AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Hva går konkret arbeidsoppgavene ut på? Hvor mye tjener man vanligvis i begynnerlønn? Anonymkode: abb4f...2ed
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Det kommer i grunn an på hva du blir siv.ing innen.. Anonymkode: 68445...866 4
Bokdamen Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Du kan være sivilingeniør innen bygg, datateknologi, matte, kjemi, energi og miljø, kybernetikk ++++ Du kan jobbe med veg, olje, vindmøller, på laboratorium og uendelig mye annet. Ville begynt med å gå inn på NTNU sine nettsider og se hva de ulike siv ing.n studiene heter. Hvis noe høres litt spennende ut, går du inn og leser om det. Så ville jeg laget en ny tråd og spurt hva noen som har studert akkurat det jobber med 😊 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 Det er litt som å spørre hva du kan jobbe som når du har master... Det er veldig mange ulike linjer, alt fra økonomi til kjemi og teknologi. Også innenfor hver linje er det mange ulike studieretninger. Og de som har samme studieretning og linje, ender ofte opp med helt ulike jobber de også. Anonymkode: 77da7...11b 3
Perle Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 (endret) Det er jo høyst variabelt. Er fra en siv. Ing famile selv, og arbeidsplasser.og oppgaver har jeg inntrykk av at varier veldig. Både under vilket fagfelt, og om de jobber i statlig eller offentlig sektor. Endret 23. mars 2017 av Perle
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 - Møter - Planlegging - Dokumentasjon - Flere møter - Mer planlegging - Mer dokumentasjon Veldig mye av tiden til en sivilingeniør går til prosjektstyring. Veldig mye av det tekniske arbeidet (om en er så heldig som får jobbe med noe teknisk) går på utregninger, konsultasjon og kundehåndtering. Utregningene har ofte økonomisk preg. ("Hva koster det å bygge dette prosjektet, kan det gjøres billigere? Hva er risiko" osv) Det kommer selvfølgelig an på stilling og hva du gjør, men slik er nå dessverre dagene for mange sivilingeniører i større bedrifter. Jobb går fra et prosjekt til et annet. Det er helt utrolig hvor mye dokumentasjon man blir sittende igjen med. Dersom du har lyst å jobbe med noe "hands-on", så gjelder det å finne mindre bedrifter, eller R&D jobber. Anonymkode: 8136a...99c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er litt som å spørre hva du kan jobbe som når du har master... Det er veldig mange ulike linjer, alt fra økonomi til kjemi og teknologi. Også innenfor hver linje er det mange ulike studieretninger. Og de som har samme studieretning og linje, ender ofte opp med helt ulike jobber de også. Anonymkode: 77da7...11b Jeg mente de ulike typene sivilingeniør da. Anonymkode: abb4f...2ed
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #8 Skrevet 23. mars 2017 Kommer helt an på hva man blir siving. innen. Er ikke siving. selv men har høyere teknisk utdannelse i en av retningene man også kan være siv. ing., innen data. Der er det kort og godt: Jobb som faen, fra et prosjekt til et annet. Prosjektstyring og deltakelse, vedlikehold av infrastruktur etc. alt etter som hva man spesifikt jobber med. Ville ikke valgt dataretningen var jeg deg, det er lange dager, ingen ferier i praksis (man må være tilgjengelig da også) og lite forenlig med familie. Anonymkode: b3ac0...f8f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #9 Skrevet 23. mars 2017 7 timer siden, Perle skrev: Det er jo høyst variabelt. Er fra en siv. Ing famile selv, og arbeidsplasser.og oppgaver har jeg inntrykk av at varier veldig. Både under vilket fagfelt, og om de jobber i statlig eller offentlig sektor. Vet om en siv.ing som jobber ved Byggesaksbehandlingsavdelingen i en kommune. Snart vil roboter ta over saksbehandlingen der og da må han søke annet. Anonymkode: 5a302...f51
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #10 Skrevet 23. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente de ulike typene sivilingeniør da. Anonymkode: abb4f...2ed - Maskin -Mekanikk - Silo - Atomavfall Anonymkode: 5a302...f51
Perle Skrevet 23. mars 2017 #11 Skrevet 23. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet om en siv.ing som jobber ved Byggesaksbehandlingsavdelingen i en kommune. Snart vil roboter ta over saksbehandlingen der og da må han søke annet. Anonymkode: 5a302...f51 Ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå