AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Del Skrevet 22. mars 2017 Hei, går det bra å søke finansieringsbevis hos flere banker? For venter ett fra en bank, men vurderer også å søke en annen nå! Anonymkode: e0dee...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Del Skrevet 22. mars 2017 Ja, det går an. Du sender jo bare kopier, ikke originaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Del Skrevet 22. mars 2017 Takk, så da blir jeg ikke svartelistet som kriminell Det er bra! Anonymkode: e0dee...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 22. mars 2017 #4 Del Skrevet 22. mars 2017 Det er jo det som er meningen med konkurranse mellom bankene. Du henter inn finansieringsbevisene fra flere, men bruker den som gir deg det du ønsker (enten større lånesum eller bedre rente). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #5 Del Skrevet 22. mars 2017 Du kan alltids søke ja, men sjansen for at du får det er minimal. For ett finansieringsbevis er ett løfte fra banken om å gi deg lån, og om du da får finansieringsbevis på for eksempel 2 millioner fra 4 banker, så har du faktisk finansieringsbevis på 8 millioner. Jeg fikk konkrete spørsmål om jeg hadde finansieringsbevis i andre banker, og at jeg ikke fikk nye før det gamle gikk ut. Anonymkode: 4437f...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Del Skrevet 23. mars 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan alltids søke ja, men sjansen for at du får det er minimal. For ett finansieringsbevis er ett løfte fra banken om å gi deg lån, og om du da får finansieringsbevis på for eksempel 2 millioner fra 4 banker, så har du faktisk finansieringsbevis på 8 millioner. Jeg fikk konkrete spørsmål om jeg hadde finansieringsbevis i andre banker, og at jeg ikke fikk nye før det gamle gikk ut. Anonymkode: 4437f...884 Det er ikke helt sånn det fungerer. I en budrunde ringer megler den banken man har oppgitt, de ringer ikke flere banker. Jeg måtte overføre sparepengene mine til min utlånsbank før budrunde, slik at bankkontakten min kunne bekrefte full finansiering til megler. At banken din ville at ditt tidligere finansieringsbevis skulle gå ut, har nok mer med at de ikke ville behandle en søknad de ikke visste ville resultere i et lån å gjøre enn noen regel om antall finansieringsbevis. Anonymkode: 93160...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #7 Del Skrevet 14. mars 2018 Men hvordan er det med finansieringsbevis på nybygg-prosjekter? Kan man kjøpe for eksempel 3 leiligheter fra tre ulike banker med tre ulike finansieringsbevis så lenge man har 10 % egenkapital? Det er jo sjeldent budrunder på nye boliger så vidt jeg vet. For eksempel: Kjøper 3 boliger til 3 millioner per boligo Da blir det 300.000 i egenkapital per leilighet og totalt 900.000. Mener jeg hørte om en som gjorde dette. Går dette an og er det lovlig? Anonymkode: 7589a...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå