AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 hei! jeg har et spørsmål ang blåmerker jeg får fra tid til annen. jeg får de så vidt jeg vet kun på armene. de gjør ikke vondt, og kommer bare plutselig. i tillegg til de på bildet har jeg tre blå prikker litt lengre mot håndleddet med ca. 3-4 cm mellomrom. Anonymkode: 326d3...85f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 må også legge til at de kommer veldig fort. det på bildet hadde jeg ikke i natt. Anonymkode: 326d3...85f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 må også legge til at de kommer veldig fort. det på bildet hadde jeg ikke i natt. Anonymkode: 326d3...85f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 Det ser ut som helt vanlige blåmerker...? Jeg får lignende om jeg har litt press mot armer/bein. F.eks da vi flyttet og vi bar tunge ting, så ble det lagt litt vekt mot underarmene. De så ikke ut etterpå! Gjorde ikke vondt, men fikk "prikkete" blåmerker der hvor armen ble presset på. Hender jeg får det om jeg har svakt press mot f.eks armene når jeg sover også. Stort sett aner jeg ikke hvordan de har oppstått. Jeg kjenner svært sjeldent noe til dem. Anonymkode: 91819...f81
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Hvis du ikke har klemt eller slått deg og de bare kommer plutselig så kan en tur til legen være lurt for sikkerhetsskyld. Anonymkode: ba9d9...99d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 Blåmerker er jo blodutredelser, så de kommer i alle former og fasonger Får du mange, ofte og uforklarlige blåmerker så kan det være lurt å ta en tur til legen. Anonymkode: d7638...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 Faren min går på medisiner for å forebygge blodpropp, og disse medisinene gjør blodet veldig tynt. I tillegg har han høyt blodtrykk. Sammenlagt gjør dette at enkelte tynne blodårer kan briste små hull i, og en blodutredelse oppstår av "intet". Typisk at han får det på armene. Han har aldri nevnt det har dukket opp noen andre steder på kroppen, men han har alltid noen på armene. Vasker han badet, kan du være sikker på at det popper frem noen nye underveis. Bretter han sammen en pappeske, ja, da popper det frem noen nye på armene da også. Selv om han ikke har merket noenting, ikke merket at han har kommet borti noe e.l. Du går ikke på noen blodfortynnende medisiner? Hva med blodtrykket ditt, har du noen gang sjekket det? Jeg ville gått til legen og hørt om hva som kan forårsake slike blodutredelser uten at noenting har skjedd. Anonymkode: a46a9...27a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #8 Skrevet 23. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren min går på medisiner for å forebygge blodpropp, og disse medisinene gjør blodet veldig tynt. I tillegg har han høyt blodtrykk. Sammenlagt gjør dette at enkelte tynne blodårer kan briste små hull i, og en blodutredelse oppstår av "intet". Typisk at han får det på armene. Han har aldri nevnt det har dukket opp noen andre steder på kroppen, men han har alltid noen på armene. Vasker han badet, kan du være sikker på at det popper frem noen nye underveis. Bretter han sammen en pappeske, ja, da popper det frem noen nye på armene da også. Selv om han ikke har merket noenting, ikke merket at han har kommet borti noe e.l. Du går ikke på noen blodfortynnende medisiner? Hva med blodtrykket ditt, har du noen gang sjekket det? Jeg ville gått til legen og hørt om hva som kan forårsake slike blodutredelser uten at noenting har skjedd. Anonymkode: a46a9...27a nei, jeg går ikke på noen medisiner, og blodtrykket mitt er så vidt jeg vet helt fint. takk for svar! Anonymkode: 326d3...85f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #9 Skrevet 23. mars 2017 Dette er en slik typisk ting som avviker fra normalen, og som burde sjekkes. Antakelig er det bare sånn du er, hvis dette skjer ofte, men det kan være lurt å sjekke. Anonymkode: 11e8e...a0c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #10 Skrevet 23. mars 2017 Syns du bør gå til lege Anonymkode: 56249...1d8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #11 Skrevet 23. mars 2017 takk for svar, har ordnet legetime Anonymkode: 326d3...85f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #12 Skrevet 23. mars 2017 Jeg pleier også å få sånt! Men det er ikke blåmerker, får det noen ganger etter jeg har vært ute i kulden, eller hatt varm pc på fanget etc. Både jeg og venninnen min fikk sånn etter en gåtur i kulden her om dagen, men forsvant fort igjen. Merkelig. Vil du oppdatere etter legetimen? Anonymkode: e928f...3b1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #13 Skrevet 24. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier også å få sånt! Men det er ikke blåmerker, får det noen ganger etter jeg har vært ute i kulden, eller hatt varm pc på fanget etc. Både jeg og venninnen min fikk sånn etter en gåtur i kulden her om dagen, men forsvant fort igjen. Merkelig. Vil du oppdatere etter legetimen? Anonymkode: e928f...3b1 det skal jeg! Anonymkode: 326d3...85f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #14 Skrevet 24. mars 2017 Det ser ut som petekkier, man får de ved lave blodplater. Jeg har kronisk blodsykdom hvor hovedsymptomet er lave blodplater og da hadde jeg mye slikt. Anonymkode: 50f17...7f8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #15 Skrevet 24. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ser ut som petekkier, man får de ved lave blodplater. Jeg har kronisk blodsykdom hvor hovedsymptomet er lave blodplater og da hadde jeg mye slikt. Anonymkode: 50f17...7f8 Petekkier kan ha mange årsaker. Det ordet betyr bare at det er punktblødninger under huden, og sier ikke noe om hva som har forårsaket det. Lave blodplatetall er bare én av mange mulige årsaker. Anonymkode: 8428f...ca5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #16 Skrevet 27. mars 2017 oppdatering, som lovet! legen spurte litt spørsmål om det kunne være traumer (at jeg har slått meg i søvne f.eks, siden jeg har hatt det før og bare på armene), så spurte han om jeg blødde overdrevent mye ved kuttskader e.l., og det gjør jeg jo ikke. så jeg skulle ta kontakt hvis det skjedde igjen. Anonymkode: 326d3...85f
Annonymjente Skrevet 2. januar 2022 #17 Skrevet 2. januar 2022 Jeg har helt likt på begge hoftene/ rumpen! Hva kan det være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå