AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Jeg er ikke veldig aktiv (men har 3 småbarn) og vil gjerne liiiitt fort ned i vekt, så har nå i første omgang lagt meg på 1300kcal +/- Går tur ca 30-60 min om dagen med middles intensitet + litt jogg så forbrenner omlag 200 kcal der sier pulsklokka og appen min. Dytter på 14kg barnevogn og så kjenner det blir godt med puls. Det er det jeg rekker å trene for tiden og har ikke tenkt å begynne med styrke helt ennå. Er dette veldig «for lite» synes dere, eller helt ok? (jeg ammer og) Spiser meget proteinrikt.. Kylling til frokost, lunch, middag, eler svin, etc. Samt speltlomper, melk, frukt, fiber, sunt fett og alt det viktigste. Er litt dårlig på å få i meg karboen med prøver kompansere med ris etc til middag. Får fort litt anstrengt forhold når jeg først skal gå all in, men prøver ikke stresse for mye med å telle kcal osv. Men for meg funker det! Men trenger litt inspirasjon til måltider, så hva spiser dere? Anonymkode: 43ac6...532
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Pass på så du ikke for i deg for mye proteiner. For det første er det ikke gunstig for helsa, og det blir bare omgjort til fett hvis du ikke bygger muskler av det :-) ellers syns jeg det så greit ut jeg!:) Anonymkode: 072ca...bf3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke veldig aktiv (men har 3 småbarn) og vil gjerne liiiitt fort ned i vekt, så har nå i første omgang lagt meg på 1300kcal +/- Går tur ca 30-60 min om dagen med middles intensitet + litt jogg så forbrenner omlag 200 kcal der sier pulsklokka og appen min. Dytter på 14kg barnevogn og så kjenner det blir godt med puls. Det er det jeg rekker å trene for tiden og har ikke tenkt å begynne med styrke helt ennå. Er dette veldig «for lite» synes dere, eller helt ok? (jeg ammer og) Spiser meget proteinrikt.. Kylling til frokost, lunch, middag, eler svin, etc. Samt speltlomper, melk, frukt, fiber, sunt fett og alt det viktigste. Er litt dårlig på å få i meg karboen med prøver kompansere med ris etc til middag. Får fort litt anstrengt forhold når jeg først skal gå all in, men prøver ikke stresse for mye med å telle kcal osv. Men for meg funker det! Men trenger litt inspirasjon til måltider, så hva spiser dere? Anonymkode: 43ac6...532 Eh, hvis du forbrenner så lite på den turen så veier du ikke mye fra før.. Anonymkode: 3f68f...c82 2
Forundret.. Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Er dette så bra med tanke på ammingen da? 2
Pringle Skrevet 22. mars 2017 #5 Skrevet 22. mars 2017 Jeg synes 1300 kalorier er en veldig dårlig ide med tanke på amming, men også med tanke på generelt. Men hvis du ikke teller kalorier, spiller det liten rolle. Funker det, så funker det, det er det kun du som kan avgjøre, etter å ha prøvd det en stund. Vi kan ikke engang begynne å gjette om det kan fungere når du ikke oppgir eksakt hvilke mengder du spiser, hvor variert, og hva du veier og hvor høy du er, hvor gammelt diebarnet er og om du fullammer. Jeg spiser alt jeg har lyst på, men jeg bruker veldig lite oppskrifter, jeg bare smæsjer sammen ting jeg synes passer sammen og hva jeg har for hånden. Lån en kokebok på biblioteket 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 Regel nr 1 for å lykkes, aldri bruk barn som unnskyldning! Anonymkode: 095aa...149 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #7 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pass på så du ikke for i deg for mye proteiner. For det første er det ikke gunstig for helsa, og det blir bare omgjort til fett hvis du ikke bygger muskler av det :-) ellers syns jeg det så greit ut jeg!:) Anonymkode: 072ca...bf3 Ja det er sant. Takk. Følger liksom planen nå som jeg gjorde før svangerskapene mine.. men da trente jeg jo vekter. Takk! Anonymkode: 43ac6...532
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #8 Skrevet 22. mars 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regel nr 1 for å lykkes, aldri bruk barn som unnskyldning! Anonymkode: 095aa...149 Okie sorry men er du helt teit.....? jeg bruker ikke barna som unnskyldning.. jeg informerer dere (som jeg spør om råd) angående aktivitetsnivået mitt.. thats it... Jeg var senest på joggetur med både eldste og minste i vogna istad så det er ikke problemet gitt... Anonymkode: 43ac6...532
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #9 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, Forundret.. skrev: Er dette så bra med tanke på ammingen da? Tenker du på om det kanskej burde vørt litt mer??? si 1600 kanskje. vet fullamming utgjør ca 500kcal og jeg delammer, så kanskje det utgjør 250kcal ca Anonymkode: 43ac6...532
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #10 Skrevet 22. mars 2017 59 minutter siden, Pringle skrev: Jeg synes 1300 kalorier er en veldig dårlig ide med tanke på amming, men også med tanke på generelt. Men hvis du ikke teller kalorier, spiller det liten rolle. Funker det, så funker det, det er det kun du som kan avgjøre, etter å ha prøvd det en stund. Vi kan ikke engang begynne å gjette om det kan fungere når du ikke oppgir eksakt hvilke mengder du spiser, hvor variert, og hva du veier og hvor høy du er, hvor gammelt diebarnet er og om du fullammer. Jeg spiser alt jeg har lyst på, men jeg bruker veldig lite oppskrifter, jeg bare smæsjer sammen ting jeg synes passer sammen og hva jeg har for hånden. Lån en kokebok på biblioteket Joa burde kanskje legge meg på 3-400 mer.. sant. Jo gjør jo forsåvidt det. Skriver ned alt jeg spiser, i gram osv. Mest nå i startfasen for å komme litt igang igjen etter ett år med dårlig kosthold. Anonymkode: 43ac6...532
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #11 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eh, hvis du forbrenner så lite på den turen så veier du ikke mye fra før.. Anonymkode: 3f68f...c82 Jaaaa er vel noe mer på 60 minutters turen da. Men tror det skal stemme med ca 200kcal ca på 30minuttersen. Jeg er ikke tykk men heller ikke slank. Litt over normalen Pulsklokka og appen sier ca det samme .. Anonymkode: 43ac6...532
drue Skrevet 22. mars 2017 #12 Skrevet 22. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Pass på så du ikke for i deg for mye proteiner. For det første er det ikke gunstig for helsa, og det blir bare omgjort til fett hvis du ikke bygger muskler av det :-) ellers syns jeg det så greit ut jeg!:) Anonymkode: 072ca...bf3 Proteinene i seg selv vil ikke gjøre deg feitere, et kalorioverskudd vil. TS, pass på at du får i deg NOK proteiner. Du spiser allerede ganske lite, kjipt hvis en stor del av vekttapet ender opp i muskelsvinn. Jeg er forøvrig enig med @Pringle, 1300 kcal er for lite. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #13 Skrevet 22. mars 2017 Jeg vil anbefale 1500kcal, det dekker vanligvis hvileforbrenningen til en kvinne :-) Så all aktivitet utover dette tar fra fettlagrene dine. Proteiner bør du spise mye av, de metter bedre og gir mindre fett enn hva mat med høyt fettinnhold gjør :-) Om dette blir lite/mye mat pr dag ser du raskt på vekten etter en ukes tid. Anonymkode: c893f...ba1
FantasDick Skrevet 22. mars 2017 #14 Skrevet 22. mars 2017 Kommer litt an på høyde og vekt, men jeg synes 1300 kcal høres lite ut når du ammer.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #15 Skrevet 22. mars 2017 Grønnsaker, kylling, svinekjøtt, mer grønnsaker, karbonadedeig, atter en gang grønnsaker, makrell i tomat og fiskekaker. ( dårlig på fisk så prøver å hvertfaøl inkludere det jeg synes er ok å spise av fisk) Av grønnsaker synes jeg blant mye annet søtpotet og avokado er digg. Peanøttsmør er også godt. Passe på kalorier i peanøttsmør og avokado, men det metter. Spiser også mye dobbel 0 yoghurt med havregryn. Eller havregrøt. Anonymkode: c9b49...db0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #16 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grønnsaker, kylling, svinekjøtt, mer grønnsaker, karbonadedeig, atter en gang grønnsaker, makrell i tomat og fiskekaker. ( dårlig på fisk så prøver å hvertfaøl inkludere det jeg synes er ok å spise av fisk) Av grønnsaker synes jeg blant mye annet søtpotet og avokado er digg. Peanøttsmør er også godt. Passe på kalorier i peanøttsmør og avokado, men det metter. Spiser også mye dobbel 0 yoghurt med havregryn. Eller havregrøt. Anonymkode: c9b49...db0 ja det var ganske likt her. men takk! Fiskekaker skal gjennopptas :D Ahhh peanutsmør er min store svakhet,,, men det er altfor mye kcal for meg nå hehe. (Klarer ikke stoppe med) Anonymkode: 43ac6...532
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #17 Skrevet 22. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil anbefale 1500kcal, det dekker vanligvis hvileforbrenningen til en kvinne :-) Så all aktivitet utover dette tar fra fettlagrene dine. Proteiner bør du spise mye av, de metter bedre og gir mindre fett enn hva mat med høyt fettinnhold gjør :-) Om dette blir lite/mye mat pr dag ser du raskt på vekten etter en ukes tid. Anonymkode: c893f...ba1 Ja takk. Sist jeg sjekket (som var da jeg hadde mye mer myskelmasse) hadde jeg hvileforbewnning på 1800... Så ja du har helt rett, burde absolutt øke noe. Det er nok noe mindre nå, men jeg sitter omtrent ikke hele dagen, samt den lille «økta» på en time det blir iløpet av dagen ca. ja jeg har liksom aldri vært sååå flink til å spise mye proteiner under «slankekurer». Har vørt litt naiv og tenkt salat og agurk... Men gjør det nå, og jeg holder meg jo kjempe mett lenge, kan spise mye og samtidig ikke gå utover kaloriene. Det er jo så magert. Anonymkode: 43ac6...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå