Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet et sted i to år. Vikariat. Fikk tilbud om videre vikariat i ett år til her. (Mulighet for mer) Sa at jeg var interessert. Men har vært litt usikker og søkt flere steder, gidder ikke legge ut grunnen her, da blir det bare en lang post.

Fått kontrakt som jeg ikke har signert og levert tilbake enda.

Fått tilbud om jobb et annet sted.

Er jo ikke krise å jobbe videre her altså. Men jeg har vel ikke vært helt klar på at jeg har søkt andre steder og at jeg er usikker. Det så uansett mørkt ut med andre tilbud, men plutselig dukket det opp noe.

Føler jeg er skikkelig slem om jeg kommer til sjefen i nåværende jobb og sier jeg ikke vil ha tilbudet likevel. 

Litt dilemma dette, men sikkert bare jeg som har surra... Er ikke så vant med hvordan ansettelse og sånn foregår heller, er nyutdannet og har ikke vært lenge ute i "ordentlig" jobb.

Anonymkode: 04d54...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått fast jobb et annet sted, så går du for det. Si i fra så fort som mulig der du er nå at du gjerne skulle jobbet videre der du er nå, men at det er viktig for deg å ha en fast ansattelse. Det er forståelig, og ingen vil kritisere deg. I beste fall kan du bli tilbudt fast ansettelse der du er nå også, hvis de gjerne vil beholde deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke fast jobb. Men jeg har andre personlige grunner til hvorfor jeg vil flytte og dermed har søkt jobb andre steder. Jeg fortalte om det til jobben jeg har nå, så de har vist forståelse for hvorfor jeg har søkt andre steder. Men de har nok presset meg litt til å takke ja til videre jobb, da de virkelig trenger den kompetansen jeg har. Jeg er nok litt "sjelden" der. Har nok ikke vært flink nok til å si at jeg vil vente. Men som sagt har det sett litt mørkt ut å få jobb andre steder før det plutselig dukket opp et tilbud.

Føler jeg får dårlig samvittighet ovenfor jobben. Og setter de litt i en knipe siden min kompetanse er litt sjelden. De er liksom allerede ferdige med intervjurunder og ansettelser denne perioden. 

Vet ikke hvordan jeg kan si det til jobben på en ordentlig måte heller. Gruer meg så fryktelig :P 

TS

AnonymBruker
Skrevet

(Altså, jeg fortalte om grunnene til hvorfor jeg vil bytte jobb til sjefene mine. Har ikke fortalt de om tilbudet) 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du bare gjentar grunnene til sjefen din og sier du har fått et tilbud du ikke kan la gå fra deg. Og så beklager du at du ikke kan jobbe der videre og sier du har trivdes godt osv osv.

Anonymkode: 5fe43...1c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...