Gå til innhold

Er det vanlig å slette Facebook innleggene sine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg greier ikke la være.. Jeg oppdaterer sjelden Facebook, og når jeg gjør det så pleier jeg å slette det innen de første 5-10 minuttene. :sukk: 

Altså jeg mener at man skal stå for det man skriver, men samtidig så syns jeg internet er skummelt. Dessuten, det er aldri noen av mine venner på Facebook som liker mine innlegg eller kommenterer min status uansett, så da tenker jeg "Hvem skriver jeg dette for???" Mest sansynlig kommer ingen til å lese det en gang, og da er det jo bare patetisk uansett. 

Jeg bruker også sjeldent Facebook til å kommentere artikler. Selv om jeg syns at kommentaren min er skikkelig god, så pleier jeg å slette den. Hvorfor? Her er det jo snakk om en mening som andre kommer til å lese. Er det fordi jeg ikke kan stå for det jeg mener? Vet ikke... jeg føler meg av og til provosert nok til å skrive noe, men så... fordi jeg bruker min Facebook da må jeg slette det. 

KG er noe helt annet. Jeg har min bruker som jeg skriver ting med, og om jeg vil kan jeg være AB.  Det er mye lettere å ha en "stemme" fordi du kan si det du vil uten å tenke at andre har meninger om deg som person. Det er egentlig ganske patetisk at man ikke kan oppdatere status på Facebook uten å få noia.

Anonymkode: 90f8d...dee

Fortsetter under...

AnonymBruker

Best å ikke legge ut noe på fb i det hele tatt. Det ligger der for alle å se. Ser heller ikke poenget med å legge ut meningene sine på fb, de fleste vil enten synes det er teit, ignorere det eller dersom de er enige så kanskje liker de den. Å skrive meninger på fb kan raskt dumme deg ut ovenfor andre som du blir kjent med senere. Man endrer også mening i løpet av livet, og mulig du hadde sett tilbake og syntes en mening du skrev var skikkelig klein og tåpelig.

Anonymkode: d1139...3b7

På Facebook har vi nå en funksjon som kalles "På denne dagen", på venstre side av nyhetsstrømmen. Der listes det opp innlegg man har postet på samme dag i årene tidligere. Jeg bruker denne funksjonen til å fjerne gamle innlegg. Veldig praktisk. :) .

Jeg fjerner ofte gamle innlegg. Enten fordi de ikke lenger er relevante, eller fordi jeg angrer på å ha lagt det ut. F.eks om jeg leiter etter en butikk som har et bestemt produkt og spør FB om hjelp så sletter jeg gjerne den posten når jeg har fått svarene jeg er ute etter. Vitsen jeg syntes var morsom for 5 år siden kan jeg godt også finne på å slette 🙈 Jeg syntes ikke det er noe rart i å slette innhold man ikke lenger ønsker at skal ligge tilgjengelig, men om man alltid sletter etter 5-10 min så bør man kanskje tenke seg litt bedre om før man poster noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...