Gå til innhold

Hjelp til å identifisere produsent på servise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant et gammelt servise som jeg fikk med en bestemor, og har bare 4 av hver.

Krysser fingrer og håper noen har sett det før. :takke:

20170322_163307.jpg

20170322_163322.jpg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette serviset er neppe gammelt, ettersom det er merket med oppvaskmaskin- og mikrobølgeovn-sikkert.

Anonymkode: 8e981...89a

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette serviset er neppe gammelt, ettersom det er merket med oppvaskmaskin- og mikrobølgeovn-sikkert.

Jepp, er nok ikke 40-50 år gammelt, men en 12-14 år gammelt :-) Dog fortsatt gammelt for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, mshake skrev:

Jepp, er nok ikke 40-50 år gammelt, men en 12-14 år gammelt :-) Dog fortsatt gammelt for meg.

Jeg har forsøkt å lete en god del på google, men har foreløpig ikke funnet produsenten.

Jeg ønsker deg lykke til i jakten :blomst:

Din bestemor som du fikk det av, er det mulig at hun har kjøpt serviset på reise et sted i europa?

Skrevet

Jo takk, jeg også har søkt mye - til ingen lykke. :-)

Er dessverre ikke mulig, da hun ikke har reist på maange år. Hun husket selv heller ikke hvor hun kjøpte det.

Trodde kanskje det var noen spesiell produsent som hadde den blå hanen/hønen på baksiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, mshake skrev:

Jo takk, jeg også har søkt mye - til ingen lykke. :-)

Er dessverre ikke mulig, da hun ikke har reist på maange år. Hun husket selv heller ikke hvor hun kjøpte det.

Trodde kanskje det var noen spesiell produsent som hadde den blå hanen/hønen på baksiden.

Du kan være heldig å få svar fra noen som vet, enten her på KG eller på en gruppe for slikt på Facebook/Instagram, eller i en Bruktbutikk, Antikvariat el.l.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sola de skrev:

Du bør finne det her :)http://www.replacements.com/

Tenker du at ts kan finne det gjennom den linken her? (fra den siden som du linker til)

"Pattern Identification

To help our customers who are unsure of the actual name of their patterns, Replacements offers a Free Pattern Identification Service with a staff of full-time researchers to assist you in identifying your pattern(s).

http://www.replacements.com/services.htm"

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du at ts kan finne det gjennom den linken her? (fra den siden som du linker til)

"Pattern Identification

To help our customers who are unsure of the actual name of their patterns, Replacements offers a Free Pattern Identification Service with a staff of full-time researchers to assist you in identifying your pattern(s).

http://www.replacements.com/services.htm"

Er da virkelig lov til å bla seg gjennom siden og søke selv..

Når det er sagt, så finnes nærmest ethvert servise laget, på den siden. Så bør være fullt mulig å finne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Evt kan du søke på google bildesøk med bilde av kun stempelet, og se om du får søkeresultater.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Sola de skrev:

Er da virkelig lov til å bla seg gjennom siden og søke selv..

Når det er sagt, så finnes nærmest ethvert servise laget, på den siden. Så bør være fullt mulig å finne.

Takk for informasjon. Sorry at jeg spurte. Jeg forstår ikke engelsk så godt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjetter på at det er et mindre kjent merke, og gjerne solgt av en butikk som ikke var med i kjeder, eller at det ble solgt på Spar Kjøp/nille eller en annen form for postordre. Stempelet er der, i form av en hane, men jeg fant det ikke ved googling. 

Det du kan gjøre, siden du mest sannsynligvis ønsker å komplettere serviset, er å legge en annonse inn på finn. Og prøv facebook, det kan hende du får svar der. Legg ved gode bilder. Så kanskje noen der har både navn og supplerende deler. 

Anonymkode: 2d6af...362

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...