Gå til innhold

beste stedet for unge voksne å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) 

Jeg er på leting etter et sted som passer for unge voksne, og da mener jeg folk (fordi jeg er en av dem) som ikke har råd til Oslo. 

Fordi der jeg bor nå er som et rent gamlehjem. 

For eksempel så er jeg veldig opptatt av film, musikk, dyr, og kulturelle ting generelt. 

Det må også være et sted, der man kan ha hund. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 22.3.2017 den 10.38, MLyng skrev:

Hei :) 

Jeg er på leting etter et sted som passer for unge voksne, og da mener jeg folk (fordi jeg er en av dem) som ikke har råd til Oslo. 

Fordi der jeg bor nå er som et rent gamlehjem. 

For eksempel så er jeg veldig opptatt av film, musikk, dyr, og kulturelle ting generelt. 

Det må også være et sted, der man kan ha hund. 

Er du sikker på at du ikke har råd til å bo i Oslo da? Leieprisene her er jo ikke spesielt avskrekkende. Hvis du vil inn på boligmarkedet kan du jo eventuelt kjøpe en leilighet et annet sted (som du leier ut) og leie i Oslo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Drammen, og trives veldig godt her. Så er det bare 30 min med toget til Oslo.

Anonymkode: f562a...b80

AnonymBruker
Skrevet

Moss! Beste kulturbyen i Østfold! En by med dårlig rykte som er på vei opp. I umiddelbar nærhet til Oslo kan byen by på masse spennende. Med utbygging av intercity trianglet (tog) vil det ta 22-24 min med tog som er supert om en eks jobber i Oslo. Litt av hva Moss har:

- du får mer for pengene (også invisterings messig) altså mer areal. 

- kompakt by med kort vei til grønt arealene

- spennende utvikling av verket (da med tanke på kultur og bolig)

- nydelige turområder som alby, reier og ramberg. Også vannsjø og parkene rundt.

Anonymkode: 155e8...93d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslo er jo plassen, hvor langt ut må du for å få råd?

Anonymkode: 70202...67c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Billigste og beste må vel å bo i båt på Aker Brygge ;) Men da må man kjøpe båt utenom da. Bor selv i båt og det sparer man mye på. 

Anonymkode: 83881...c51

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Billigste og beste må vel å bo i båt på Aker Brygge ;) Men da må man kjøpe båt utenom da. Bor selv i båt og det sparer man mye på. 

Anonymkode: 83881...c51

Nja. Sist jeg sjekket kostet båtplass på aker brygge 50-60 tusen i året. Legger du på vedlikehold, oppvarming og verditap har jeg veldig vanskelig for å tro at det er noe særlig å spare på å bo i båt (med mindre alternativet er å ha båt som man ikke bor i)

AnonymBruker
Skrevet

Utenfor Norge.

Anonymkode: 4f98d...4b5

Skrevet
På 23.3.2017 den 21.46, prt90 skrev:

Er du sikker på at du ikke har råd til å bo i Oslo da? Leieprisene her er jo ikke spesielt avskrekkende. Hvis du vil inn på boligmarkedet kan du jo eventuelt kjøpe en leilighet et annet sted (som du leier ut) og leie i Oslo.

Er hun ung så har vel ikke ta så mye egenkapital enda vil jeg tro til å kunne kjøpe seg noe eget?

Jo leieprisene i Oslo og omegn er avskrekkende. 7000 til 8000 minimum for en knøttliten hybel leilighet gjerne mer. Skal man bo på 40 kvm og over er det gjerne 9 til 10000 minimum. En 2 roms er alt fra 8 til 15000 kr. Flytter man feks til Vestfold kan man leie et helt hus med 4 soverom til 12000 kr. Velger man å bo i Haugesund kan man få en 3 roms leilighet til 5000 kr. I Oslo får man ikke et soverom engang.. For 5000 kan du få et helt hus andre steder. 

Det tar flere og flere år før folk får kjøpt da de ikke får spart så mye pga horrible leiepriser. Er ikke bare å flytte heller. Jobber du i Oslo eller studerer er du som regel nødt til å bo der eller omegn. Jo lenger du bor unna jo mer må du betale i mndskort for reise slik at det blir like dyrt omtrent uansett. Da kan du like gjerne bo i Oslo med de dyre leieprisene.

Jeg skjønner at det skal være dyrt å bo i Oslo pga beliggenhet,. Men at det skal være så stor forskjell mellom A til Å er urimelig. Velferdsstaten Norge sier jeg bare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...