Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har en pomeranian hund på 8 år. Når vi går tur, så er han flink men så fort han ser en hund komme mot oss begynner han å dra i båndet og bjeffe. Jeg er så lei av det 🙈 Jeg snakker til den og prøver å roe han ned, men det hjelper ingenting.

Noen som ha tips til meg?

Anonymkode: e8193...d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få kontroll på det kan du bruke kindereggmetoden. Men den forutsetter at du og hunden er vant med å trene kontakt ute, samt at hunden forstår/reagerer på klikker (eller et ord, f.eks "bra"). Det går kort fortalt ut på at du, når du ser en hund, trekker ut og får så stor avstand som du trenger for å få kontakt med hunden din, og så klikker og belønner du ofte som du må for å holde hunden hos deg. Klikk både når han ser på deg og gir deg kontakt og i det øyeblikket han snur seg mot hunden.

Nøkkelen her er at du må ha stor nok avstand til den andre hunden og at du må være på forskudd. Når hunden har begynt å bjeffe så er det for sent, da er stressnivået så høyt at det er vanskelig å nå inn. Så du må trekke ut og få avstand og begynne å trene FØR hunden din reagerer på den andre hunden.

Jeg har fått stor forbedring med min hund med denne metoden.

http://www.canis.no/bibliotek/artikkel.php?artid=226

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...