AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Jeg sluttet på p-piller i januar, og er nå i pp3. Jeg har brukt el-tester i pp1 og pp2, og fikk da positive tester på forventet tid, og mens til forventet tid. Men hvordan vet jeg om jeg faktisk hadde eggløsning? Jeg leser om flere som har positive el-tester og mens, men som sier de ikke har hatt el likevel? Hvordan vet de dette? Første pp hadde jeg mye stikking og murring rundt eggløsning, og bittelitt el-slim. I pp2 derimot hadde jeg ingen symptomer på el, ikke noe smerter, ikke noe slim, nada... Anonymkode: 0f253...097
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Positive tester og regelmessige menstruasjoner er en STERK indikasjon på at du har eggløsning. (Jeg har f.eks eggløsning men får ikke positive tester engang) Anonymkode: 4a555...7cc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Hvis du får positive EL-tester og mens til forventet tid, er det ingen grunn til å tro at du ikke har eggløsning. Men hvis du vil være helt sikker, må du enten få tatt blodprøve (litt overkill når det ikke er noe som tyder på at noe er i veien ...) eller måle basaltemperaturen din. Temperaturmåling høres litt styrete ut, kanskje, men det er en fin måte å bli kjent med syklusen sin på (og å få sjekket at du faktisk har eggløsning). Hvordan du gjør det står godt forklart her. Lykke til! Anonymkode: 4f802...bb0
Enigma8 Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Jeg drev og tempet om morgenen og la det inn i Fertility Friend app. Da hadde jeg god oversikt og det ble en vane og ikke styr i det hele tatt. Eneste er at du må huske det om morgenen. 😊 Første du gjør før du står opp for at det skal bli mest mulig korrekt.
lillevenn17 Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 58 minutter siden, Enigma8 skrev: Jeg drev og tempet om morgenen og la det inn i Fertility Friend app. Da hadde jeg god oversikt og det ble en vane og ikke styr i det hele tatt. Eneste er at du må huske det om morgenen. 😊 Første du gjør før du står opp for at det skal bli mest mulig korrekt. Hvordan kan jeg få til dette når jeg jobber nattevakter? Skal jeg ta temp så snart jeg våkner etter jeg har sovet etter nattevakt?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Temping blir litt for mye styr... Jeg står opp kl 05:30 til vanlig, og det blir bare tull om jeg må tempe til samme tid også i helgene. Typisk er el i følge el-testene om lørdagen... Jeg klarer ikke sovne igjen når jeg først har hatt på vekkeklokken, og mannen kommer nok også til å bli dritsur om han blir vekket kl 05:30 i helgen. Får heller satse på at alt er ok, har tross alt bare hatt 2 pp. Anonymkode: 0f253...097
Enigma8 Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, lillevenn17 skrev: Hvordan kan jeg få til dette når jeg jobber nattevakter? Skal jeg ta temp så snart jeg våkner etter jeg har sovet etter nattevakt? Ja det anbefales at du har sovet mer enn 4 timer i strekk.
Enigma8 Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Temping blir litt for mye styr... Jeg står opp kl 05:30 til vanlig, og det blir bare tull om jeg må tempe til samme tid også i helgene. Typisk er el i følge el-testene om lørdagen... Jeg klarer ikke sovne igjen når jeg først har hatt på vekkeklokken, og mannen kommer nok også til å bli dritsur om han blir vekket kl 05:30 i helgen. Får heller satse på at alt er ok, har tross alt bare hatt 2 pp. Anonymkode: 0f253...097 Du MÅ ikke tempet til samme tid. Du får selvfølgelig best resultat av det, Men jeg gjorde ikke det i helgene nei. Hvis jeg tilfeldigvis var våken i det tidsrommet då tempet jeg. Hvis ikke ble det da jeg våknet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå