AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Jeg er skikkelig noob hva togreiser angår. Er ikke på utkikk etter typisk backpacking, det kan "godt koste litt", vi har 4 uker å benytte, og vil ikke stresse oss gjennom noe som helst. Vi har bare ikke lyst til å fly, og ser for oss at en togreise kunne vært fint. Båt er også velkomment! Gjerne starte i Norge (evt Sverige, da vi skal dit i sommer), så nedover mot Europa, og opp igjen en annen vei. Hvor er heller ikke så nøye, vi vil bare oppleve noe, og gjøre noe litt annerledes enn en typisk chartertur til Spania. Noen som har gjort tilsvarende, eller som kanskje vet om gode nettsider med tips og informasjon? Anonymkode: 67f6a...1c5
Gjest Overrasket Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 (endret) Jepp, elsker det! Absolutt min favorittmåte å reise på i Europa. Öbb har den beste søkemotoren jeg vet om for å planlegge togstrekninger over landegrensene. http://fahrplan.oebb.at/bin/query.exe/dn Så vidt jeg vet bør dere unngå multibruks togbilletter som railpass osv. De har for mange begrensninger. Jeg synes også personlig at det er mer komfortablet å unngå bruke nattog, men det er vel en smakssak. Dere gjør helt rett i å sette av flere uker i strekk, for da får dere en fin balanse mellom togturer og utforsking på reisestedet. Et annet, delvis relatert konsept jeg skal prøve ut i sommer er blablacar.co.uk. Blablacar knytter sammen folk som har bil og skal kjøre en gitt strekning med folk som skal reise (deler av) den strekningen og som vurderer å dele bil som et alternativ til tog og buss. Sjåførene på blablacar har bilde og brukervurderinger, så man kan sånn ca. anta om en sjåfør er til å stole på eller ikke. Sjåføren setter en pris på å bli med turen, og passasjeren betaler åpenbart oppgitte pris. Endret 23. mars 2017 av Overrasket
Aviale Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 Anbefaler siden seat61.com, veldig mye informasjon om togreiser overalt i verden Som Overrasket, tror jeg også det er bedre å ikke ha railpass. Da jeg var på "interrail" for noen år siden var det billigere å bestille billettene separat en stund i forveien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå