AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Vurderer å legge igjen et anonymt tips til skattemyndighetene om min sjef og vedkommendes forretningsdrift/regnskap. Her er det mye rot i regnskapet, personlige utgifter utgiftsføres over en lav sko-- og vi snakker om ganske store summer etterhvert. Dette oppgis ikke, og beskattes derfor heller ikke. Mitt spm-- vil skattemyndighetene helt sikkert følge opp et slikt tips? Hvilke følger vil det få for vedkommende? Anonymkode: 18226...ad3
TraceBuster Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Jeg vil tro skattemyndighetene er veldig interessert i dette ja, men akkurat hvilke følger dette får er vanskelig å si uten å vite mer om situasjonen og hva de klarer å avdekke. Har selskapet en revisor? I så fall kan du ta kontakt med revisor først. Er sjefen din eneeier av selskapet? I så fall er jo dette først og fremst skatteunndragelse, men dersom sjefen ikke er eier av selskapet, eller kun eier deler av selskapet er jo dette underslag i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Følgene kan jeg ikke si noe om, men all ære til deg som melde fra om uærligheter! Anonymkode: 63308...338 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Skattemyndigheten tar ikke anonyme tips seriøst. Skal du rapportere noen så stå frem med fullt navn hos offentlige myndigheter. Anonymkode: 9bd76...e75
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #5 Skrevet 22. mars 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skattemyndigheten tar ikke anonyme tips seriøst. Skal du rapportere noen så stå frem med fullt navn hos offentlige myndigheter. Anonymkode: 9bd76...e75 Tull. Det er helt normalt med anonyme tips, særlig i saker som den TS skisserer. Alternativet er at TS blir whistle blower, noe offentlige myndigheter har full forståelse for at man helst ikke ønsker å bli, siden belastningen er så stor. Anonymkode: 5aba6...106 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skattemyndigheten tar ikke anonyme tips seriøst. Skal du rapportere noen så stå frem med fullt navn hos offentlige myndigheter. Anonymkode: 9bd76...e75 HAHA! Jeg har anmeldt mange fotografer som jobber svart og vet de tar det VELDIG alvorlig! Som anonym selvfølgelig. Anonymkode: 9c017...405
JackIost Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å legge igjen et anonymt tips til skattemyndighetene om min sjef og vedkommendes forretningsdrift/regnskap. Her er det mye rot i regnskapet, personlige utgifter utgiftsføres over en lav sko-- og vi snakker om ganske store summer etterhvert. Dette oppgis ikke, og beskattes derfor heller ikke. Mitt spm-- vil skattemyndighetene helt sikkert følge opp et slikt tips? Hvilke følger vil det få for vedkommende? Anonymkode: 18226...ad3 Angående det siste spørsmålet, så regner jeg med du håper på verst mulige følger, da i åpenbart misliker sjefen sterkt Er du ansatt der i dag? Ser du etter ny jobb? Om konsekvensene for firmaet blir store kan det selvsagt også gå ut over de ansatte. Men rett skal selvsagt være rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå