Gå til innhold

Hvordan klare å roe meg ned i forhold til at jeg er gravid (flere SA/MA tidligere)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av det siste året har jeg hatt to SA, en MA som ble oppdaget i uke 11 og en kjemisk graviditet. Nå er jeg gravid igjen, i 5. uke, og denne gangen tar jeg Crinone (for første gang) i håp om at det skal hjelpe meg med å beholde barnet. Hadde en liten blødning da jeg skulle hatt mensen og har derfor tatt HCG-blodprøver etterpå og de mer enn doblet seg på 48 timer. Har ikke blødd etter det, så alt burde være i orden.

Jeg er litt kvalm når jeg våkner om morgenen, blir litt uvel når det har gått en stund siden jeg har spiste, har ømme bryster og er fullstendig energiløs. Likevel klarer jeg ikke å roe meg ned i forhold til at jeg er gravid og at dette vil gå bra. Jeg har tidlig ultralyd om to uker, og det faller stadig tanker ned i hodet mitt om at jeg ikke har lyst til å gjennomgå en medisinsk abort i påsken, om jeg får utskrapning før påske hvis det viser seg at det ikke er liv på tidlig ultralyd eller om jeg må gå hele påsken og vente på ny ultralyd, om vi skal bestille privat ultralyd for å dobbeltsjekke noen dager senere hvis de ikke finner hjerteslag osv. Jeg klarer bare ikke å forestille meg at vi skal få se et bankende hjerte og et embryo med riktige mål på tidlig ultralyd. Jeg prøver å tenke minst mulig på at jeg er gravid, ikke legge noen planer framover for babytid, ikke titte på babyutstyr og klær eller lese noe babyrelatert.

Det er sikkert flere her som har opplevd å miste mange ganger, så lurer på hvordan dere klarte å tenke positivt og ha tro på at det skulle gå?  Eller prøvde dere bare å late som om dere ikke var gravide og tenke minst mulig på det til etter tidlig ul eller til etter uke 12?

Anonymkode: cf48d...134

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 6 SA. Men graviditet nummer 7, var helt annerledes, jeg startet å spy tidlig, og fikk ekstrem svangerskapskvalme, og ble lagt inn allerede i uke 6. Da fikk vi og se et bankende hjerte på UL. Og de sa at siden jeg var så dårlig, var det minimal sjanse for at jeg kom til å miste. Og da roet jeg meg. Men vi var på en privat UL litt senere og, bare for å sjekke at fosteret ikke hadde stoppet å vokse.

Ønsker deg masse lykke til, og håper det går denne gangen.

Anonymkode: 5ada8...441

Skrevet (endret)

Har mistet 4 ganger og kjenner følelsen! Det er forferdelig å gruble og ha innstillingen at det bare er å vente på at det går galt igjen... Skal også prøve Crinone for første gang, er ennå ikke gravid. Det er fælt å si, men jeg føler meg så bra nå med å vite at jeg ikke er gravid... 

Jeg aner ikke hvordan man skal få roet seg med dette når man går gravid  igjen.. 

Jeg har virkelig troa på Crinone, håper det går bra for deg nå :)

Endret av snehvit88
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått gjennom flere sa/ma - to av hver siste året, og det som slår meg som veldig ulikt fra de hvor barnet ble født er som en over her skriver ulikheter i fht for eksempel kvalme, hodepine osv. Nå vet jeg ikke om du har vært gravid før som har resultert i barn, men jeg ble fortalt av lege nå sist at det er umulig å bekymre på seg sa/ma om det hjelper.. Det eneste du ødelegger som han sa er din egen dag, nattesøvnen og generelt hvordan du har det.. 

Anonymkode: fef15...fb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...