Gå til innhold

Anonymt tips til skattemyndighetene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å legge igjen et anonymt tips til skattemyndighetene om min sjef og vedkommendes forretningsdrift/regnskap. Her er det mye rot i regnskapet, personlige utgifter utgiftsføres over en lav sko-- og vi snakker om ganske store summer etterhvert. Dette oppgis ikke, og beskattes derfor heller ikke. Mitt spm-- vil skattemyndighetene helt sikkert følge opp et slikt tips? Hvilke følger vil det få for vedkommende?

Anonymkode: 18226...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro skattemyndighetene er veldig interessert i dette ja, men akkurat hvilke følger dette får er vanskelig å si uten å vite mer om situasjonen og hva de klarer å avdekke. Har selskapet en revisor? I så fall kan du ta kontakt med revisor først. 

Er sjefen din eneeier av selskapet? I så fall er jo dette først og fremst skatteunndragelse, men dersom sjefen ikke er eier av selskapet, eller kun eier deler av selskapet er jo dette underslag i tillegg. 

AnonymBruker
Skrevet

Følgene kan jeg ikke si noe om, men all ære til deg som melde fra om uærligheter!

Anonymkode: 63308...338

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skattemyndigheten tar ikke anonyme tips seriøst. Skal du rapportere noen så stå frem med fullt navn hos offentlige myndigheter. 

Anonymkode: 9bd76...e75

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skattemyndigheten tar ikke anonyme tips seriøst. Skal du rapportere noen så stå frem med fullt navn hos offentlige myndigheter. 

Tull. Det er helt normalt med anonyme tips, særlig i saker som den TS skisserer. Alternativet er at TS blir whistle blower, noe offentlige myndigheter har full forståelse for at man helst ikke ønsker å bli, siden belastningen er så stor. 

Anonymkode: 5aba6...106

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HAHA!  Jeg har anmeldt mange fotografer som jobber svart og vet de tar det VELDIG alvorlig! Som anonym selvfølgelig. 

Anonymkode: 9c017...405

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å legge igjen et anonymt tips til skattemyndighetene om min sjef og vedkommendes forretningsdrift/regnskap. Her er det mye rot i regnskapet, personlige utgifter utgiftsføres over en lav sko-- og vi snakker om ganske store summer etterhvert. Dette oppgis ikke, og beskattes derfor heller ikke. Mitt spm-- vil skattemyndighetene helt sikkert følge opp et slikt tips? Hvilke følger vil det få for vedkommende?

Anonymkode: 18226...ad3

Angående det siste spørsmålet, så regner jeg med du håper på verst mulige følger, da i åpenbart misliker sjefen sterkt :)

Er du ansatt der i dag? Ser du etter ny jobb? Om konsekvensene for firmaet blir store kan det selvsagt også gå ut over de ansatte. Men rett skal selvsagt være rett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...