Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 år gammel, og har løpt hver eneste dag det siste året. Alt fra 6-10 km. De fleste dagene har jeg lyst, men også de dagene jeg føler meg sliten og lei, så presser jeg meg selv til å løpe dagens økt. 

Hater at jeg er i denne onde sirkelen, og ønsker å trene mer variert. Tenker da på flere former for kondisjonstrening, og mer styrketrening (har også trent styrke parallelt med løpingen hittil). Men problemet er at jeg ALDRI greier å ligge unna løpingen, selv om jeg har bestemt meg for at jeg skal gjøre en annen treningsform den dagen. Jeg sprekker, alltid.

Hovedproblemet er at jeg har en forestilling om at løping er den treningsformen som er best (med tanke på det å forbrenne mest mulig, og dermed kan spise mer). Føler jeg ikke har gjort noe "bra nok" hvis jeg ikke løper som jeg er vant med, og at jeg dermed ikke kan være like fornøyd med meg selv og spise det jeg vil. 

Noen som har tips til hvordan jeg kan endre rutinene/vanene mine? 

Anonymkode: dcefb...fd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm, det høres ut som om det er det mentale som er issuet ditt her, og ikke nødvendigvis rutinene. Jeg løper også hver dag, men annenhver økt er restitusjonsløping i rolig tempo. Jeg løper fordi jeg elsker det, og knytter ikke noen negative følelser til det. Men hvis utgangspunktet ditt er at du ikke syns det er gøy, og du har et tvangsmessig forhold til det, så må du nesten bare lage en plan som du gjennomfører hvor du kutter ned. 

Har dessverre ikke noen gode tips utover dette siden det ikke er treningstips du trenger, og utfordringene dine er mer av psykologisk art. Kanskje snakke med noen?

Anonymkode: c7672...388

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i samme situasjon som deg og det var ikke lett :hug: Følte at jeg "måtte" løpe daglig for å få trent/forbrent nok. Var også avhengig av kicket løping ga meg, ble nesten som en form for dop for meg. Veldig vanskelig å slutte. 
Løpingen dabbet at da jeg begynte å studere fordi jeg plutselig hadde så mye annet jeg måtte gjøre + verv. Kanskje en ny fritidsinteresse hadde vært noe for å en fin overgang? 

Anonymkode: a308b...81c

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo tenke på det på denne måten; ved å trene styrke får du mer muskler, og jo mer muskelmasse jo større forbrenning har du. Du kan jo kjøre kombiøkt, jogge som oppvarming og styrke etterpå.

Anonymkode: 69aab...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...