Gå til innhold

Er så sliten av valpen, var det så lurt å skaffe seg hund nr ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger råd om avgjørelsen på å muligens levere tilbake en valp vi har på foravtale.

Jeg har ikke helt klart å gi meg på å skaffe oss hund nr to, vi hadde før to hunder, men har flere år bare hatt en. I fjord sommer prøvde vi med to ulike hunder av stor rase, men det fungerte ikke med hunden vi hadde fra før så det ble bare en prøveperiode.

Vi har nå ventet ett halvt år og tatt til oss en av samme rase vi allerede har, Cavalier king charles spaniel. Som vi har hatt ca to mnd. 

Oppdretter sa den så å si var renslig. Det var derfor vi valgte å ha denne istedetfor en valp som nettopp var leveringsklar, vi følte den litt eldre valp ville fungert bedre vår hverdag.

Jeg pendler til en annen by på utdannelse flere ganger ukentlig, og den var vant til å være alene hjemme. Vi har også ett barn på tre år. Slik det er er hun tydeligvis fra oppdretter vant til å gå på do i hagen og verandaen , for når jeg nå i to mnd har gått TUR med hundene kl 0530 for å rekke det jeg skal før jeg må reise avgårde , så har valpen ikke gått på do. Kanskje bare halvparten av gangene. Valpen må da selvsagt stå i hagen til den har gjort fra seg imens jeg går inn for å spise, stelle barn og ha litt tid med familien før jeg må løpe. 

Det som skjer da er at naboens barn våkner , inklusiv den høygravide kona som venter tvillinger, samt trolig kona på andre siden som er hjemmeværende og syk. DA må jeg hive meg ut og få hundene inn, selv om det allerede da sikkert er for sent, og naboene allerede er våknet. Om valpen da ikke har gjort fra seg så skjer det selvsagt inne. Og gjerne da i sofaen og i senga også. Oppdretters råd her er å stå ute med hunden til den har gjort fra seg, og passe på at hun ikke bjeffer. For oss blir det altfor tidskrevende så tidlig om morgenen!! Når vi allerede står tidligere opp for å gå tur..., slik hunden vår fra før er vant med. Han trenger ikke gå på do hagen og jeg ønsker heller ikke at vår lille hage skal være hundedo!!

Og en annen ting, valpen reagerer på hunden vi har fra før sitt for og hunden vi har fra før reagerer på hennes. Han MÅ ha sitt for og om han får tak i hennes så blir det blodig avføring overalt :( det er krise... De spiser ikke om vi skiller de , og de spiser ikke alene. Så da må mannen sitte med de til de har spist i eg eget rom. Dette resulterer i mindre familietid på oss !!! Vi har nå latt de spise i buret, men dette synes jeg blir feil ovenfor hunden vi har fra før da han ikke er vant med det...

Jeg merker det er fryktelig mye stress nå, det er mye inn og ut , det er hele tiden å være på vakt om hunden bjeffer, og det er mye kjefting på mannen om han ikke løper raskt nok ut for å ta de om jeg gjør noe annet... 

Vurderer å levere tilbake hunden. Føler aldri jeg kan slappe av og sette meg ned slik ting er nå. Det blir jo bedre,men føler med pendling, hund, katt, hus, barn og studieliv så blir dette for mye. For jeg så for meg normale turer og ikke ut og inn hele tiden, vekkede naboer, mann stasjonert ved hundemåltider. Trenger råd. Er redd for at hunden vi har fra før skal bli deprimert om vi leverer den tilbake og er redd for å bli deprimert selv og. For er jo glad i den på en måte.

I starten tisset OG bæsjet den inne hele tiden, og gjort det fra og til daglig , annenhver dag, ukentlig siden. 

Anonymkode: 631de...af6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp.

Anonymkode: 631de...af6

AnonymBruker
Skrevet

Spar både derelv og naboen og kvitt dere med dyret. 

Anonymkode: 687d5...88f

Skrevet

For meg høres det ikke ut som en valp,  uansett alder,  passer inn i deres liv akkurat nå.  Da ville jeg levert den tilbake.  Det er det mest rettferdige for begge for alle parter høres det ut som 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...