lurelina Skrevet 16. desember 2004 #1 Del Skrevet 16. desember 2004 Har alltid hatt en drøm om å drive for meg sjøl, og har idéene til oppstart, men usikkerheten er stor. Jeg har jobbet mange år i trygg og godt betalt jobb, men er nå bare lei. Men... med 3 barn og nytt hus har vi visse økonomiske forpliktelser. Hvis jeg ikke får til en viss inntekt får vi problemer. Jeg er i svangerskapspermisjon nå, og kan med nød og neppe finansiere max et år i tillegg til permisjonen uten lønn. Tør jeg? Hva hvis det ikke går bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 16. desember 2004 #2 Del Skrevet 16. desember 2004 Synes du skal gjøre det hvis du virkelig vil. Evt. gi deg ett år som "frist", se det som et friår fra vanlig jobb, og prøv om det går bra. Man angrer som kjent mest på det man ikke fikk gjort.... Om man må stramme inn økonomisk en stund så er det mange som gjør det samme, og klarer det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonora Skrevet 16. desember 2004 #3 Del Skrevet 16. desember 2004 Hvis du skal starte opp for deg selv, lag da først en god forretningsplan. De fleste fylker har kurs ang etablering eller du kan ta et gjennom Internett. Hør innom ditt lokale A-etat kontor. De kan gi deg mye tips. Når du har en ferdig forretningsplan kan du sjekke med din kommune Næringsavdelingen og Innovasjon Norge. Kanskje din forretningside gir deg mulighet til å søke om støtte. Uansett får du masse hjelp ved disse kontorene. Kanskje du kan starte opp deltid og ha fast inntekt vedsiden av ? Lykke til.... (Har nettopp avsluttet Etablererskolen og føler jeg har fått mye hjelp og støtte, men ingen penger enda) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå