Gå til innhold

Gutt 5 som plutselig bæsjer på seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

gutten min, i en alder på fem, har plutselig begynt å bæsje seg ut. I dag har det skjedd to ganger, forrige uke skjedde det en gang, og uka før det to ganger. Han slutta med bleia når han var 2,5, og har aldri vært uheldig med avføring, inntil nå. 

Det er ingenting nytt i livet hans, så det er ikke årsaken. Ingen magevondt, ingen obstipasjon ol.

har prøvd å snakke med han, om venner, bhg osv, men han sier han har det bra. Han har ingen gode svar på hvorfor det skjer, men han bli fryktelig lei seg når det skjer, så trass er det heller ikke. 

Lege er vel riktig vei å gå, men er det noen som har et tips eller to eller erfaring med dette?

Anonymkode: e7dfc...e07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm, når han har vært bleiefri såpass lenge uten lignende uhell så er jo dette litt rart. Det kan være "psykisk", altså at det er noe som plager han som han ikke forteller, eller en fysisk årsak. Kontakt fastlege, men hør også med barnehagen om de har merket noen endring i det siste? Ville vært veldig tilgjengelig og åpen for å prøve få han til å fortelle om noe er galt 

Anonymkode: 3366a...415

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i dialog med bhg, de har ikke lagt merke til noe, det har heller ikke jeg. 

Jeg føler vi har en god dialog, og han har alltid sagt ting til meg som har plaget han før. Men jeg har også tenkt i de baner at det kan være noe psykisk. 

Ts

Anonymkode: e7dfc...e07

Skrevet

Akkurat det har skjedd med min 5-åring en liten håndfull ganger i vinter, men her har det gått mye magevirus. Han har ikke nødvendigvis klaget over magevondt når dette har skjedd, men jeg har likevel tenkt at det er virus, siden hele familien har hatt dette til og fra siden nyttår.

Tenkte bare å nevne det, siden det er denne tiden av året med mye virus. For øvrig ville jeg tenkt på om det var noe psykisk, ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Min 5 åring (den gangen ) begynnte med det rett før jul. Han hadde vert tørr kjempe lenge og dette var aldri ett problem. Jeg satt det dit at det snart var jul og han var spent men dette fortsetter altså ennå han er nå 7.5! 

Jeg har prøvd alt! Ble mye bedre etter at han sluttet i barnehagen. Jeg tror at masingen fra de ansatte gjorde ting verre. Nå er vi på en gang annhver uke kanskje så det er en markant forbedring fra to-tre ganger daglig! Jeg tror at det hos min sønn er psykisk jeg og faren er skilt og faren har tatt dette veldig anderledes enn jeg gjorde. Først benektet han det så nektet han å snakke om problemet, han tok aldri tak i ting ofte ble det ikke vasket ordentlig en gang eller sjekket. Dette gjorde jo selvsagt ting mye verre😓. Men sånn er det når han lyver i retten og for tilegnet 50 % av omsorgen.... 

uansett hvor mye manglende hygiene kom på banen så ble alt bortforklart av hans advokat😭

Anonymkode: d3fa9...aeb

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at han føler han ikke har tid til å ta en pause i leken for å gå på do? Og dermed glemmer seg og ikke rekker det?

Anonymkode: 435d3...da0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...