AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Hei dere :D Jeg er glad i å trene, har trent jevnlig i mange år. Er opptatt av å være fysisk aktiv hver dag, fordi det funker bra for meg og mitt liv, heller det enn å trene hardt og sjeldent Men noen ganger er timeplanen min (skole og deltidsjobb) slik at jeg må trene rundt kl 19-20 på kvelden, og hvis jeg skal trene igjen neste dag, må dette bli rundt kl 12. Er dette for kort pause å ha mellom to treninger? Kan jeg trene det samme i disse to øktene (feks. jogging/løping)? Eller bør jeg trene feks. annen kondisjonstrening som spinning eller ellipsemaskin den ene økta, hvis jeg ønsker å trene kondisjon i begge øktene? Anonymkode: 9f78b...1e5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere :D Jeg er glad i å trene, har trent jevnlig i mange år. Er opptatt av å være fysisk aktiv hver dag, fordi det funker bra for meg og mitt liv, heller det enn å trene hardt og sjeldent Men noen ganger er timeplanen min (skole og deltidsjobb) slik at jeg må trene rundt kl 19-20 på kvelden, og hvis jeg skal trene igjen neste dag, må dette bli rundt kl 12. Er dette for kort pause å ha mellom to treninger? Kan jeg trene det samme i disse to øktene (feks. jogging/løping)? Eller bør jeg trene feks. annen kondisjonstrening som spinning eller ellipsemaskin den ene økta, hvis jeg ønsker å trene kondisjon i begge øktene? Anonymkode: 9f78b...1e5 Eller for å spørre litt mer konkret og forståelig: Dere som jogger/løper ofte (bort i mot hver dag), trener dere omtrent på samme tidspunkt på døgnet hver gang, eller kan dere uten problemer jogge/løpe på kvelden, og så igjen formiddagen etter? Anonymkode: 9f78b...1e5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 Hvis du "bare" trener løping/jogging skal det vel gå greit, men en grei huskeregel er vel å ta det litt roligere på trening nr 2, uansett om du trener løping eller styrke Anonymkode: 9346c...781
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du "bare" trener løping/jogging skal det vel gå greit, men en grei huskeregel er vel å ta det litt roligere på trening nr 2, uansett om du trener løping eller styrke Anonymkode: 9346c...781 Tenker hvis jeg feks. trener bare løping/jogging den første økta (rundt kl 19-20) og så trener litt løping/jogging og styrketrening formiddagen etter? Anonymkode: 9f78b...1e5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 Kommer jo helt ann på om du har intervall, restitusjon eller rolig langtur.. Styrke dagen etter løp er ikke noe problem. Men lapskausløpibg hver dag gir liten effekt. Anonymkode: b2c15...202
Gjest Froning Skrevet 25. mars 2017 #6 Skrevet 25. mars 2017 På 23.3.2017 den 7.54, AnonymBruker skrev: Eller for å spørre litt mer konkret og forståelig: Dere som jogger/løper ofte (bort i mot hver dag), trener dere omtrent på samme tidspunkt på døgnet hver gang, eller kan dere uten problemer jogge/løpe på kvelden, og så igjen formiddagen etter? Anonymkode: 9f78b...1e5 Det kommer helt an på om du er trent nok til å tåle belastningen. Den eneste måten å finne ut dette på er å teste det ut og kjenne hvordan kroppen responderer fra økt til økt. Får du vondt eller er i dårligere form enn til vanlig trenger du pause. Lurt å teste ut dette over et par uker. Variasjon slik at musklene du har brukt får nok hvile er som regel opptimalt for de fleste, men det betyr ikke at det ikke fungerer for deg å kjøre to økter på kort tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå