AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Jeg er veldig glad i hunder og jeg har veldig lyst til å jobbe med hunder, men hvordan kan jeg gjøre dette til en realitet? Jeg har ikke gode nok studiepoeng til å bli veterinær eller dyrepleier, men jeg kunne tenkt meg å likevel jobbe med hunder. Har dere noen inspirasjon historier eller tips? Anonymkode: ac3e4...d4a
Million Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 (endret) Flytt ut på landet utenfor en storby, kjøp deg et lite småbruk, og sett i gang og bygge inngjerdede kenneler og bur. Så kan du starte ferie- og weekend pass av hunder. Du blir ikke rik, men tror du vil få det til å gå rundt dersom du greier å få annonsert deg og bli kjent blant folk som trenger hundepass. Du vil i alle fall få jobbe med hunder dagen lang. Ulempen er at du aldri vil kunne ta ferie når "alle andre" har ferie, fordi det er nettopp da du vil tjene mest penger i form av kunder som vil ha hundene sine oppstallet for en uke eller fire. En annen ulempe er nok at inntekten er sterkt sesongbetont, og typiske topper er sommerferien, påskeferie, vinterferie, høstferie som er skolefridager. Men klarer du å etablere en god kundekrets og sånn, så vil du nok ha et visst belegg (hunder oppstallet) året rundt. Folk drar jo f.eks. på langweekend-turer og slikt hele året. Da må Fido eller Pus ha pass. Endret 23. mars 2017 av Million
Tabris Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 På hvilken måte kunne du tenke deg å jobbe med hunder? Jeg jobber med hunder deltid som hundeinstruktør. Jeg holder 3-4 kurs i uka + noen helgekurs her og der. Jeg holder nå også på å videreutdanne meg innen problematferd slik at jeg etterhvert også kan ha privattimer, reise hjem til folk og hjelpe dem med problematferd. Så du kan utdanne deg som hundeinstruktør og gå den veien. Det krever ingen studiepoeng siden det hobbykurs, ikke innen utdanningssystemet. Men det vil være vanskelig å livnære seg på det 100%, da bør du først bygge deg opp lang erfaring før du evt starter egen hundeskole. Men det er kjekt som en deltidsjobb, evt på hobbybasis. Også kan du gradvis utvide etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 1 minutt siden, Tabris skrev: På hvilken måte kunne du tenke deg å jobbe med hunder? Jeg jobber med hunder deltid som hundeinstruktør. Jeg holder 3-4 kurs i uka + noen helgekurs her og der. Jeg holder nå også på å videreutdanne meg innen problematferd slik at jeg etterhvert også kan ha privattimer, reise hjem til folk og hjelpe dem med problematferd. Så du kan utdanne deg som hundeinstruktør og gå den veien. Det krever ingen studiepoeng siden det hobbykurs, ikke innen utdanningssystemet. Men det vil være vanskelig å livnære seg på det 100%, da bør du først bygge deg opp lang erfaring før du evt starter egen hundeskole. Men det er kjekt som en deltidsjobb, evt på hobbybasis. Også kan du gradvis utvide etterhvert. Så spennende! Jeg har virkelig prøvd å finne ut hva det er jeg vil med livet mitt, og det eneste jeg brenner for er hunder. Jeg elsker dem! Drømmen er å åpne et kennel eller pensjonat, men det vil kreve mange år med sparing før det kan iverksettes. Men kurs som hundeinstruktør hørtes ikke dumt ut. Jeg skal se nærmere på det Jeg kunne tenkt meg å jobbe som hundefrisør til å begynne med og etterhvert gjøre noe selv, men det finnes ingen kurs eller utdanninger dessverre. Anonymkode: ac3e4...d4a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Hundepatruljen, men det er vel vanskelig å komme inn på politihøyskolen Anonymkode: ecb3b...a70
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 6 minutter siden, Million skrev: Flytt ut på landet utenfor en storby, kjøp deg et lite småbruk, og sett i gang og bygge inngjerdede kenneler og bur. Så kan du starte ferie- og weekend pass av hunder. Du blir ikke rik, men tror du vil få det til å gå rundt dersom du greier å få annonsert deg og bli kjent blant folk som trenger hundepass. Du vil i alle fall få jobbe med hunder dagen lang. Ulempen er at du aldri vil kunne ta ferie når "alle andre" har ferie, fordi det er nettopp da du vil tjene mest penger i form av kunder som vil ha hundene sine oppstallet for en uke eller fire. En annen ulempe er nok at inntekten er sterkt sesongbetont, og typiske topper er sommerferien, påskeferie, vinterferie, høstferie og skolefridager. Jeg ønsker å gjøre dette etterhvert, men akkurat nå er det ikke aktuelt. men takk for svar Anonymkode: ac3e4...d4a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hundepatruljen, men det er vel vanskelig å komme inn på politihøyskolen Anonymkode: ecb3b...a70 Er ikke min greie Anonymkode: ac3e4...d4a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #8 Skrevet 23. mars 2017 11 minutter siden, Million skrev: Flytt ut på landet utenfor en storby, kjøp deg et lite småbruk, og sett i gang og bygge inngjerdede kenneler og bur. Så kan du starte ferie- og weekend pass av hunder. Du blir ikke rik, men tror du vil få det til å gå rundt dersom du greier å få annonsert deg og bli kjent blant folk som trenger hundepass. Du vil i alle fall få jobbe med hunder dagen lang. Ulempen er at du aldri vil kunne ta ferie når "alle andre" har ferie, fordi det er nettopp da du vil tjene mest penger i form av kunder som vil ha hundene sine oppstallet for en uke eller fire. En annen ulempe er nok at inntekten er sterkt sesongbetont, og typiske topper er sommerferien, påskeferie, vinterferie, høstferie som er skolefridager. Men klarer du å etablere en god kundekrets og sånn, så vil du nok ha et visst belegg (hunder oppstallet) året rundt. Folk drar jo f.eks. på langweekend-turer og slikt hele året. Da må Fido eller Pus ha pass. Dette, og er stedet samtidig litt sentralt så blir det jo nå mer og mer aktuelt med hundebarnehage. Anonymkode: d6223...98d
Million Skrevet 23. mars 2017 #9 Skrevet 23. mars 2017 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette, og er stedet samtidig litt sentralt så blir det jo nå mer og mer aktuelt med hundebarnehage. Anonymkode: d6223...98d Jo mer sentralt det ligger, jo høyere er prisen for tomt og huset. Det ville fort blitt altfor dyrt for de fleste. Hun må sannsynligvis bo på stedet, så hun kan gå til og fra hele dagen og døgnet om nødvendig, så hus/bolig måtte vært inkludert på tomten. Det er heller ikke så mange i tettbygde strøk som ville godta å få en hundekennel som nabo, med all den støyen det medfører. Bjeffing hele døgnet osv bør vel helst unngås, så man bør ha kennelen et sted uten naboer tett innpå. Og jo mer "sentralt" det er, jo tettere ligger naboene og jo dyrere er det. Jeg bodde i en kommune sentralt på østlandet før. Den kommunen hadde en regel som sa at ingen som har mindre enn et visst antall mål tomt, får lov å ha mer enn fire hunder der. Husker dessverre ikke antall mål, men det var en god del større enn de fleste tomtene som ble lagt ut for salg i kommunen. Og det betydde i praksis at ingen "vanlige folk" kunne ha mer enn fire hunder. Du kan altså i mange tilfeller bli hindret av kommunalt regelverk når det gjelder å starte kennel. Du er nesten nødt til å komme deg utenfor tettbygde strøk, både for å ha råd til å kjøpe tomten, men for å få tak i den overhodet. I sentrale strøk stykkes tomtene gjerne opp i bare noen hundre kvadratmeter eller maks ett mål. De legges også gjerne ut i byggefelt. Skal du da kjøpe 10 tomter til mange millioner for å få plass til kennelen? Det er det jo "ingen" som har råd til. Og hva med å plage vettet av naboene? Endret 23. mars 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #10 Skrevet 23. mars 2017 3 minutter siden, Million skrev: Jo mer sentralt det ligger, jo høyere er prisen for tomt og huset. Det ville fort blitt altfor dyrt for de fleste. Hun må sannsynligvis bo på stedet, så hun kan gå til og fra hele dagen og døgnet om nødvendig, så hus/bolig måtte vært inkludert på tomten. Det er heller ikke så mange i tettbygde strøk som ville godta å få en hundekennel som nabo, med all den støyen det medfører. Bjeffing hele døgnet osv bør vel helst unngås, så man bør ha kennelen et sted uten naboer tett innpå. Og jo mer "sentralt" det er, jo tettere ligger naboene og jo dyrere er det. Jeg bodde i en kommune sentralt på østlandet før. Den kommunen hadde en regel som sa at ingen som har mindre enn et visst antall mål tomt, får ha mer enn fire hunder der. Husker dessverre ikke antall mål, men det var en god del større enn de fleste tomtene som ble lagt ut for salg i kommunen. Ja det er sant! Kanskje man må velge mellom hundebanehage og hundepensjonat da. Ellers kan jo TS også håpe på at det blir såpass vanlig med hundebarnehager at de popper opp flere steder, og trenger arbeidskraft. Anonymkode: d6223...98d
happiest Skrevet 23. mars 2017 #11 Skrevet 23. mars 2017 Er du godt vant til hunder og vet hva som kreves av deg? Hvis du ikke er så godt vant så ville jeg heller startet med å annonsere at du ønsker å passe hunder i ferier, gå turer ol. Du kan jo også høre med en kennel om de trenger assistanse til feks turer, kos, mating osv. Ellers er jo hundetrener et alternativ, da kan du jo ta masse ulike kurs også slik du kan bygge videre på det.
Ittik Skrevet 23. mars 2017 #12 Skrevet 23. mars 2017 Hvis du har lyst til å prøve ut hundefrisør yrket, så er det flere raseklubber som arrangerer kurs for sin rase. Ta kontakt med den klubben som har den rasen du ønsker å lære deg først. Og det er helt sikkert rom for å låne en hund til kurshelgen også. Eller ta kontakt med en oppdretter og si at du ønsker å lære deg pelsstell, så kanskje du kan gå i lære der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå