AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Jeg har permisjon uten lønn og har hatt det siden januar. Skal begynne å jobbe igjen i september. I fjor jobbet jeg full stilling så har jo opparbeidet meg rett til feriepenger i juni. Det jeg lurer på er dette med ferie. Om jeg sier jeg skal ha ferie 3 uker i juli, vil jeg da få lønn disse 4 ukene? Jeg ville jo fått det dersom jeg var i jobb og siden jeg har jobbet i mange år har jeg jo opparbeidet med rett til det. På forhånd TAKK! Anonymkode: 8bea3...e08
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Mente 3 uker, ikke 4... Anonymkode: 8bea3...e08
TraceBuster Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Ferie i juli fra hvilken jobb? Slik jeg forstår det har du permisjon frem til september? Du vil få utbetalt feriepengene dine som du har opparbeidet deg og ikke allerede fått utbetalt. Ved ferie i 2018 vil du derimot få mindre feriepenger siden du kun vil være i jobb i fem måneder i 2016, så da bør du spare penger selv dersom du ønsker å ta ut ferie i 2018,
Angelheart2 Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Det er ikke så mange som har ferie med lønn..... Regner med du har som de fleste andre, at du får utbetalt feriepenger i juli i stedet for lønn. Feriepengene får du basert på inntekten du hadde i fjor, så dersom du jobbet i fjor vil du få feriepenger, men du får ikke lønn for å ha ferie. Om du ikke tar ferie i år skal du imidlertid ikke trekkes for ferie heller, men uansett så får du kun lønn for den perioden du faktisk er på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå