Gå til innhold

Noen som har vært fosterhjem for katt via dyrebeskyttelsen eller FOD?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer sterkt å bli fosterhjem for en katt eller to gjennom DOOA eller FOD, så jeg vil gjerne høre litt om andres erfaringer. Noen som har vært fosterhjem for katt? Hvordan var det i så fall? Gjennom hvilken organisasjon?

Anonymkode: 1d072...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært fosterhjem for 35-40 via FOD.

Det startet med at de etterlyste fosterhjem for høydrektig katt, og at de måtte ha et fort! Innen dagen var omme var katten hos meg. 14 dager senere fikk den 3 kattunger på mitt soverom.

Siden hadde jeg veldig mange fra dem, flere som var syke eller født ute. Klarte å sosialisere alle slik at de lot seg håndtere av mennesker, men der var jeg nok litt heldig for det er ikke alltid så lett. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kjempemange kattunger hos meg. Det er så utrolig kos! 

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å bli fosterhjem. 

Anonymkode: c3177...678

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært fosterhjem for en voksen herrepus. Han var tam, men bodde ute da han be funnet. Han gjemte seg under sofaen i begynnelsen, men tødde raskt opp og ble en skikkelig kosepus. Savner ham fortsatt, hadde dessverre ikke mulighet til å adoptere ham selv.

Anonymkode: 87c7b...72b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært fosterhjem for en voksen herrepus. Han var tam, men bodde ute da han be funnet. Han gjemte seg under sofaen i begynnelsen, men tødde raskt opp og ble en skikkelig kosepus. Savner ham fortsatt, hadde dessverre ikke mulighet til å adoptere ham selv.

Var forresten gjennom dyrebeskyttelsen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge hadde dere kattene før de ble adoptert? :)

Anonymkode: e87f0...4cc

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar så langt! :)

Hvordan er det med størrelse på hjemmene? Jeg har en leilighet på drøyt 50 kvm, vil det bli for lite?

Skrevet

Har hatt tre kattunger som ble dumpet uten mammaen. De var 6-7uker da de kom til meg. To ble adoptert bort, og den ene ble hos meg. 

Han har en medfødt hjertefeil, som det må tas en god del hensyn til. Så klarte ikke å gi han videre. 

Vil gjerne ha fler, men pga smitte av sykdommer og skader om de sloss så kan jeg ikke. Min kan ikke få narkose, eller søves på noe vis pga hjertefeilen. 

Men jeg hjelper med å fange inn, hente og levere katter. Samt hente ting som blir donert. Søker etter fosterhjem osv. 

Skal begynne som frivillig på ett katte hjem. Så følger jeg får gjort noe for det. 

Hadde jeg vunnet mye penger, hadde jeg startet ett katte hjem for Dyrebeskyttelsen. 

Er utrolig givende å kunne hjelpe ❤️

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Hvordan er det for disse krabatene når jeg er borte på jobb hele dagen? Og er det vanlig at de er flinke til å bruke kattedo, eller må jeg belage meg på å brenne gulvteppet og finne avføring i alle hjørner av leiligheten? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Katter lærer seg ganske naturlig og av hverandre å bruke kattedo. :-) 

Anonymkode: c3177...678

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Hvordan er det for disse krabatene når jeg er borte på jobb hele dagen? Og er det vanlig at de er flinke til å bruke kattedo, eller må jeg belage meg på å brenne gulvteppet og finne avføring i alle hjørner av leiligheten? :fnise:

Jeg jobbet kun to dager i uken akkurat den perioden jeg fikk kattungene i hus, og da stakk noen innom i løpet av dagen de to dagene. Men hadde nok gått fint om jeg jobbet fulltid også. 

Var litt spesielt siden de ikke hadde mammaen sin. 

Du tar på deg den type katt som kan passe for deg. En veldig sky og vill katt er ikke det smarteste å starte med. 

Dyrebeskyttelsene rundt om prøver å matche best mulig for alles del. 

Er også mulig å ha katten på badet første døgnet for å se om den bruker kassen sin. Men de fleste katter vil gå på kassen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...