AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Nå er jeg skikkelig demotivert og sur! Jeg startet styrketrening 3 ganger i uken fra midten av februar så har trent 1,5 mnd nå. Gikk på med godt mot og både målte og veide meg for å glede meg til å se små, men positive forandringer etter hvert. Nå 1,5 mnd etter er jeg faktisk feitere enn når jeg startet. ER DET MULIG?! Jeg spiser det samme som tidligere, men tenker mer på hva jeg putter i meg enn før. Utroli støl blir jeg etter treningene også, så det må jo ta på musklene. Fatter ikke hvordan det er mulig. Magen er større enn tidligere, sånn skikkelig valkemage og favorittjeansen strammer enda mer rundt rumpe og lår. Jeg har gått opp 0,5 kg og gått opp cm på både mage, rumpe og lår L Hva i huleste gjør jeg feil? Anonymkode: ec471...acd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Aner ikke om du er klar over det, men muskler veier mer enn fett. Bare greit å ha i bakhodet om vekta forvirrer deg. Anonymkode: c1f13...882 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 TS her. Takk for tilbakemelding :-) Jeg vet at muskler veier mer enn fett, men problemet er at jeg heller ikke har gått ned i cm. Mage, lår og rumpe har ikke blitt strammere men faktisk tykkere og enda mer dissete :-( Anonymkode: ec471...acd
Stoltskeiv Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 Nå har du ikke trent så mye enda til å få store forandringer da Husk det 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Har du holdt deg til en matplan ? Du må spise mindre enn hva du forbrenner for å gå ned i vekt, så om du ikke har noen oversikt spiser du nok mer enn du tror. Og styrketrening får i gang apetitten din så man spiser mer når man trener så lønner seg å regne kalorier i en slik periode. Anonymkode: edb84...3cb 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 TS her. Sant det gladjenta :-) Men... er så demotiverende når man har gått opp både i kg og cm og i tillegg føler seg tykkere enn når man startet. Kjenner det tom på jeansen :-( Anonymkode: ec471...acd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 Det er fordi du ikke forbrenner fettet, du bygger muskler under fettet ikke rart du blir større da? Er vanlig feil at folk som vil ned i vekt begynner å pumpe jern og ikke skjønner hvorfor de blir større. Hvis målet er å gå ned i fettprosent så er ikke styrketrening veien å gå alene, sett deg på en sykkel 3 ganger i uka så skal du se forskjell. Tren aerob trening slik som sykling, løping, svømming -dette gjør deg slank. Anonymkode: 24456...950 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #8 Skrevet 23. mars 2017 TS her; Ja kanskje en matplan kunne vært noe. Jeg tror jeg har vært flinkere i matveien enn tidligere, men er som du sier kanskje spiser jeg mer enn jeg tror. Anonymkode: ec471...acd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #9 Skrevet 23. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi du ikke forbrenner fettet, du bygger muskler under fettet ikke rart du blir større da? Er vanlig feil at folk som vil ned i vekt begynner å pumpe jern og ikke skjønner hvorfor de blir større. Hvis målet er å gå ned i fettprosent så er ikke styrketrening veien å gå alene, sett deg på en sykkel 3 ganger i uka så skal du se forskjell. Tren aerob trening slik som sykling, løping, svømming -dette gjør deg slank. Anonymkode: 24456...950 TS her, jeg startet med styrketrening akkurat fordi jeg har lest så mye om at dersom det er fettet man vil til livs og bli strammene i fisken, så er det styrketrening som er nøkkelen. Er det ikke det da? :-( Takker så mye for svar by the way Anonymkode: ec471...acd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #10 Skrevet 23. mars 2017 Du kan godt trene styrke, det anbefales, men du får ikke bort alt fett med kun styrke. Det som skjer er at man bare bygger muskler under fettet og man ser enda større ut. Prøv sykling og svømming i stedet, du kommer til å se en forandring mye fortere. Anonymkode: 24456...950 2
Forundret.. Skrevet 23. mars 2017 #11 Skrevet 23. mars 2017 Bare en sånn liten tanke.. har du sjekka om du er gravid? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #12 Skrevet 23. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan godt trene styrke, det anbefales, men du får ikke bort alt fett med kun styrke. Det som skjer er at man bare bygger muskler under fettet og man ser enda større ut. Prøv sykling og svømming i stedet, du kommer til å se en forandring mye fortere. Anonymkode: 24456...950 Takk for tips :-) Anonymkode: ec471...acd 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #13 Skrevet 23. mars 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Bare en sånn liten tanke.. har du sjekka om du er gravid? Forstår tanken :-) Er ikke det :-) Anonymkode: ec471...acd
kathrinerr Skrevet 23. mars 2017 #14 Skrevet 23. mars 2017 Styrketrening er absolutt nøkkelen til en mer veltrent kropp som vil se strammere ut, men som nevnt over her så må du fortsatt ligge i et moderat kaloriunderskudd for at det skal bli synlige resultater. Ved styrketrening så vil du øke hvileforbrenningen din (tror det er ca 50 kalorier ekstra per kilo muskel), men det alene vil ikke være nok til å forbrenne et overskudd. Vet du hvor mye du forbrenner i løpet av en økt? Det er lett å tro at du har forbrent mye ila en økt, men mennesker overvurderer ofte hvor mye dette er. Mitt tips er å laste ned en app, slik som Lifesum, og track det du spiser slik at du får en oversikt over hva du får i deg. Regn ut hvor mye kalorier du trenger gjennom dagen, bare å google kalorikalkulator så finner du svaret på det. Dager du trener kan du gjerne feks spise 200 kalorier mer enn dager hvor du ikke trener, slik at underskuddet ikke blir for stort (da risikerer du feks hodepine på kvelden). 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #15 Skrevet 23. mars 2017 Vanlig å bli mer sulten når man begynner å trene, så ville endret kostholdet også Anonymkode: e0ab5...c80
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #16 Skrevet 23. mars 2017 Tren kardio også. Styrketrening er superbra, men forbrenner ikke mye kalorier. Legg inn noen økter med kondisjonstrening i uken. Anonymkode: f50f7...ef5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #17 Skrevet 23. mars 2017 TS her. Tusen takk for mange gode svar :-) Jeg trener mandag, onsdag og torsdag da det er de dagene jeg har mulighet til å trene. Trener da 1-1,5 time. Er det noen som har gode forslag for når jeg burde trene styrke og når jeg burde trene cardio og hva? Jeg har prolaps i ryggen, så løping er ikke så heldig (kan fint gå fort) Har tilgang til elipsemaskin, romaskin, tredemølle og sykkel. Ellers har jeg tilgang til frivekter, ball, 2 stk kettlebells 8 og 12 kg, matter og benk med vektstang. Som dere sikkert har forstått så er jeg ute etter et godt program som brenner fett en smalere og strammere kropp :-) Skulle jeg miste noen kg på veien er det bare positivt, men det er ikke her skoen trykker. Ned i cm og oppstramming av hele kroppen er det som er målet mitt. Noen som kan dette og som vil forbarme seg over en rådvill dame som trodde hun var flink og som trodde hun visste hva hun gjorde? Tusen takk <3 Anonymkode: ec471...acd
kathrinerr Skrevet 24. mars 2017 #18 Skrevet 24. mars 2017 Jeg ville tatt kontakt med en PT ettersom at du har en prolaps. Jeg vil hvertfall ikke gi råd til noen uten at jeg er kvalifisert til det
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #19 Skrevet 25. mars 2017 Ikke hør på de som sier at styrketrening bare gjør deg større og at du ikke forbrenner fett. For det er bare tull! med styrketrening så forbrenner du mer fett over lengre tid og du forbrenner mer i hvile når du får mer muskler 💪🏼 Du kan godt legge inn litt cardio etter styrkeøktene . Intervalltrening er supert , og kjapt gjennomført 👌🏼Gi det mer tid og ikke gi opp 😁 Anonymkode: 9e546...2b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå