AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 I fjor hadde vi problemer med å komme til en ferieløsning I år med barna. Mor ville at jeg skulle svare ja til at jeg hadde barna I juli I år fordi hun da I juli I fjor bestilte seg tur. Jeg sa til slutt ja for å bli ferdig med saken da mor er veldig intens. Nå gikk ikke ferien min opp så barna må på sfo halve ferien min med de så dette ønsker jeg å hindre mest mulig neste år. Anonymkode: c85f4...1dc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Jeg synes 12 mnd I forveien blir drøyt...??? Anonymkode: c85f4...1dc 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 Vi har 1 mai som frist. Kunne ikke dalt oss inn å avtale det et år i forveien. Anonymkode: ec9c6...a29
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har 1 mai som frist. Kunne ikke dalt oss inn å avtale det et år i forveien. Anonymkode: ec9c6...a29 1. mai er da litt sent med tanke på å bestille ferie? Synes at far og mor kan få bestemme annet hvert år, og da feks i januar slik man fremdeles får mulighet til å bestille tur. Anonymkode: 21700...77a 3
oslojente1980 Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Jeg får vite ferien 1. Mai, men i år fikk vi vite igår😊 Hos oss er det to ekser som skal samkjøres mht ferie, da vi har mine og dine barn. I år hadde samboeren min og lyst til forskjellige ting, så vi deler oss. Han har ferie med sine barn og jeg med mitt. 1 uke ferie har vi sammen uten barna.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 Blir enige om ferieønsker i mars/april og avtaler ferie etter 1.mai når vi begge har fått svar fra våre arbeidsgivere Anonymkode: c5773...923
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. mai er da litt sent med tanke på å bestille ferie? Synes at far og mor kan få bestemme annet hvert år, og da feks i januar slik man fremdeles får mulighet til å bestille tur. Anonymkode: 21700...77a Ikke alle kan la eksen bestemme når man skal ha ferie. Anonymkode: baf37...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #8 Skrevet 23. mars 2017 Gjelder spørsmålet ditt ferie 2018? Jeg skjønner ikke helt. Mor ville ha ferie i juli 17, og bestemme det et år i forveien, du sa ja til det. Nå passer det ikke helt bra for deg allikevel, men sånn er det jo i år. Du vil unngå denne situasjonen til neste år? Få det inn i samværavtalen. Enten spesifikt "annet hvert år fra skoleslutt og fire uker, den andre de siste fire ukene "Eller: det skal bestemmes innen 1.mai. Eller: Du har fortrinnsrett på å bestemme dine fire uker (innen dato sånn) i 2018, hun 2019 osv. Så gjør dere det slik. Er SFO åpen i juli da, er du sikker på det? (det er det ikke hos oss). Anonymkode: d012c...7f0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #9 Skrevet 23. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjelder spørsmålet ditt ferie 2018? Jeg skjønner ikke helt. Mor ville ha ferie i juli 17, og bestemme det et år i forveien, du sa ja til det. Nå passer det ikke helt bra for deg allikevel, men sånn er det jo i år. Du vil unngå denne situasjonen til neste år? Få det inn i samværavtalen. Enten spesifikt "annet hvert år fra skoleslutt og fire uker, den andre de siste fire ukene "Eller: det skal bestemmes innen 1.mai. Eller: Du har fortrinnsrett på å bestemme dine fire uker (innen dato sånn) i 2018, hun 2019 osv. Så gjør dere det slik. Er SFO åpen i juli da, er du sikker på det? (det er det ikke hos oss). Anonymkode: d012c...7f0 Dette skjedde i fjor... I fjor juli fikk jeg SMS om jeg kunne ha barna i juli i år og krevde å få ett ja fra meg fordi hun skulle reise. Jeg sa ja for å bli ferdig til slutt, men nå har ikke jobb mulighet til å gi meg ferie på tidspunktet jeg sa ja til og mister derfor tid med barna. Mor bestemmer ferie hvert år, men har aldri krevd å vite det så lenge i forveien så lurte derfor på når det er tidligst hun kan kreve å få vite når jeg skal ha ferie med barna for å unngå at dette skjer igjen. Anonymkode: c85f4...1dc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #10 Skrevet 23. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skjedde i fjor... I fjor juli fikk jeg SMS om jeg kunne ha barna i juli i år og krevde å få ett ja fra meg fordi hun skulle reise. Jeg sa ja for å bli ferdig til slutt, men nå har ikke jobb mulighet til å gi meg ferie på tidspunktet jeg sa ja til og mister derfor tid med barna. Mor bestemmer ferie hvert år, men har aldri krevd å vite det så lenge i forveien så lurte derfor på når det er tidligst hun kan kreve å få vite når jeg skal ha ferie med barna for å unngå at dette skjer igjen. Anonymkode: c85f4...1dc Slikt kan dere regulere nøye gjennom samværsavtalen. Hvis mor bestemmer ferie hvert år, hvorfor spiller det noen rolle hvor tidlig hun gjør det? Du ville altså ikke hatt noe du skulle ha sagt uansett. Skaff deg ordentlige, detaljerte avtaler. Situasjonen med årets ferie viser jo at dere(du) trenger det. Anonymkode: d012c...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå