AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Sønnen skal på klassetur. Han er 15 år. De skal reise utenlands. Mat og opphold er betalt. Hvor mye ville dere ha gitt han i lommepenger? Jeg er alene. Har dårlig økonomi, men jeg kommer til å gi han litt penger når han skal ut å reise. Noen tips? Anonymkode: dcb10...f0c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Kommer litt an på hvor i utlandet det er. Anonymkode: f5231...925
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Du kunne kanskje spurt noen av de andre foreldrene hva de skal gi. Og du kan spørre lærerne hva som er normalt. Når jeg var på skole tur så var det et max beløp. Har de ikke det? Anonymkode: d591a...055 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Vi fikk brev fra skolen med forklaring til hva de trengte penger til; is, brus, ekstra mat og noe til shopping. Husker ikke helt om det ble ført opp noe forslag, men vi sendte med kr 1500,- Anonymkode: bb70b...a57
Gjest Catalina Culès Skrevet 22. mars 2017 #5 Skrevet 22. mars 2017 Da jeg var på klasse tur på ungdom skolen, fikk vi et max beløp på lommepenger vi kunne ha med. Jeg syns du skal høre med læreren om det ikke er satt et max beløp.
Gjest HappyWaffle Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 Snakk med læreren du. Dette kommer an på hvor de skal, hvor lenge de skal være der osv. Mange klasser har også et maksbeløp barna får ta med seg
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #7 Skrevet 22. mars 2017 I den alderen bør han ha klart å styre hva han selv bruker. Da jeg dro på klasseturer fikk jeg med kort, samt en god del kontanter. Brukte aldri opp alt, og foreldrene mine stolte på at jeg hadde et fornuftig forbruk. Som eksempel var jeg på språktur til England da jeg var 16, som vanlig med mer enn jeg trengte. Kom over et par sko jeg visste var "litt for dyre", og ringte da hjem og spurte om det var greit. Anonymkode: ca72b...e27
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #8 Skrevet 22. mars 2017 først... be han gjøre noe/hjelpe til med noe, så skal han få litt penger til klassetur.. Spør hvor mye han trenger, bli enige og lag oppgaver etter det.. hør med læreren og de andre foreldrene også.. Anonymkode: 09258...9c1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #9 Skrevet 22. mars 2017 Med alle våre fire barn som har vært på skoletur til Polen/Tyskland, så har dette vært tatt opp på foreldremøtet i forkant og vi har blitt enige om en sum slik at alle skulle ha omtrent det samme. Anonymkode: 42d7d...e51
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #10 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: I den alderen bør han ha klart å styre hva han selv bruker. Da jeg dro på klasseturer fikk jeg med kort, samt en god del kontanter. Brukte aldri opp alt, og foreldrene mine stolte på at jeg hadde et fornuftig forbruk. Som eksempel var jeg på språktur til England da jeg var 16, som vanlig med mer enn jeg trengte. Kom over et par sko jeg visste var "litt for dyre", og ringte da hjem og spurte om det var greit. Anonymkode: ca72b...e27 Jeg tenker å gi han mellom 1000 - 1500 kroner. Jeg skal forhøre meg med lærer. Han har bankkort. Greit å kunne overføre etter behov eller noe. Anonymkode: dcb10...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå