AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Jeg får dagpenger og søker jobber for harde livet. Jeg lurer litt på å få tatt lappen nå, både fordi det er på tide (overtid kan man vel også si), men også fordi jeg ser at det vil øke sjansene for å få en jobb jeg trives med på sikt. I mellomtiden tar jeg det jeg får. Er det noen som har tatt lappen selv om de får dagpenger eller vet noe mer rundt det? Det går vel under opplæring, så jeg må søke nav om tillatelse? Bare nysgjerrig på om det er noen vits i å sette i gang. Anonymkode: f601e...ab2
Angelheart2 Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Snakk med veilederen din for å være helt sikker, men jeg har aldri hørt om at NAV regner det å ta kjøretimer som utdannelse. Som regel er det jo lettere å skaffe seg jobb om man har førerkort, så det er jo i NAVs interesse at du gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 Jeg tror nok ikke det å ta lappen går utover dagpenger. Men du burde sjekke med nav om dette er noe de vil dekke. Hørt om mange som får sponset lappen om det kan gjøre at de får jobb. Anonymkode: 3fe9f...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 Jeg begynte med lappen når jeg gikk på dagpenger. Måtte ta pause når jeg gikk over på individstønad. Får ingen støtte gjennom nav for å ta førerkort. Anonymkode: 083d7...9ef
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Du bør nok høre med NAV før du hører på synsingen her;) Hvis du har råd til det så er jo det flott, siden det kan hjelpe deg i jobbsøkingen. Anonymkode: a175a...6f4 1
Sirah Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 Jeg ville nok hørt med NAV - for sikkerhetsskyld, men kan jo aldri tenke meg at det vil være et problem. Lappen vil jo åpne opp mange flere muligheter for deg med tanke på jobb, så dette kan jeg umulig se for meg at ikke NAV syntes at er positivt! Støtte til det får du nok ikke. Ta en telefon til NAV og hør du Oppdatter oss gjerne! 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 Takktakk. Jeg har egentlig ikke råd, men både mannen(som er dritlei av at jeg ikke har lappen) og slekt har tilbudt meg å legge ut frem til jeg får jobb. Skal sende melding inne på nav og høre nå, får vel ikke svar før over helga, men jeg skal prøve å huske å oppdatere dere Anonymkode: f601e...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå