gå til innhold

Trening ved/etter sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg har hatt en kraftig influensa med vondt i halsen, ingen stemme, feber og uvelhet i kroppen. Dette varte i over en uke, men nå føler jeg ganske mye bedre. Nå gjenstår bare å få stemmen helt tilbake (hoster fortsatt litt) og har fremdeles dotter begge i ørene. Jeg føler meg litt slapp, men dette kan jo være fordi jeg har lugget hjemme i over en uke. Tror dere jeg kan begynne å trene?

Hvordan forholder dere til trening ved/etter sykdom?

Jeg syntes det er vanskelig å avgjøre når formen er "god nok". 

Anonymkode: 0cf3a...4bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved sykdom skal du ikke trene, da driver du rovdrift på kroppen når den trenger hvile. 

Når du er bedre begynner du langsomt og forsiktig å trene igjen, men lytter til kroppen og presser deg ikke emer enn kroppens signaler forteller deg at du kan. 

Anonymkode: 8a754...851

AnonymBruker
Skrevet

Formulert litt annerledes da:

Når tenker dere at dere er friske nok til å trene?
Hvor syk må man være før man tar treningsfri?

Anonymkode: 0cf3a...4bf

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke kunne trene bare man var litt uggen pga virus så kunne vel jeg nesten aldri trent siden jeg så ofte er "syk" (altså sånn halvdårlig, men i form til å være på jobb o.l) så man må kjenne litt på kroppen selv rett og slett. 

Anonymkode: de31d...d02

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er trener på idrettsgymnas -han sier løperene hans ikke skal trene hardt før de har vært frisk i 4 hele dager. Men han er ingen lege da :-) men slik gjør de det. Ingen skirenn eller harde økter med sykdom i kroppen.

Anonymkode: e7e39...21b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...