Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et vennepar i nabolaget. De er veldig gjestfrie og inkluderende, og vi har barn som leker veldig godt sammen. Er ofte på turer ute i skogen, griller og koser oss. Så lang så bra. Der jeg stusser på, er hennes behov for å snakke nedsettende om andre. Hun babler om mannen sin, leieboer, venninner, ja alle! På en veldig nedsettende måte. Det skjer ikke når mennene våre er til stede i veldig stor grad, men litt da også. Har spurt mannen min om mannen hennes er slik, det er han visst ikke. Mitt problem blir at jeg ikke stoler på henne, og må veie alt jeg sier, for jeg vet det kommer videre. Mannen min sier jeg må ha denne venninna te annet bruk enn venninner jeg stoler på, med andre ord ikke prate personlige ting. Det er sant, men litt slitsomt også. Jeg prøver å skifte tema, når hun setter igang med å bable om mannens svakheter, hemoroider mm. Men hun tar vanskelig hint. 

Dermed er disse blir godværsvenner, ikke nære, selv om de gjerne vil. Flere med slike erfaringer?

Anonymkode: 4b4d9...f21

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Folk som ikke kan ta et hint, må du bare si det som det er til.

Skrevet

Enig med mannen din. Ikke snakk om personlige ting og ikke gi henne vann på mølla når hun snakker om andre. Skift tema, sjøl om det er litt slitsomt. Snakk om praktiske ting. Ja, de fleste har vel noen sånne i sin bekjentskapskrets.

Skrevet

Har noen slike selv, i omgangskretsen. Snakker aldri om personlige ting med noen av de. 

Har sagt klart i fra til en , og vedkommende snakker ikke med meg lengre.. Like greit i grunn. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et vennepar i nabolaget. De er veldig gjestfrie og inkluderende, og vi har barn som leker veldig godt sammen. Er ofte på turer ute i skogen, griller og koser oss. Så lang så bra. Der jeg stusser på, er hennes behov for å snakke nedsettende om andre. Hun babler om mannen sin, leieboer, venninner, ja alle! På en veldig nedsettende måte. Det skjer ikke når mennene våre er til stede i veldig stor grad, men litt da også. Har spurt mannen min om mannen hennes er slik, det er han visst ikke. Mitt problem blir at jeg ikke stoler på henne, og må veie alt jeg sier, for jeg vet det kommer videre. Mannen min sier jeg må ha denne venninna te annet bruk enn venninner jeg stoler på, med andre ord ikke prate personlige ting. Det er sant, men litt slitsomt også. Jeg prøver å skifte tema, når hun setter igang med å bable om mannens svakheter, hemoroider mm. Men hun tar vanskelig hint. 

Dermed er disse blir godværsvenner, ikke nære, selv om de gjerne vil. Flere med slike erfaringer?

Hun har sikkert dårlig selvtillit mtp det du skriver om henne.

Anonymkode: 0fe60...89b

AnonymBruker
Skrevet

3 timer siden, hjertesukka skrev:

Enig med mannen din. Ikke snakk om personlige ting og ikke gi henne vann på mølla når hun snakker om andre. Skift tema, sjøl om det er litt slitsomt. Snakk om praktiske ting. Ja, de fleste har vel noen sånne i sin bekjentskapskrets.

Jada, jada, men selv så velger jeg og ikke sitte å høre på det hele tiden. Det begrenser seg med hvor spennende det er.

Anonymkode: 0fe60...89b

AnonymBruker
Skrevet

Sånne folk holder jeg meg langt unna og omgår minst mulig 😏. 

Anonymkode: 2d81d...511

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen her. Jeg glemte å skrive at dama til og med snakker stygt om andres unger... Den og den ungen banner og er ikke slik han virker/er falsk. 

Jeg kunne kutta kontakten, men mannen min trives veldig godt sammen m disse folka. Blir et dilemma for meg. Hun er jo hyggelig også, som sagt veldig gjestfri og hyggelig mot oss.

Men jeg skjønner jo at hun snakker om OSS også når anledningen byr seg. 

Det siste jeg har merket, er at hun sier at folk har sagt ting om oss, til henne. Som at vi aldri har middag hjemme, for det hadde 5-åringen min fortalt. Hun hadde (ifølge seg selv) tatt oss i forsvar og sagt at dette var bare tull. Men jeg tviler vel, innerst inne. 

Hun har nok dårlig selvtillit. Og så er hun nok under snittet smart.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er skikkelig ekkelt med sånne folk jeg. Studerer sammen med et par folk som baksnakker alle så fort de snur ryggen til, og man vet jo at man selv blir baksnakket så fort man forlater rommet. Jeg prøver bare å unngå dem mest mulig og aldri i livet om jeg frivillig hadde tilbrakt tid med dem på fritiden.

Anonymkode: 43558...6f3

AnonymBruker
Skrevet

Unngå slike folk. De som baksnakker baksnakker også deg.

Anonymkode: 18443...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...